Chidaneh.com placeholder image

10 ایده منحصر به فرد برای چیدن میز غذا

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: پذیرایی از مهمان یکی از لذت بخش ترین کارها است. اما برای این که یک میزبان حرفه ای به نظر بیایید باید کارهای زیادی انجام بدهید، یکی از این کار چیدن یک میز شام جذاب و منحصر به فرد برای مهمانان است، چرا که شام مهم ترین قسمت یک مهمانی است و زیبایی میز شام شما حتما در نظر مهمانان تان تاثیر گذار است، پس با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا با هم این 10 ایده منحصر به فرد برای چیدن میز شام را ببینیم.

سرویس خواب بالسا

چیدمان میز شام یا غذاخوری اصول و قوانین خاصی را دنبال می کند. به طور مثال میزهایی که برای یک مهمانی دوستانه چیده می شوند و میزهایی که برای یک مهمانی رسمی چیده می شوند، با هم تفاوتهای زیادی دارند. در عکس بالا می توانید ببینید که برای هر مهمانی چه نوع چیدمانی مناسب تر است. چیدانه پیشنهاد می کند تا سری به مطلب باید ها و نباید های چیدن میز غذا خوری در مهمانی ها بزنید.

لازم نیست که برای چیدمان میزهای تان خیلی سخت عمل کنید، یادتان باشد که سادگی در چیدمان، زیبایی خاص و خوانایی بیشتری به میز شام شما می بخشد. سعی کنید تا میز غذاخوری را خیلی شلوغ نکنید، چون باعث به هم خوردن آرامش شما در حین غذا خوردن می شود. اگر مهمانی خیلی رسمی نیست، طراحی مینیمال و ساده میز غذاخوری کافی است.

مطلب پیشنهادی: میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک

برای چیدمان میز غذاخوری سعی کنید تا از بازی رنگ ها غافل نشوید که به میز شما جلوه ای خاص می بخشند. می توانید از تضاد رنگ ها بهره ببرید تا میز شما جذاب تر و زیبا تر به نظر بیایید. 

مطلب پیشنهادی: ۱۰ ایده شیک و زیبا برای دکوراسیون داخلی غذاخوری منزل شما 

دز تزیین میز غذاخوری از اجزا زیادی استفاده می شود، مثل بشقاب ها، لیوان ها، قاشق و چنگال ها، اما یکی از این اجزا که تاثیر گذاری خیلی زیادی در زیبایی میز شما دارند، رانر ها هستند. رانر ها معمولا پارچه ای هستند با طرح و رنگ متفاوت با پارچه اصلی رومیزی که معمولا در وسط میز انداخته می شود، اما شما می توانید با کمی خلاقیت از رانرهای مختلف دیگری استفاده کنید، مثل عکس بالا که از یک تکه چوب زیبا برای متفاوت جلوه دادن میز استفاده کرده است و این تکه چوب حس و حال خوبی را به میز بخشیده است.

مطلب پیشنهادی: بفرمایید شام!

حالا که صحبت از عناصر تشکیل دهنده میز غذا شد، باید به دستمال سفره ها و تزئین آن ها نیز اشاره ای داشت. دستمال سفره ها برای میز غذاخوری حکم کوسن ها را برای اتاق ها دارند، دستمال ها سفره ها کوچک اما بسیار در میز غذاخوری شما تاثیر گذار هستند از آن ها غافل نشوید، سعی کنید تا از روش های مختلف برای تا زدن دستمال سفره ها استفاده کنید یا آن ها را به وسیله گل های زیبایی که با سفره شما هماهنگی دارند استفاده کنید. 

استفاده از گل و گیاه را هم برای تزیین میزغذاخوری تان فراموش نکنید، گل ها و گیاهان به میز شما طراوت و تازگی می بخشند و زیبایی شان باعث می شود تا در موقع غذاخوردن حس بهتری داشته باشید. 

مطلب پیشنهادی: ۱۰میز شام تحسین برانگیز در دکوراسیون منزل

استفاده از رنگ ها می تواند به میز شما حس و حالی متفاوت ببخشد. مثلا اگر می خواهید میز شام را برای یک مهمانی عاشقانه مثل سالگرد ازدواجتان بچینید، بهترین کار استفاده از ترکیب رنگ سفید و قرمز است. همان طور که در عکس بالا می بینید، شمع ها و دستمال سفره های قرمز با ظروف سفید ترکیب بسیار خوبی را پدید آوردند، و رنگ سیاه هم در چیدمان این میز نقش زمینه ای مناسب برای جلوه گری دیگر رنگ ها را بازی می کند.

خلاقیت در چیدمان میز غذاخوری بسیار مهم است. در عکس بالا می توانید یک نوع خلاقیت جالب برای میزهای غذاخوری را ببینیند. در این عکس برای زیر بشقابی ها از برگ های پهن و بزرگ گیاهان استفاده شده است و طراح این میز با یک تیر دو نشان زده، هم میز را به صورتی خلاقانه تزیین کرده است، هم از گیاهان در چیدمان میز استفاده کرده. شما هم می توانید با کمی نگاه کردن به اطراف تان چیزهای جالب و خلاقانه برای تزیین میز غذاخوری تان پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: تزئین میز پذیرایی با زیر بشقابی های زیبا

عکس بالا هم یک ایده جذاب دیگر را برای چیدمان میزهای غذا به شما نشان می دهد. در این عکس از ترکیب دو دفتر با اندازه های مختلف برای زیر فنجان ها استفاده شده و در کنار آن ها هم یک خودکار قرار داده شده است. این ایده شاید بتواند برای جشن تولد کودک عزیزتان به کارتان بیاید. برای این که بتوانید این کار را بهتر انجام دهید می توانید نگاهی بیاندازید به مطلب همه چیز در مورد یک جشن تولد تمام عیار.

استفاده از ظرف و ظروف زیبا را فراموش نکنید. اگر مهمانی تان را در ظهر تابستان برگزار می کنید، چیدانه به شما پیشنهاد می کند تا میز را در فضای باز یا محوطه بیرونی خانه خود قرار دهید و از بشقاب هایی با طرح و نقش های رنگارنگ و زیبا استفاده کنید و از ضیافت رنگ ها در میز غذاخوری تان لذت ببرید.

این هم یک ایده ساده برای گذاشتن قاشق و چنگال ها بر سر میز. دستمال سفره ها را دور قاشق و چنگال ها بپیچید و با استفاده از یک روبان آن ها را به شکل یک پاپیون زیبا در بیاورید. با این کار هم زیبایی و خلاقیت را در میز غذای شما مهمان است، هم از آلوده شدن قاشق و چنگال ها  جلوگیری می کنید. 

مطالب پیشنهادی: همچون شاهان غذا بخورید!
ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۲)
ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۱) 
اندازه‌های کلیدی برای یک غذاخوری دلچسب

شما می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون محل کار، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

نویسنده : شمیم آقازاده | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه