Chidaneh.com placeholder image

کالای خواب از کجا بخریم؟ معرفی برندهای معروف کالای خواب

به قلم: نرگس مهردادیان

برای داشتن خوابی آرام باید در انتخاب و خرید اجزای کالای خواب شامل بالش، تشک، پتو و لحاف دقت کافی داشت. چرا که کالای خواب به‌طور مستقیم با بدن در تماس است و تاثیر بسیار زیادی در رضایت یا نارضایتی از خواب شبانه دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تحرک افراد کم شده و آسیب‌های ستون فقرات مخصوصا در بزرگسالان بیشتر شده، استفاده از کالای خواب مرغوب با متریال با کیفیت و پوشش مناسب ستون فقرات تاثیر مستقیم بر خواب و سلامت بدن داشته و موجب پیشگیری از کمر درد و گردن درد می‌شود. در مطالب قبلی به طور کامل در مورد انواع کالای خواب و ویژگی‌های آن‌ها صحبت شد. در این مطلب از چیدانه به معرفی برندهای معروف کالای خواب ایرانی و خارجی، جواب این سوال که کالای خواب از کجا بخریم و تمام مواردی که در خرید کالای خواب باید در نظر داشت پرداخته شده است. با ما همراه باشید…

لوازم خانگی اینگلیش هوم
انواع کالای خواب ساده و طرحدار
لوازم خانگی اینگلیش هوم

قالیشویی ادیب

فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا
لحاف، ملحفه، روتختی جدیدترین مدل ها
فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی طرح جدید
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

نکاتی که در خرید کالای خواب باید به آن‌ها توجه کرد

برای حفظ سلامتی، قبل از آسیب دیدن باید از سلامت بدن مراقبت کرد. برای خرید کالای خواب با کیفیت آن‌هایی را انتخاب کنید که استانداردهای طبی در آن رعایت شده، به اصالت کالا اطمینان داشته و از پارچه‌های با کیفیت و مناسب تهیه شده باشند. به ابعاد کالا هم توجه کنید تا با ویژگی‌های جسمانی شما مطابق باشد.

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
مدل‌های روتختی 2نفره اسپرت
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

استاندارد های طبی؛ یکی از مهم‌ترین دلایل اختلال خواب، درست قرار نگرفتن گردن روی بالش یا پوشش ندادن ستون فقرات و دیگر اندام‌های بدن توسط تشک است. در نتیجه قبل از خرید کالای خواب باید از استاندارد بودن آن مطمئن شد.

اصالت کالا؛ تمام محصولات خصوصا کالاهای خواب وارداتی دارای کد محصول به نام آرت نامبر هستند که با وارد کردن این کد در گوگل، مشخصات، ویژگی‌ها و شرکت تولیدکننده کالا نمایش داده می‌شود.

جنس پارچه‌؛ جنس پارچه‌‌های که در تولید کالای خواب استفاده شده بسیار با اهمیت است چراکه به‌طور مستقیم با بدن در تماس است. پارچه کالای خواب باید مرغوب و دارای خاصیت ضد آلرژی باشند.

تشک و کالای خواب دریم
تشک و کالای خواب دریم
تشک و کالای خواب دریم

اجزای کالای خواب

اجزای کالای خواب شامل سرویس روتختی، تشک، بالش، لحاف یا پتو است که باید برای خرید کالای خواب به جزییات به‌کار رفته در آن‌ها توجه داشت.

دکوراسیون داخلی پرده چی
طرح‌های جدید کالای خواب لومانا
دکوراسیون داخلی پرده چی

روتختی شیک چی بخرم؟

مدل روتختی و کالای خوابی باید بخریم که از پارچه‌هایی تولید شده باشند که روی آن‌ها احساس راحتی کنیم. ساتن، پنبه و پلی کتان از بهترین انواع پارچه برای روتختی است. برای خرید روتختی شیک باید به سبک و نوع چیدمان اتاق خواب توجه کرد. جنس‌ روتختی مناسب باید زود لک نشود، به دمای لباس‌شویی حساس نباشد، رنگش نرود و درصد الیاف مصنوعی پارچه‌ آن زیاد نباشد.

روتختی سنگ دوزی

روتختی سنگ دوزی شده:

روتختی سنگ‌دوزی شده بسیار شیک و زیباست اما اگر محدویت بودجه ندارید و یک روتختی دم‌دستی هم می‌توانید بخرید، این مدل را انتخاب کنید، چراکه استفاده مداوم از این روتختی‌ به مرور سنگ‌‌دوزی‌های آن را خراب می‌کند. روتختی‌ سنگ دوزی از پارچه‌های ابریشمی و ساتن تهیه شده‌، قیمت بالایی داشته و هزینه زیادی برای خشک‌شویی نیاز دارد. 

کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری

روتختی کتان یا ساتن:

برای استفاده روزمره، روتختی‌هایی با پارچه کتان مناسب‌تر است چراکه به‌راحتی شسته می‌شود و نگهداری آن هزینه پایین‌تری دارد اما روتختی‌های‌ ساتن به سادگی لک شده، نگهداری از آن و شستشوی آن مشکل‌تر است.

فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا
تشک های طبی دانلوپیلو
فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا

بهترین مارک تشک خارجی و ایرانی

تاچ و رویال از معروف‌ترین و بهترین مارک‌های تشک‌ خارجی و ایرانی هستند. انواع تشک ایرانی بعضی با پارچه‌های ایرانی و برخی با پارچه‌های ترک و چینی دوخته می‌شوند. برای خرید تشک تخت دقت بالایی داشته و هزینه بیشتری در نظر بگیرید چراکه کیفیت آن تاثیر مستقیم بر سلامتی بدن دارد. میزان طبی بودن تشک را باید بر اساس میزان هزینه و نیازتان انتخاب کنید. تشک‌هایی که توسط برندهای معروف و مطرح دنیا تولید می‌شود برای سلامتی بدن‌ بهتر است اما با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها باید از گزینه‌‌های موجود در بازار تشک تهیه کرد.

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
مدل‌های مختلف پتو باکیفیت
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

پتو بهتر است یا لحاف

در گذشته که نساجی پیشرفت نکرده، خانه‌ها به سختی گرم می‌شد و زمین هم گرم نشده بود، از لحاف‌های گرم، ضخیم و سنگین استفاده می‌شد اما امروزه با انواع پتوهای سبک و نرم می‌توان به‌راحتی خوابید، و نیازی به لحاف‌های سنگین و جاگیر نیست.

فروش اینترنتی اواریا
کالای خواب مدرن اوتلو
فروش اینترنتی اواریا

چه بالشی بخرم؟ 

یکی از مهم‌ترین‌ها در خرید کالای خواب بالش است. بالش مانند تشک در سلامتی بسیار تاثیر دارد. برندهای معروف کالای خواب تنوع زیادی در نوع بالش دارند و علاوه بر نوع پر و ویسکوز به شکل طبی نیز تولید می‌شوند. بالش مناسب باید محافظ گردن باشد و رویه آن به‌راحتی شسته شود. بالش پر سبک است، استحکام خوبی دارد و از سر و گردن به‌خوبی پیشتیبانی می‌کند.

کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری

برندهای معروف کالای خواب

کالای خواب از کجا بخریم؟ در گذشته‌ای نزدیک در ایران اغلب کالاهای خواب شامل ست روتختی، تشک، ملافه، پتو و بالش از برندهای معروف خارجی چون تاچ، ‌ازدیلک یا سارو خریداری می‌شد. اما با توجه به اینکه امروز قیمت این برندها بسیار بالا رفته و افراد کمتری توانایی خرید این برندها را دارند، برندهای ایرانی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. برندهای معروف کالای خواب ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی قیمت پایین‌تری دارند که البته با طرح‌های به‌روز و متریال با کیفیت تولید می‌شوند. در این بخش به بررسی برندهای معروف کالای خواب ایرانی و خارجی و پاسخ این سوال که کالای خواب از کجا بخریم، می‌پردازیم؛

کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری

بهترین برند روتختی ایرنی

برندهای معروف کالای خواب ایرانی کیفیت مناسبی داشته و براساس قدمت و به‌روز بودن طرح و مدل‌هایشان طرفداران خاص خود را دارند. بهترین برندهای روتختی ایرانی معروف شامل موارد زیر است؛

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
مدل‌های روتختی 2نفره اسپرت
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

کالای خواب لایکو

شرکت لایکو از سال 1355 تاسیس شده و محصولاتی چون سرویس روتختی، حوله، بالش، تشک، پتو و لوازم آشپزخانه تولید می‌کند. کالای خواب لایکو دارای کیفیت‌های بالا و تنوع در رنگ و مدل است. سرویس‌های روتختی لایکو اغلب نقش‌‌ و نگار شلوغی با طرح‌های گلدار، چهارخانه و طرح‌های هندسی دارند. بالش‌های لایکو نسبتا نرم است. سرویس خواب یک نفره لایکو 4 تکه و دو نفره‌ها 6 تکه هستند. کالای خواب لایکو را از فروشگاه‌های این برند می‌توانید تهیه کنید. برخی از شعبه‌های تهران لایکو شامل سعادت‌آباد نبش علامه جنوبی، پاسداران نبش بهستان دهم، میرداماد بین رازان شمالی و نسا، تجریش، گیشا و میدان ولی‌عصر، نمایندگی‌های شهرستان لایکو در سایت رسمی لایکو قابل مشاهده است و برای خرید آنلاین به سایت‌های فروش آنلاین و صفحه اینستاگرام لایکو مراجعه کرد.

محمدحسن جمالی
هاستل کرگدن
محمدحسن جمالی

کالای خواب نساجی بروجرد

با خرید کالای خواب از نساجی بروجرد می‌توانید خرید با کیفیت و به صرفه‌ای را تجربه کنید. پارچه و کالای خواب نساجی بروجرد بیش از 30  شعبه دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های کالای خواب نساجی بروجرد کیفیت بالای محصولات،  داشتن ست‌های کالای خواب نوزاد، تنوع و به کار بردن ترندهای روز دنیا در طراحی، برگزاری جشنواره و تخفیف‌های بالا، استفاده از طرح‌های ایرانی و غیر ایرانی برای پارچه‌ها و داشتن کالاهای پارچه‌ای آشپزخانه است.

کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری

کالای خواب جواهری

کالای خواب جواهری توسط یک خانواده اداره شده و محصولات با کیفیتی تولید می‌کند. این برند نزدیک به 6 شعبه موفق داشته و امکان خرید آنلاین از سایت هم دارد. این برند کالای خواب با کیفیت و با قیمت مناسب تولید می‌کند. از ویژگی‌های کالای خواب جواهری می‌توان به بزرگترین تولیدکننده کالای خواب ایرانی، تولید کار با کیفیت و قیمت نسبتا مناسب، تنوع در طرح و رنگ و بسته بندی‌های شکیل است.

کالای خواب افرا

کالای خواب افرا

کالای خواب افرا یا افراهوم جزو محصولات متنوع شرکت به‌نخ‌سازان است که نزدیک به 20 سال است آغاز به کار کرده است. تولیدات این شرکت دارای ویژگی‌هایی چون سادگی، لطافت، سبکی، تنوع رنگ بالا و توجه به سلامتی مصرف‌کننده است. پتوهای افرا خصوصا پتوی 4 فصل آن پرطرفدار، ساده، لطیف، با کیفیت، کارآمد و در رنگ‌های جذاب تولید می‌شود. افراهوم پتوی کودک و نوزاد، شمد، توپ بالشی، تن‌پوش، پتوی حوله‌ای نوزاد، پتوی مسافرتی و روکش بالش هم تولید می‌کند. محصولات این برند را می‌توان از فروشگاه‌های آن و سایت شرکت به‌نخ‌سازان تهیه کرد.

کالای خواب نرمینه بافت

کالای خواب نرمینه بافت

شرکت نرمینه بافت در سال 1380 خط تولید پتو سیلک را راه‌اندازی کرد و در سال 1383 به‌منظور تهیه نخ مرغوب با خریداری یک خط ریسندگی با سیستم ورستد از کشور ایتالیا موفق به تولید نخ اکرولیک شد. این شرکت با افتتاح این خط تولید، کلیه مراحل تولید را مستقل انجام می‌دهد. پتو لوکس نرمینه، پتو گل‌ برجسته، پتو حریر، نگین، نرمین، سرین، پارادایس، ترمه و ونلون از انواع پتوهای این برند است. نرمینه ‌بافت سرویس‌های خواب یک نفره و دو نفره، پتوهای بزرگسالان، کودکان و مسافرتی تولید می‌کند. سبکی و لطافت از ویژگی‌های پتوهای نرمینه‌بافت است. می‌توان از طریق سایت یا فروشگاه‌های نرمینه‌ بافت محصول مورد نظرخود را تهیه کرد.

کالای خواب گلبافت

کالای خواب گلبافت

شرکت تولیدی گلبافت از سال 1348 با تولید روبالشی، گلدوزی و چرم مصنوعی آغاز به کار کرد و در دهه 70 با پتوهای رنگارنگی که تولید کرد، ‌معروف شد. پتوهای گلبافت حتی به‌عنوان روتختی هم استفاده می‌شوند. از این برند می‌توان پتوی دونفره، یک نفره، گل برجسته، پرسی، و پتوهایی نوزاد و نوجوان تهیه کرد. پتوی گلبافت در رنگ و طرح‌های متنوع و اغلب شاد تولید می‌شود.  از ویژگی‌های پتوی گلبافت کیفیت بالا و رنگ‌ ثابت است. کالای خواب گلبافت را می‌توان از کانال تلگرام، سایت رسمی، سایت‌های فروش آنلاین و فروشگاه‌های کالای خواب تهیه کنید.

کالای خواب متین

کالای خواب متین

کالای خواب متین برخلاف شهرت کم خریداران زیادی دارد. این برند انواع کالاهای خواب چون سرویس روتختی، سرویس لحاف روتختی، پتوهای یک‌نفره، دو نفره و مسافرتی و لوازم دیگری چون دکوری و تزئینی تولید می‌کند. سرویس کالای خواب متین با توجه به اندازه، جنس و مدل آن قیمت‌های مختلفی دارد که با توجه به بودجه می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. کالای خواب متین را می‌توان از فروشگاه‌های این برند یا صفحه اینستاگرام آن تهیه کرد.

تشک وگال
ست کاور دو نفره کاراجاهوم
تشک وگال

بهترین برند کالای خواب خارجی

برندهای کالای خواب خارجی به‌‌خصوص برندهای کالای خواب ترکیه در بازار ایران طرفداران زیادی دارند. برخی از بهترین برندهای کالای خواب خارجی شامل موارد زیر است؛

فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا
لحاف، ملحفه، روتختی جدیدترین مدل ها
فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا

کالای خواب برند ژرمن کالا

برند محبوب آلمانی ژرمن کالا به تولید انواع تشک، پتو و بالش‌های طبی لاتکس می‌پردازد. روتختی‌های ژرمن کالا کیفیت بسیار بالایی داشته و با خرید آن‌ها می‌توان بهترین کالای خواب را داشت. از فروشگاه‌های کالای خواب می‌توان این برند را خریداری کرد.

نیلوفر شیرزادیان
دکوراسیون خانه من
نیلوفر شیرزادیان

کالای خواب برند تاچ

برند تاچ TAC یکی از بهترین برندهای کالای خواب ترکیه و از پرطرفدارترین‌هاست. ست روتختی‌های تاچ دارای کاور لحاف، روبالشی و روتشکی هستند. برند تاچ علاوه بر کالای خواب، انواع فرش، پرده و حوله نیز تولید می‌کند.

روتختی کاتن باکس

کالای خواب برند کاتن باکس

برند کاتن باکس  Cotton Boxبرندی ترکیه‌‌ای است که روتختی‌هایی با کیفیت تولید می‌کند. این برند از الیاف طبیعی چون پنبه در محصولاتش استفاده می‌کند که کمتر حساسیت زاست. برند کاتن باکس علاوه بر روتختی یک نفره و دو نفره، کالای خواب کودک، انواع حوله‌ و پادری نیز تولید می‌کند.

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون تلفیقی در شهرک قائم
امیر صادقی

کالای خواب برند ازدیلک

برند ازدیلکOzdilek  از برندهای معروف و با کیفیت کالای خواب ترکیه است. این برند علاوه بر انواع کالای خواب و تشک، حوله و  پادری نیز تولید می‌کند.

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی پاسداران
استودیو پر

کالای خواب برند سارو

برند سارو Sarev نیز یکی از برندهای محبوب ترک است که محصولاتش گارانتی هم دارد. این برند کالای خواب لوکس و شیک تولید می‌کند و طبیعتا قیمت‌های بالایی دارد.

لوازم خانگی اینگلیش هوم
انواع کالای خواب ساده و طرحدار
لوازم خانگی اینگلیش هوم

کالای خواب برند انگلیش هوم

برند ترک کالای خواب انگلیش هوم English Home برندی معروف و پرطرفدار است که ست روتختی‌های زیبایی تولید می‌کند.

تشک وگال
ست کاور و پنبه دوزی کاراجاهوم مدل veggilng تشک وگال
تشک وگال

کالای خواب کاراجا هوم

برند کاراجا هوم هم برند کالای خواب ترکیه‌‌ای است که از الیاف طبیعی و با کیفیت برای تولید محصولاتش استفاده می‌کند.

روتختی مادام کوکو

کالای خواب برند مادام کوکو

برند مادام کوکو Madame COCO یکی دیگر از برندهای باکیفیت و پرطرفدار کالای خواب ترک است که علاوه بر کالای خواب، ظروف و محصولات دکوری نیز تولید می‌کند.

کالای خواب رویال هوم

کالای خواب برند رویال هوم

برند رویال هوم Royal Home جزو برندهای معروف کالای خواب ترک است که ست روتختی‌های پیکه، چهار فصل و ست کامل لحاف تولید می‌کند.

کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
مدل‌های روتختی 2نفره اسپرت
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی دونفره اتاق‌خواب
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

کلام پایانی

کالای خواب با کیفیت چون بالش طبی، تشک مناسب، روتختی و لحاف خوب باعث داشتن خوابی راحت‌تر و خوشایندتر می‌شود، پس هنگام خرید کالای خواب باید به کیفیت و متریال آن توجه زیادی داشته باشید. عدم توجه به خواب راحت و انتخاب کالای خواب نامناسب می‌تواند موجب کسلی، کم خوابی و خستگی روزانه شما شود. در گذشته‌ای نه چندان دور در ایران انتخاب اول بیشتر افراد برای خرید روتختی برندهای معروف کالای خواب خارجی بود به‌خصوص برندهای کالای خواب ترکیه و اما امروزه با توجه به قیمت بالای برندهای خارجی و بالا رفتن قیمت دلار بیشتر از برندهای ایرانی خریداری می‌شود که اتفاقا برخی از این برندها کیفیت مطلوب و استانداردهای لازم کالای خواب را دارند. در این مطلب بهترین برندهای خارجی و ایرانی معرفی شد. شما هم اگر می‌خواهید به جواب این سوال که کالای خواب از کجا بخریم؟ برسید و کالای خواب تهیه کنید می‌توانید با کمک این مطلب، فرم بدن، سلیقه شخصی و بودجه‌تان بهترین برند را انتخاب کنید و از خوابی راحت لذت ببرید. 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کالای خواب مطالب کالای خواب شیک و کالای خواب ضد حساسیت را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه