Chidaneh.com placeholder image

همه چیز درباره خرید خانه در پردیس و پاسداران

در این مطلب از سایت ملکی دلتا قصد داریم دو ناحیه از بهترین مناطق برای خرید خانه را به شما معرفی کنیم. یکی از این محلات مهم و گران‌قیمت تهران، پاسداران است که طولانی‌ترین خیابان تهران را تشکیل می‌دهد و از جذابیت‌های این محله می‌توان آب‌و‌هوای خوب و کمبود ترافیک را نام برد. خرید آپارتمان در پاسداران می‌تواند شرایط زندگی آرام را برای شما فراهم کند. منطقه بعدی شهر جدید پردیس است که به دلیل ویژگی‌های مخصوص به خود، خرید آپارتمان در پردیس بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است. 

با شهر پردیس تهران بیشتر آشنا شوید

شهر جدید پردیس در شمال شرق تهران قرار دارد که به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب و نزدیک بودن به رشته‌کوه‌های البرز، از آب‌وهوای بسیار عالی برخوردار بوده و میزان آلودگی کمتری دارد. شهر پردیس تنها 17 کیلومتر با تهران فاصله دارد، بنابراین برای رفت‌وآمد به تهران دچار مشکل نخواهید شد. شهر جدید پردیس از 11 فاز تشکیل شده که تنها 6 فاز آن مسکونی است و باقی فازها کاربری تجاری و صنعتی دارند. 

گروه معماری اشکان اذانی

بررسی قیمت خرید و اجاره آپارتمان در پردیس

تنوع آپارتمان‌ها در شهر جدید پردیس این امکان را در اختیار متقاضیان خرید خانه می‌گذارد که باتوجه ‌به بودجه، اقدام به خرید و یا اجاره آپارتمان نمایند. فازهای ابتدایی پردیس به دلیل اینکه قدمت بیشتری دارند و از امکانات بهتری برخوردار هستند، قیمت خانه در این فازها بیشتر از فازهای 8 و 11 است. از سوی دیگر فازهای 8 و 11 به دلیل اینکه بیشتر واحدهای مسکن مهر در آن قرار دارند و متراژ خانه‌ها کوچک‌تر است قیمت خرید و اجاره خانه پایین‌تر است و متقاضی خرید و اجاره بیشتر است. 

با مکان های تفریحی پردیس بیشتر آشنا شوید 

پل شاه‌عباسی

این پل یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی استان تهران است که 850 سال قدمت دارد و بر روی رودخانه جاجرود در روستای “سعدآباد" قرار گرفته است. این پل تاریخی در دوره‌های صفویه، قاجاریه و پس از آن نیز بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است، به همین دلیل مردم آن را “پل شاه‌عباسی" می‌نامند. 

سد لتیان

این سد نام یکی از روستاهای زیر آب‌رفته لواسان است که ساکنان لتیان پس از فروش اراضی خود به دولت در محله‌های شهر لواسان ساکن شدند. در سال 1342 عملیات احداث این سد شروع و در سال 1346 به بهره‌برداری رسید. طول این سد بتنی 88 متر است که بر روی رودخانه جاجرود در 10 کیلومتری شمال شرقی تهران در لواسانات قرار دارد.

وضعیت حمل و نقل شهر پردیس چگونه است؟

از معایب زندگی در پردیس، این است که به دلیل نوساز بودن،  مترو آن هنوز احداث نشده و دسترسی به تهران سخت‌تر انجام می‌شود. در حال حاضر می‌توانید برای تسهیل بخشیدن به رفت‌وآمد خود از مترو فرهنگسرا و تاکسی و اتوبوس‌های نوبنیاد و تهرانپارس استفاده کنید. 

در پایان اگر قصد خرید، فروش، رهن و اجاره خانه یا آپارتمان در هر کدام از محله‌های پردیس و پاسداران را دارید، برای دیدن آگهی‌های مربوطه به سایت ملکی دلتا مراجعه فرمایید. 

پاسداران تهران کجاست؟

بسیاری از افراد که با این محله آشنایی ندارند هنگام خرید آپارتمان در پاسداران با این سوال مواجه می‌شوند که آیا پاسداران تهران جزء مناطق شمالی به حساب می‌آید یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که بله پاسداران تهران در منطقه 4 شهرداری قرار دارد و طولانی‌ترین خیابان تهران را شامل می‌شود و 9 کیلومتر طول دارد که یک سمت آن به نیاوران و سمت دیگر به سه راه ضرابخانه ختم می‌شود. با گذر از این خیابان با محله‌های لوکس و زیبایی مواجه می‌شود که افراد بسیاری را برای خرید خانه و سکونت در آن ترغیب می‌کند. پاسداران از 13 محله تشکیل شده که مهم‌ترین آن‌ها شامل گلستان، دروس، فرمانیه، اقدسیه، اختیاریه، هروی، احتشامیه و ضرابخانه است. 

بررسی قیمت خرید و اجاره آپارتمان در پاسداران

باتوجه‌ به اینکه پاسداران جزو مناطق لوکس نشین تهران به شمار می‌آید، به طبع قیمت خرید خانه بالاتر از سایر مناطق تهران است. بیشتر بافت محله پاسداران بازسازی شده و مدرن است؛ اما شما خانه‌هایی با بافت قدیمی نیز مشاهده می‌کنید؛ برای مثال در محله بوستان بسیاری از خانه‌ها نوساز هستند که از امکانات ویژه‌ای برخوردار هستند و در مقابل از قیمت‌های بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. در حال حاضر شما برای اجاره یک واحد آپارتمان 75 متری دوخوابه به 300 میلیون ودیعه و ماهی 15 میلیون اجاره نیازمندید. برای خرید خانه نیز قیمت هر مترمربع زمین در این محله بین 70 تا 180 میلیون متغیر است. برای آگاهی دقیق از قیمت‌ها و مشاهده فایل‌های بیشتر به سایت دلتا مراجعه نمایید. 

دسترسی به حمل و نقل عمومی در پاسداران

درصورتی‌که قصد دارید با ماشین خود به محله پاسداران بروید می‌توانید از بزرگراه همت اتوبان‌های صدر و زین‌الدین برای متصل‌شدن به خیابان پاسداران استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی از مترو پاسداران که در ایستگاه‌های شهید زین‌الدین؛ هروی و نوبنیاد در خط 3 مترو قرار دارند استفاده نمایید.

مکان های تفریحی پاسداران

با درنظرگرفتن موقعیت جغرافیایی پاسداران و قرارگرفتن آن در شمال شرق تهران و همچنین قدمت بالای این منطقه باعث شده تا مکان‌های تفریحی متنوعی در آن به وجود آید. برخی از این مراکز عبارتند از: 

باغ عمارت عین‌الدوله

این باغ و عمارت زیبا، مکان اقامت ییلاقی عین‌الدوله، وزیر زمان قاجار بوده است که پس از آن، خانواده هروی بصیرالدوله در آن سکونت کردند. این مکان تاریخی زیبا در سال 1377 در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید.

موزه جهان‌نما

این موزه در سمت جنوب غربی کاخ نیاوران و در ضلع غربی کاخ صاحبقرانیه قرار دارد که دستور ساخت آن در سال 1355 خورشیدی در فضای مجموعه کاخ‌های نیاوران داده شد تا مکانی باشد که هدایای فرح پهلوی و آثار هنری که وی از نقاط مختلف دنیا خریداری می‌کرد در آن قرار داده شود. 

بوستان مازیار

بوستان یا پارک مازیار در محله پاسداران تهران قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بوستان، ورودی 1 مترو نوبنیاد و همچنین نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به آن، ایستگاه اتوبوس اختیاریه است که حمل‌ونقل عمومی باعث شده دسترسی به بوستان مازیار آسان باشد.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه