Chidaneh.com placeholder image

تغییرات شگفت‌انگیز 3 آشپزخانه بعد از نوسازی!

به قلم: پریچهر رضوی
قبل و بعد نوسازی آشپزخانه

اگر از طرفداران دکوراسیون آشپزخانه‌های سفید و چوبی هستید اما ترجیح می‌دهید کمی رنگ نیز به آن اضافه شود، سبز ممکن است عنصر گمشده‌ای باشد که به دنبال آن هستید. در ادامه قبل و بعد نوسازی آشپزخانه هایی را به شما نشان می‌دهیم که بعد از بازسازی، طراحان دکوراسیون در آن‌ها از طیف‌های مختلف رنگ سبز برای تکمیل عناصر سفید و چوبی موجود در آشپزخانه استفاده کرده‌اند. 

آشپزخانه اول

  • ساکنین: یک زن و شوهر میانسال
  • مکان: دریاچه مینه‌توکا، ایالت مینه‌سوتا (آمریکا)
  • طراح: کیت روس
قبل از بازسازی آشپزخانه اول

قبل از بازسازی

اگرچه آشپزخانه موجود مشرف به دریاچه «مینه‌سوتا» بود، اما پنجره‌های کوچک تعبیه شده برای آن دید وسیع به دریاچه را از بین برده بود. همچنین وجود سرتاسری کابینت‌ها و عدم وجود جزیره در میان آن، فضا را کاملا ناخوشایند و بسته کرده بود. صاحبان خانه نیز متوجه این فضای بسته و جدا افتاده از زیبایی‌های دریاچه شده بودند، در نتیجه به یک طراح دکوراسیون به نام «کیت روس» مراجعه کردند و از او خواستند تا کاری کند که قبل و بعد نوسازی آشپزخانه زمین تا آسمان با هم فرق داشته باشد و آن را به فضایی روشن و مدرن با چشم‌اندازی مشرف به دریاچه تبدیل کند.

چوب و هنر

مطالب پیشنهادی: 45 مدل کاشی آشپزخانه، جدیدترین طرح کاشی 1401 + عکس

روس می‌گوید: «فضای آشپزخانه بسیار قدیمی و آماده بازسازی بود. جزیره موجود در فضای آشپزخانه آن‌قدر کوچک بود که تنها سه نفر را در خود جای می‌داد. کابینت‌های چوبی متراکم و جزیره مشکی رنگ، فضا را تاریک و سنگین می‌کرد.»

روس درباره خواسته صاحبان خانه می‌گوید: «آن‌ها خانواده‌ای بزرگ با نوه‌های زیاد هستند که از سرگرمی و وقت گذراندن در کناردریاچه لذت می‌برند و همه آن‌ها دوست دارند دور هم جمع شوند و با هم در آشپزخانه مشغول باشند و وقت بگذرانند. بنابراین آن‌ها فقط فضایی را می‌خواستند که برای وقت گذراندن و لذت بردن مکان مناسبی باشد.»

بعد از بازسازی آشپزخانه اول

بعد از بازسازی

روس رنگ سفید را توسط عناصری مانند کابینت‌های سفید رنگ، دیوارهای سفید و جزیره‌ای با طرح مروارید دریایی سفید، وارد فضای آشپزخانه کرد. او همچنین دیواری را که اتاق غذاخوری را از راهرو جدا کرده بود، حذف کرد تا نور طبیعی بیشتری وارد سالن آشپزخانه شود. پنجره سرتاسری جدید نصب‌شده پشت سینک نیز نور بیشتری را وارد سالن آشپزخانه می‌کند و دسترسی به چشم‌انداز دریاچه را بیشتر کرده است. عناصر چوبی نیز از طریق نواری که روی سنگ کوارتز جزیره کشیده شده و برخی از کابینت‌ها، وارد ترکیب فضا شده‌اند. 

دکوراسیون آشپزخانه

رنگ سبز ملایم توسط کابینت‌هایی که پشت جزیره تعبیه شده، وارد فضای آشپزخانه شده است. همچنین روس می‌گوید که سعی کرده تا بافت سنگ جزیره دارای رگه‌های طوسی و سبز روشن باشد که با تابش نور خورشید روی آن، تلالو رگه‌های سبز با کابینت‌های سبز رنگ، هارمونی فوق‌العاده‌ای ایجاد کند.

مطالب پیشنهادی: آشپزخانه اپن یا بسته، انتخاب شما کدام است؟

آشپزخانه دوم

  • ساکنین: لورنس و ایزابل
  • مکان: سالک لیت سیتی، ایالت یوتا (آمریکا)
  • طراح: نیکول زیگلر
قبل از بازسازی آشپزخانه دوم

قبل از بازسازی

صاحبان این خانه واقع در مزرعه، محله‌ای را که خانه‌شان در آن قرار دارد بسیار دوست دارند. اما آشپزخانه خانه جایی بود که کمتر از همه برای آن‌ها جذابیت داشت. آن‌ها به مدت 20 سال با سقف در حال ریزش آشپزخانه، کابینت‌های چوبی قدیمی و کمبود نور در فضای آن کنار آمدند اما دیگر وقت آن رسیده بود که تغییری ایجاد شود.

لورنس و ایزابل تصمیم گرفتند حس زندگی و تازگی را به فضای آشپزخانه خود بیاورند، بنابراین با نیکول زیگلر طراح معروف، تماس گرفتند و از او کمک خواستند. 

بعد از بازسازی آشپزخانه دوم

بعد از بازسازی

زیگلر با بالا بردن سقف به اندازه 30 سانتی‌متر و حذف حمام و گلخانه و اضافه کردن آن‌ها به آشپزخانه، توانست فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر کند و یک پنجره در بالای سینک اضافه کند تا نور طبیعی وارد شود.

رنگ سبز نقش مهمی در پالت سفید، چوبی فضای آشپزخانه دارد. کابینت‌های مینیمال و هود سفارشی که زیر کاوری از چوب‌های به رنگ کابینت پنهان شده، فضای فوق‌العاده‌ای در آشپزخانه به ارمغان آورده است.

دکوراسیون آشپزخاه به سبک مینیمال

قفسه‌های چوبی شناور در کنار تخته‌های وینیل لوکس چوبی المان چوب را به زیبایی و ظرافت به ترکیب فضا اضافه کرده است. زیگلر می‌گوید: «این سبک طراحی کاملا با زندگی ساده و مزرعه مطابقت دارد و به نوعی تکمیل‌کننده آن است.»
کاشی‌های سرامیکی سفید به سبک زلیژ با رنگ‌های سایه روشن، تزئینات پنجره و رنگ سقف، طیف رنگ سفید را به روشنی به پالت رنگی فضا وارد می‌کند. زیگلر می‌گوید: «براق بودن کاشی‌ها و انعکاس نوری که در آن‌ها اتفاق می‌افتد، فضای آشپزخانه را روشن‌تر و دلباز‌تر می‌کند.»

همچنین دستگیره‌های کابینت برنزی مشکی با شیر آب مشکی مات، سینک کامپوزیت گرانیتی تیره و میز کوارتز به رنگ مرمر خاکستری گرافیتی با رگه‌های سفید مشخص، کنتراست بیشتری را در فضا ایجاد کرده است.

مطالب پیشنهادی: دکوراسیون آشپزخانه: بهترین طراحی و دیزاین آشپزخانه 2022 + عکس

آشپزخانه سوم

  • ساکنین: زن و شوهری شیفته سرگرمی
  • مکان: ساکرامنتو، کالیفرنیا
  • طراح: جادا گیلبرت
قبل از بازسازی آشپزخانه سوم

قبل از بازسازی

ساکنین این خانه عاشق سرگرمی هستند، اما آشپزخانه آن‌ها حال و هوای گرم و دلپذیری را که می‌خواستند، ارائه نمی‌کرد. از آنجایی که آشپزخانه بخشی از یک پلان باز است که شامل فضای ناهارخوری و اتاق نشیمن است، هیچ راهی برای پنهان کردن آن از مهمانان وجود نداشت.

آشپزخانه موجود دارای دریایی از رنگ‌های خنثی، کابینت‌های متراکم و یک هود بزرگ بود که باعث می‌شد همه چیز بسته به نظر برسد. ساکنین خانه تصمیم گرفتند تا آشپزخانه خود را از این همه یکنواختی نجات دهند پس به سراغ «جادا گیلبرت» رفتند. آن‌ها می‌خواستند کمی رنگ در کنار احساس راحتی به فضای آشپزخانه خود وارد کنند تا از این یکنواختی دربیاید. 

بعد از بازسازی آشپزخانه سوم

بعد از بازسازی

از آنجایی که آشپزخانه در کنج خانه قرار داشت، حفظ جزیره زاویه دار عملی‌ترین تصمیم بود. گیلبرت می‌گوید: «قرار دادن جزیره به صورت زاویه‌دار غیرعادی است، اما به دلیل ارتباط آشپزخانه با اتاق‌های غذاخوری و نشیمن، در این فضا منطقی است.»

جزیره جدید رنگ سبز را با سایه‌ای از خاکستری انعکاس می‌دهد و پیشخوان جزیره با رنگ خاکستری تیره و رگه‌های سبز، کنتراست فضا را کامل می‌‌کند. چهارپایه‌های پیشخوان با بافت حصیری، عنصر ارگانیک چوب را به عناصر سفید و سبز آشپزخانه اضافه می‌کنند.

نوسازی آشپزخانه

رنگ‌های سفید گرم از طریق کابینت‌ها، رنگ دیوار، کاشی‌های زلیژ دست‌ساز و هود گچی سفارشی زیبا که تا سقف ادامه دارد، وارد بازی می‌شوند. همچنین قفسه‌های دیواری از جنس چوب بلوط، ترکیب چوبی فضا را کامل می‌کنند.

بازسازی بی‌نظیر سه آشپزخانه

کلام آخر

آشپزخانه را می‌توان قلب تپنده خانه در نظر گرفت که ساکنین وقت زیادی را در آن می‌گذرانند. شاید به همین دلیل است که دکوراسیونی راحت، گرم و ارگانیک برای آشپزخانه می‌تواند حس آرامش را به خانه بیاورد. در این مقاله با ارائه قبل و بعد نوسازی آشپزخانه هایی که با ترکیب سه عنصر آرامش‌بخش و مینیمال سفید، چوب و سبز دکور شده بودند، قصد داشتیم این ایده‌های نوآورانه را با شما نیز به اشتراک بگذاریم تا اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه‌‌تان را داشتید، منبع الهامی برای شما باشند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه