Chidaneh.com placeholder image

کافه بهشت، تجلی زندگی ایرانی در آن سوی مرزها !

به قلم: تحریریه چیدانه

رستوران و کافی شاپ: وقتی دور از وطن به سر می برید، دیدن کوچکترین نشانه و نمودی از کشور شما را به وجد می آورد. چیزهایی که برای لحظه ای هم شده حس غربت را از شما دور می کنند و رسم و رسوم آشنای ایرانی را به یاد شما می آورند. چقدر زیباست که بعضی از ما ایرانی ها در خارج از کشور نیز هوای یکدیگر را داریم و صفا و صمیمیت ایرانی را مهمان دل یکدیگر می کنیم. مانند این دو هم وطن دوست داشتنی که تا جایی که توانستند فرهنگ سرشار و زیبای ایرانی را در سفره خانه ی سنتی خود در شهر محل زندگی شان در کانادا به نمایش گذاشتند.
لیلا و حمید بختیاری نشان دادند برای تجربه ی فرهنگ های متنوع و رنگارنگ ایران حتما لازم نیست به ایران سفر کنید. کافه بهشت با غذاهای خانگی خوشمزه و طراحی داخلی سنتی و ایرانی که در قلب ریچموند هیل از توابع کانادا واقع شده است، مکانی است که گوشه ای از ایران را به نمایش گذاشته است. با چیدانه همراه باشید تا جزییات بیشتری از این سفره خانه ی زیبا را در اختیار شما بگذارد…

چوب و هنر

لیلا و حمید بختیاری کافه بهشت را در آگوست 2013 تأسیس کردند.

منوی این کافه شامل غذاهای سنتی پارسی از جمله آش رشته، کشک بادمجان و کباب است که خانم لیلا بختیاری خودشان آنها را تهیه می کنند.

مطلب پیشنهادی: بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف ایران (۱)

طراحی داخلی این کافه نیز توسط لیلا و حمید بختیاری انجام شده است و هدف آن ها ایجاد یک فضای نشیمن دلچسب بوده است که کاملا پارسی و ایرانی باشد.

عناصری مثل فرش، شعر و چای که در فرهنگ و سنت ایران جای زیادی دارند، به صورت زیبایی در گوشه و کنار این کافه به چشم می خورند.

مطلب پیشنهادی: دنیای سحرآمیز عشق و شعر و معماری

ابیاتی از شاعر به نام ایرانی مولانا بر روی دیوارها خطاطی شده اند و نقاشی ها و رومیزی ها همه از ایران خریداری شده اند. چیدانه پیش از این درباره ی زیبایی هنر خوشنویسی در طراحی دکوراسیون ایرانی با شما سخن گفته است.

سماور ایرانی برای تهیه ی چای قندپلوی ایرانی در هر گوشه ی این کافه دیده می شود.

قلیان با تنباکو در طعم های مختلف، کافه بهشت را به پاتوقی برای جوانان و دورهمی هایشان تبدیل کرده است. حمید بختیاری می گوید: «ما می خواستیم مکانی مهیا کنیم که جوان ها بیایند و خوش بگذرانند و استراحت کنند.»

مطلب پیشنهادی: ۷ کافه هنرمندان ایرانی در تهران!

تخت های سنتی پوشیده شده با فرش های دستباف ایرانی و پشتی ها و متکاهای سنتی یادآور خانه های قدیمی ایرانی هستند که افراد خانواده به این شکل دور هم جمع می شدند و از با هم بودن لذت می بردند. چیدانه قبلا تجربه خانه ایرانی در رستوران خونه سام درخشانی را به شما پیشنهاد داده است.

کافه بهشت بسیاری از سنت ها و رسوم متنوع و هیجان انگیز ایرانی را به نمایش می گذارد که هم برای ایرانی ها و هم برای غیر ایرانی ها بسیار جذاب است. شما می توانید در این کافه بنشینید و با گوش دادن به موسیقی ایرانی که در آنجا پخش می شود و نوشیدن چای، به دوستان تان تخته نرد بازی کنید و از زندگی ایرانی در آن سوی مرزها لذت ببرید. به همین سادگی می شود بهشت را بر روی زمین تجربه کرد!

شما هم می توانید به راحتی زندگی ایرانی را در دکوراسیون منزل یا رستوران یا فروشگاه تان جاری سازید. چیدانه ای ها نیز به سوالات شما در بخش مشاوره دکوراسیون پاسخ خواهند داد. همچنین برای طراحی و اجرای پروژه های خود می توانید از اهالی فن چیدانه و بخش های مختلف آن از جمله شرکت های دکوراسیون کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:
کافه ای خاص در مرکز خرید ولنجک
رستوران های منحصر به فرد در تهران
طراحی داخلی کافی شاپ نقلی و دنج با تم کتابخانه!
رستوران نمک در شیراز، نگاهی مدرن به غارهای نمکی
نگاهی بر رستوران و کافی شاپ های برنده مسابقات طراحی

منبع: yellowpages | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
هادی در تاریخ 26 مرداد 1394
سلام و تشکر از شما
fatemeafsharian در تاریخ 28 مرداد 1394
با سلام و وقت بخیر ما فروشگاه نیستیم که امکان اعطای نمایندگی وجود داشته باشد و در صورت تمایل می توانید در بخش اهالی فن عضو شوید. همچنین عکس ها قابلیت ذخیره ندارند و برای استفاده می توانید ابتدا در سایت ثبت نام کنید و سپس عکس های مورد نظرتان را به علاقه مندی های خود اضافه کنید. موفق باشید
fatemeafsharian در تاریخ 28 مرداد 1394
سلام، ممنون از توجه شما

ثبت دیدگاه