Chidaneh.com placeholder image

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب، اصلا چیکار باید بکنم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

دکوراسیون اتاق خواب به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های خانه همیشه به نوبه خود مورد توجه طراحان بسیاری قرار گرفته است، به همین دلیل هم معمولا چیدمان و انتخاب دکوراسیون اتاق خواب برای افراد در اولویت قرار می گیرد و زمان و همین طور حوصله زیادی را برای آن صرف می کنند. چندی پیش یکی از مخاطبین وب سایت چیدانه در بخش مشاوره دکوراسیونی سوالی را در رابطه با دکوراسیون اتاق خواب مطرح کرده بودند که در این مطلب تصمیم داریم با توجه به مطالب منتشر شده در وب سایت چیدانه آن را پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد
استودیو پر

تابلو فرش ریحان

سوال مخاطب:

معمولا چه رنگی برای اتاق خواب مناسبه؟ به نظرتون دیوارها رنگ بشه یا این که رنگ اتاق رو با روتختی و پرده متنوع کنیم؟

رنگ اتاق خواب

پاسخ چیدانه:

انتخاب رنگ اتاق خواب بیشتر از چیزی که تصور می کنید اهمیت دارد. این بخش از خانه به لحاظ آن که کاملا شخصی است و ساعات پایانی روز خود را در آن سپری می کنید نقش بسیاری در ذهن و روح شما خواهد داشت. طبیعتا رنگ مناسب برای آن نیز می تواند تاثیر زیادی در این رابطه داشته باشد. وب سایت چیدانه پیش از این به تفصیل به موضوع رنگ در دکوراسیون اتاق خواب پرداخته است، پس بیایید برخی از آنها را مرور کنیم.

پریچهر خداوردی
دکوراسیون خانه من
پریچهر خداوردی

انتخاب رنگ اتاق خواب

در یکی از مطالبی با عنوان «7 راه آسان برای تغییر رنگ اتاق خواب» سعی شده تا با ذکر مواردی راه هایی برای انتخاب رنگ اتاق خواب پیش روی شما قرار بگیرد. این موارد عبارت هستند از:

  • اتاق خواب های کوچک، تغییرات بزرگ
  • هماهنگی رنگ پرده ها و روتختی ها در اتاق خواب
  • سقف هایی جذاب با رنگ های گرم در اتاق خواب
  • اتاق خوابی متفاوت با کاغذ دیواری های متفاوت
  • رنگ آمیزی اتاق های خواب با رنگ های شاهانه
  • سرزندگی و طراوت با رنگ ها در اتاق خواب
  • هیجان با انتخاب رنگ اتاق خواب

امیر صادقی
عکاسی منزل زوج ایرانگرد تهرانی
امیر صادقی

شما می توانید با مطالعه این مطلب در رابطه با هر کدام از این موراد دیدگاهی درست و کلی پیدا کنید. اما مسئله به همین جا ختم نمی شود. اگر نمی توانید رنگ مناسبی را برای دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنید می توانید با مراجعه به مطلب دیگری با عنوان «پرطرفدارترین رنگ اتاق خواب کدام است؟» با پرطرفدارترین رنگ های اتاق خواب آشنا شوید. برخی از رنگ هایی که در این مطلب به طور کامل به آنها پرداخته شده است شامل رنگ سفید، آبی، بنفش، صورتی، شیری، کرم و قهوه ای، خاکستری، سبز و… می شود.

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون منزل زوج جوان تهرانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

ایده رنگ اتاق خواب

یکی از بهترین راه هایی که با کمک آن می توانید رنگ اتاق خواب مورد نظر خود را انتخاب کنید، بررسی ایده ها و پالت های رنگی متفاوت است. در وب سایت چیدانه نیز مطالب بسیاری وجود دارد که می توانید با مراجعه به آنها در این رابطه اطلاعات بسیاری پیدا کنید، برای مثال در مطلبی با عنوان «رنگ اتاق خواب، کدام یک از این 5 ترکیب رنگی؟» 5 ترکیب رنگی آبی سرد، اسطوخودوسی، نارنجی، سبز ملایم، رنگ های گرمسیری و… پیشنهاد داده شده اند. علاوه بر این سعی کنید که مطالعه مطلب «7 اتاق خواب گرم و نرم!» را نیز از قلم نیندازید.

ثمین موسوی
دکوراسیون اتاق خواب
ثمین موسوی

همیشه توجه به نظرات و سلیقه طراحان حرفه ای کمک بزرگی در انتخاب رنگ اتاق خواب خواهد بود. به همین دلیل نیز در مطلب «14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای» برخی از گزینه های مناسبی که طراحان حرفه ای آنها را تایید کرده اند پیش روی شما قرار گرفته است. با مراجعه به این مطلب می توانید اطلاعات خوبی در این زمینه پیدا کنید.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی سعادت آباد فرحزادی
استودیو پر

اگر شما تازه عروس هستید و به دنبال رنگ مناسب و جذابی برای دکوراسیون اتاق خواب خود می گردید می توانید با مطالعه مطلب «رنگ اتاق خواب عروس، 5 ترکیب عالی برای دکوراسیون رمانتیک!» ایده های جذابی برای تهیه جهیزیه و مبلمان اتاق خواب خود به دست آورید.

امیر صادقی
دکوراسیون اتاق خواب
امیر صادقی

دکوراسیون اتاق خواب

حالا می رسیم به بخش مهمی از ماجرا! علاوه بر مرحله رنگ اتاق خواب، بخش چیدمان و دکوراسیون وسایل آن نیز به نوبه خود از اهمیت بسیاری برخوردار است، این که شما بدانید جه رنگ هایی را برای چه وسایلی به کار ببرید اهمیت بسیاری دارد.

امیر صادقی
عکاسی منزل مسکونی خیابان زمزم
امیر صادقی

پیش از هر چیز باید بگوییم که در رابطه با دکوراسیون اتاق خواب محدودیتی برای رنگ وسایل وجود ندارد و تمام آن به سلیقه و البته بودجه شما بستگی دارد. مثلا شما می توانید با حفظ تناسب رنگ و البته طرح فضا به سراغ کاغذ دیواری و یا رنگ کردن دیوار بروید و رنگ غالب اتاق خواب را در دیوار خود نمایان سازید. علاوه بر این شما می توانید با انتخاب تخت خواب، میز آرایش و یا فرش مناسب با رنگ دلخواهتان نیز طیف رنگی اتاق خواب را تعیین کنید. اگر هم نمی خواهید که در این رابطه هزینه زیادی صرف کنید می توانید رنگ اتاق خواب را صرفا در وسایل ساده تری مثل روتختی، صندلی و یا وسایل تزئینی به کار ببرید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه قیطریه
عرفان شریف نژاد: عکاس

یکی از بهترین بخش های اتاق خواب که می توانید رنگ و طرح غالب خود را در آن به کار بگیرید دیوار پشت تخت خواب است. این بخش می تواند به عنوان یک نقطه کانونی عمل کرده و زیبایی اتاق خواب شما را به خود معطوف کند. شما می توانید با مطالعه مطلب «10 ایده جذاب برای دیوار پشت تخت خواب» در این رابطه اطلاعات بیشتری پیدا کنید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی رنگی باغستان کرج
امیر صادقی

توصیه ما این است که خودتان را خیلی محدود نکنید و با توجه به شرایطی که دارید دست به طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود بزنید. فقط مسئله مهمی که باید رعایت کنید آن است که حتما از شلوغ شدن بیش از حد فضا و یا استفاده یکدست از رنگ مورد نظرتان در وسایل به صورت جدی اجتناب نمایید.

امیر صادقی
خانه ی رنگی شیفته در جهانشهر کرج
امیر صادقی

سعی کنید که در انتخاب رنگ وسایل خود به گونه ای عمل کنید که یکپارچگی فضا در کنار تضاد و تفاوت آنها به شکل چشمگیری شکل بگیرد و زیبایی فضا شما به مراتب بیشتر شود.

بهتر است که برای چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب خود کمی خلاقیت به خرج دهید و نهایت استفاده را از امکانات موجود داشته باشید، به همین دلیل هم توصیه می کنیم که حتما مطالب «دکوراسیون اتاق خواب کمجا، 10 ترفند که برای اولین بار می بینید!» و «طراحی دکوراسیون اتاق خواب، از کجا شروع کنیم؟» را با دقت مطالعه نمایید.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

رنگ آمیزی سقف، وقتشه مثل این 40 تا سفید رو کنار بذاریم!

استفاده از رنگ ها، عناصر معجزه گر در دکوراسیون داخلی

اهمیت رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

آرامش را با رنگ آبی به خانه خود بیاورید

رنگ های پاییزی که کیف شما را کوک می کنند!

زشت ترین رنگ های دنیا را بشناسید!

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه