Chidaneh.com placeholder image

5 راه ایده‌آل برای نو کردن خانه بدون خرید وسیله جدید!

به قلم: علیرضا باقرپور

اگر فضاهای مسکونی شما از نظر سبکی در حال سکون هستند، نیازی به بیرون کشیدن کارت اعتباری خود نیست. در عوض، با آنچه که در خانه شما وجود دارد خلاق باشید. کمی نبوغ تا حد زیادی باعث می شود که وسایل قدیمی شما جدید به نظر برسند.

آیا راهی برای تنظیم مجدد مبلمان وجود دارد که قبلاً در نظر نگرفته‌اید؟ پاسخ ها بله هست.

سرویس خواب بالسا

مبلمان خود را دوباره مرتب کنید

خریدن یک کاناپه جدید هر بار که طراحی اتاق نشیمن شما کهنه می شود، به سادگی غیرواقعی است. اگر به جای آن در چیدمان اتاق خلاق باشید، کیف پول شما نفس راحت می کشد.

ساده‌ترین راه برای ایجاد حس جدید در فضا، چیدمان مجدد مبلمان است. تکه ها را از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل کنید و عملکرد و احساس یک اتاق را تغییر دهید.

به عنوان مثال، میز کنسول ورودی خود را با یک نیمکت و گیاه گلدانی عوض کنید. شاید آن میز کنسول خانه جدیدی در اتاق غذاخوری شما به عنوان مینی بوفه پیدا کند. در حالی که در آن هستید، تخت خود را به دیوار دیگری منتقل کنید و اگر کاناپه شما می تواند در جهت دیگری نیز قرار گیرد. انگیزه شما برای خرید مبلمان جدید فوراً از بین می رود. 

مرتب کردن

هرچه چیزهای بیشتری اضافه می‌کنیم، فضاها معمولاً آشفته و بی‌نظم به نظر می‌رسند، بنابراین یک راه آسان برای تازه‌سازی، تمیز کردن و تمیز کردن سطوح است.

با این حال، خود را تحت تأثیر قرار ندهید. فرآیند پاکسازی را هر بار در یک اتاق (یا یک قفسه یا یک کشو) انجام دهید و از خود بپرسید که آیا هنوز از برخی موارد لذت می برید یا اینکه اگر خانه جدیدی پیدا کنید، هم شما و هم خود قطعات بهتر خواهید بود. به معنی‌دارترین اقلام خود یک نقطه جلو و مرکز برای نمایش بدهید، دیگران را به صورت فصلی بچرخانید، و هر چیزی را که دیگر باعث شادی نمی‌شود اهدا کنید.

قطعات تزئینی خود را بچرخانید

گلدان پر از علف پامپاس که به طاقچه شومینه شما ارتفاع و بافت می بخشد، احتمالاً در ورودی شما به همان اندازه جذاب به نظر می رسد. همین امر در مورد مجموعه شمع های مخروطی شما نیز صدق می کند. سعی کنید آنها را – و همه وسایل تزئینی کوچک و همه کاره خود – را به یک خانه جدید و خوب در خانه خود منتقل کنید.

کتی کو، موسس و مدیرعامل Kathy Kuo Home، می‌گوید: “روش مورد علاقه من برای تغییر حال و هوای خانه‌ام بدون هزینه کردن برای قطعات جدید، چرخاندن تمام لهجه‌های تزئینی‌ام روی میز قهوه‌خوری و قفسه‌هایم است." اقلام در کنار هم ظاهری جدید، باطراوت و بدون نیاز به دلار را به همراه دارد.

«اگر کتاب‌هایی در قفسه کتاب‌هایتان با جلدهای هنری دارید، سعی کنید آن‌ها را روی میز یا کنسول خود قرار دهید. اگر در حال حاضر از یک کاسه یا سینی تزئینی در ورودی خود استفاده می کنید، ببینید که چگونه آن را در اتاق نشیمن خود دوست دارید."

حیاط خود را سبز کنید

گیاهان برای طراحی خانه بسیار ارزشمند هستند. آنها رنگ و زندگی را به یک فضا می آورند و دائما در حال تکامل هستند. گیاهان ارزان نیستند، بنابراین به جای پول نقد برای یک دوست سبز جدید، یک جفت قیچی بردارید و به بیرون بروید. گل‌های حیاط خانه یا شاخه‌های بافت‌دار را در یک گلدان قرار دهید، که بافت و رنگ مورد نظر شما را بدون برچسب قیمت گیاه جدید به ارمغان می‌آورد.

ایجاد یک دیوار گالری با هنر غیرمنتظره

آثار هنری یا لوازم جانبی مورد علاقه خود را از اطراف خانه جمع آوری کنید و آنها را به روشی منحصر به فرد بچینید تا یک دیوار گالری ایجاد کنید. این واقعاً تأثیر می گذارد و یک ویژگی ابعادی به فضای شما اضافه می کند.

و به یاد داشته باشید: هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید دیوار گالری شما – یا هر اثر هنری – باید ثابت بماند. مرتباً آنچه در قاب‌ها وجود دارد را تغییر دهید تا آن را تازه نگه دارید و آن را با موارد غیرمنتظره تازه نگه دارید. دستمال مادربزرگتان را از پشت کمد بیرون بیاورید تا آن را در یک قاب نمایش دهید یا آثار هنری فرزندانتان را به نمایش بگذارید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه