Chidaneh.com placeholder image

انواع تشک؛ از مموری فوم تا تشک مهمان!

به قلم: سمانه زارعی

یکی از وسایلی که هر روز با آن سروکار داریم و با سلامتی بدن ارتباط زیادی دارد؛ تشک است. انواع مختلفی از تشک ­ها در بازار وجود دارد که مهم است که کدام را انتخاب کنیم. خرید یک تشک خوب به عوامل مختلفی بستگی دارد. قبل از هرچیزی بهتر است با انواع تشک آشنا شوید تا انتخابی عالی داشته باشید. با چیدانه همراه باشید. متخصصین در تشک اسلیپیز ما را همراهی می‌کنند.

تشک اسلیپیز
نمونه تشک‌های طبی و فنری درجه یک
تشک اسلیپیز

قالیشویی ادیب
انواع تشک

انواع تشک؛ جدیدشو بخرم؟

چرا می­ خواهید تشک خود را تعویض کنید؟ آیا فکر می­ کنید خواب راحتی ندارید؟ یا تشک ­تان نرمی و عملکرد خود را از دست داده است؟ و یا دچار درد کمر شده ­اید و پزشک به شما توصیه کرده است تشک طبی تهیه کنید؟ یا اینکه به دنبال یک تشک مناسب با تختخوابتان هستید؟ احتمالا یکی از این دلایل شما را به فکر خرید یک تشک انداخته است. قبل از اینکه بخواهید فروشگاه ­ها را بگردید و یک تشک تهیه کنید؛ آشنایی با انواع تشک خرید شما را راحت ­تر خواهد کرد.

انواع تشک طبی

تشک اسلیپیز
نمونه تشک‌های طبی و فنری درجه یک
تشک اسلیپیز

انواع تشک؛ ببین چی به دردت میخوره؟

برای انتخاب یک تشک مناسب از بین انواع تشک؛ مهمترین مسئله نیاز شماست. همان­هایی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم. برای خرید یک تشک باید به عوامل زیر توجه کنید:

  • سن فرد: مطمئنا تشک مناسب برای یک کودک با بزرگسال متفاوت است.
  • جای قرارگیری تشک: انواع تشک زمینی و تشک برای تخت متنوع است و تفاوت هایی دارند. در نتیجه مهم است که تشک را برای زمین می­خواهید یا روی تخت.
  • طبی و یا معمولی: ممکن است پزشک شما را به خرید تشک طبی توصیه کرده باشد در نتیجه یک تشک معمولی گزینه شما نخواهد بود.
  • قیمت تشک: تشک های موجود در بازار در انواع و کیفیت های مختلفی وجود دارند و شما باتوجه به بودجه خود باید از بین آنها بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید.
  • تشک تک نفره یا دونفره: تشک را برای یک نفر می­ خواهید و یا برای تختخواب دونفره؟. در اینصورت باید تناسب تشک با نیازهای دو نفر را مد نظر قرار دهید.
  • مقاومت و کیفیت: اغلب این مسئله که کیفیت بالای هر محصولی هزینه ی بیشتری میخواهد درست است. پس برای سلامتی بدن خود بهتر است تشک با کیفیتی انتخاب کنید.
  • قابل حمل بودن: اگر شما به دنبال تشکی برای مسافرت و یا مهمان هستید، ویژگی قابل حمل بودن و سبک بودن آن مهم است و باید به آن توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: بهترین تشک خوشخواب، کدام تشک را بخرم؟

 

انواع تشک
انواع تشک

انواع تشک؛ کدوم و لازم دارید؟

تقسیم بندی انواع تشک؛ بر اساس ویژگی­ های مختلفی می­ تواند انجام شود. در ادامه مطلب انواع تشک (بر اساس ساختار و عملکرد) که ممکن است شما در پرس و جو برای خرید تشک با آنها برخورد کنید آورده شده است. نیازهای خود را بسنجید و بهترین نوع تشک را انتخاب کنید. 

مطلب پیشنهادی: تشک تختخواب، از انتخاب تا شستشو!

شرکت در جشنواره فروش اقساطی تشک

 

تشک مموری فوم

1. انواع تشک مموری فوم

مموری فوم یا فوم هوشمند از فوم پلی یورتان که ماده­ای با چگالی بالا است ساخته می شود. این نوع فوم در برابر فشار و دمای بدن واکنش نشان داده و شکل بدن را به خود می­ گیرد و پس از سرد شدن تشک به شکل قبلی برمی­ گردد؛ به همین دلیل به نام فوم هوشمند معروف است. این نوع تشک به دلیل اینکه فرم بدن را به خود می­ گیرد از فشار بر روی شانه، لگن و کمر جلوگیری می ­کند.

تشک مموری فوم در ابتدا توسط ناسا و برای خلبانان مورداستفاده قرار گرفت و به دلیل اینکه نتیجه خوبی داشت در تولید محصولات دیگر هم استفاده شد.

 

تشک فنری

2. انواع تشک فنری

یکی از قدیمی ­ترین انواع تشک، تشک فنری است. در ساختار تشک فنری از فنرهای به هم متصل و یا فنرهای پاکتی و جدا از هم استفاده می ­شود. و بین فنرها و روی آن با استفاده از مواد نرم مانند انواع فوم ­ها پر می ­شود. انوع جدید تشک­ های فنری باتوجه به تنوع و کیفیت بالا و قیمت مناسب جزو تشک­ های پرطرفدار هستند.

 

تشک لاتکس

3. انواع تشک لاتکس

لاتکس ماده ­ای طبیعی از صمغ درخت کائوچو به دست می­آید. این ماده خاصیت الاستیسیته دارد در نتیجه وقتی برای تشک به کار می­رود فرم بدن را به خود می­ گیرد ولی زودتر از تشک مموری فوم به حالت قبلی برمی­ گردد. افرادی که در عضلات خود احساس درد دارند با استفاده از این تشک­ ها خواب راحتی خوهند داشت. در تشک لاتکس از یک تا چهار لایه لاتکس استفاده می­ شود. به دلیل ساختار سلول باز بودن گردش هوا داخل تشک به راحتی صورت می­ گیرد. مهم ترین مزیت این نوع تشک استفاده از لاتکس به عنوان یک ماده طبیعی و غیرشیمیایی است.

انواع تشک طبی استاندارد
تشک هیبرید

4. انواع تشک هیبرید

تشک هیبریدی یا ترکیبی؛ جدیدترین تکنولوژی در تولید انواع تشک است. در تشک هیبریدی یا ترکیبی از ویژگی ­های چندین نوع تشک استفاده می­ شود تا مزایای آنها در یک محصول جمع شود. معروف­ ترین انواع تشک هیبریدی ترکیب مموری فوم و فنرهای پاکتی است. در این حالت تشک ترکیبی، ویژگی­ های عدم انتقال حرکت ناشی از جابه­جایی را با استفاده از فنر پاکتی و همچنین نرمی و راحتی حاصل از استفاده از مموری فوم را خواهد داشت. یکی از مزایای تشک هیبریدی قیمت مناسب­ و ارزان­تر آن نسبت به مموری فوم است.

انواع تشک طبی راحت و استاندارد

تشک اسلیپیز
نمونه تشک‌های طبی و فنری درجه یک
تشک اسلیپیز

5. انواع تشک فوم

اگر نام تشک فوم را شنیدید؛ منظور تشک ­هایی است که ماده پرکننده­ ی آنها فوم است. در تشک­ های فوم از انواع فوم در وزن و تراکم مختلف استفاده می­ شود. فوم مورد استفاده در تشک فوم از انواع مختلفی مانند: مموری فوم، فوم ژل، فوم لاتکس یا فوم جامد است.

تشک طبی استاندارد

تشک اسلیپیز
نمونه تشک‌های طبی و فنری درجه یک
تشک اسلیپیز

6. انواع تشک طبی

تشک طبی یا تشک ارتوپدیک انواعی از تشک­ ها هستند که به طور مخصوص برای دردهای مفاصل و ستون فقرات ساخته شده ­اند. همانطور که از اسمش مشخص است؛ این نوع تشک برای بهبود شرایط بدن و یا جلوگیری از دردهای مختلف ستون فقرات و مفاصل تهیه شده ­است. میزان سفتی این تشک­ها در حدی است که بدن داخل تشک خیلی فرو نمی ­رود و فرم استانداردی خواهد داشت در نتیجه آسیب کمتری وارد می ­کند. تشک طبی برای افرادی که خوابیدن روی زمین را ترجیح می ­دهند مناسب است. برخی از انواع تشک طبی به صورت زمینی و قابل تا شدن هستند.

انواع تشک­ های مموری فوم، لاتکس، فنری و.. می­ توانند با طراحی خاص و تراکم مناسب فوم به صورت طبی و استاندارد با نوع بدن افراد مختلف و متناسب با دردهای مختلفی طراحی شوند.

مطلب پیشنهادی: تشک برقی، چه مارکی خوبه؟

تشک اسلیپیز
نمونه تشک‌های طبی و فنری درجه یک
تشک اسلیپیز

تشک اسلیپیز
نمونه تشک‌های طبی و فنری درجه یک
تشک اسلیپیز

انواع تشک زمینی

وقتی صحبت از تشک زمینی می­ شود یاد تشک ­های ضخیم خانه مادربزرگ می ­افتیم. هنوز هم این نوع از تشک ­ها در بعضی خانه ­ها استفاده می­ شوند. تشک­ هایی که برای خواب بر روی زمین استفاده می­ شوند در واقع همان تشک­ های سنتی هستند. ضخامت و ابعاد و اندازه این نوع تشک­ ها با توجه به نوع سفارش هر فرد می­ تواند متفاوت باشد و یا می­ توان تشک با ابعاد استاندارد را از فروشگاه ­های معتبر خریداری کرد. برخی از انواع تشک زمینی:

تشک های طبی استاندارد

تشک مهمان

تشک های مهمان یکی از انواع تشک های زمینی هستند. این نوع تشک قیمت مناسبی دارد. قابل جابه­ جا بودن و تاکردن مسئله جاگیر بودن آن را حل می­کند. برای خانواده ­هایی که مهمان زیادی دارند راه حل بسیار خوبی است. ضخامت این نوع تشک­ ها متفاوت است و مواد داخل آنها می­تواند ابری، پشمی، پشم شیشه و یا پنبه ­ای باشد.

مطلب پیشنهادی: مبل تختخواب­ شو دو نفره، هم برای مهمون هم خانواده!

تشک های طبی راحت

تشک مسافرتی

گاهی به تشک­ های مهمان، تشک مسافرتی هم گفته می ­شود. ولی تشک مسافرتی می­ تواند جمع و جورتر از تشک مهمان باشد. بعضی از انواع تشک مسافرتی که قابل تاشدن و جمع شدن هستند به صورت آماده و به عنوان وسایل مسافرتی در فروشگاه ­های مخصوصی به فروش می ­رسند. 

مطلب پیشنهادی: خوابی راحت با سفرخواب گلریس!

انواع تشک
انواع تشک طبی راحت
تشک طبی
تشک طبی راحت
تشک طبی راحت و استاندارد
تشک های طبی

 

تشک اسلیپیز
نمونه تشک‌های طبی و فنری درجه یک
تشک اسلیپیز

قیمت انواع تشک

تنوع قیمت در انواع تشک بسیار گسترده است زیرا همانطور که در این مطلب بیان شد تشک­ ها تنوع و ساختارهای بسیار زیادی دارند. قیمت انواع تشک به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: 

  • جنس اجزای تشک
  • نوع طراحی تشک
  • نوع فوم به کار رفته در تشک
  • ابعاد و اندازه تشک
  • زمینی بودن تشک

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید تشک مناسب برای یک خواب آسوده

 

انواع تشک
تشک طبی استاندارد و راحت

کلام آخر:

در این مطلب با انواع تشک آشنا شدیم. برای تهیه تشک مناسب، به نیازهای خود و ویژگی­ های تشک توجه کنید. شرکت­ های معتبر در زمینه تولید انواع تشک می­ توانند به شما کمک کنند. 

از متخصصین در مجموعه تشک اسلیپیز در زمینه کالای خواب و تهیه انواع تشک کمک بگیرید

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه