Chidaneh.com placeholder image

10 کاربرد هوشمندانه درخت در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: احترام به طبیعت اولین اصلی است که یک طراح باید آن را بداند و حتما شما هم متوجه جذابیت بی نهایت خانه هایی که درختان در طراحی دکوراسیون داخلی آن ها به عنوان عنصری طبیعی حضور دارند، شده اید. چوب یکی از دلنشین ترین مصالحی است که می توان آن را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه به کار برد و به واسطه آن طبیعت را در دل خانه جای کرد. حضور چوب در خانه می تواند صورت های مختلفی داشته باشد، گاهی چوب در خانه درختی زیبا است که موقع ساخت خانه آن را قطع نکرده اید و اکنون زیبایی بخش حیاط و فضای بیرونی منزل شما است، گاهی هم چوب ها شاخه های تنومندی است که از درخت جدا شده روی خاک افتاده و اکنون شما می تواند از آن ها د طراحی دکوراسیون خانه خود از آن ها بهره ببرید. با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا ببینیم چگونه می توانیم ایده های چوبی را در خانه خود پیاده کنیم.

فکتور

ساختمان مسکونی نیاوران

شیرآلات کسری

پروژه ای بدون قطع حتی یک درخت

در میان پروژه های برجسته ایرانی، ساختمان مسکونی نیاوران به عنوان بنایی که بدون قطع حتی یک درخت ساخته شده است، مشهور است. باید پذیرفت که در نگاه اول، چیزی که درباره مجتمع مسکونی نیاوران خودنمایی می کند، حضور درختان با سابقه ای است که مشخصا حفظ آنها پرهزینه تر و دشوار تر از حذف آنها بوده است و این اولین نکته ای است که تحسین ما را بر می انگیزد. این پروژه زیبا که توسط معمار برجسته ایرانی محمد رضا نیکبخت طراحی شده است، نمونه بارز احترام به طبیعت است.

نمایی از حیاط مجتمع مسکونی نیاوران

زیبایی های این ساختمان منحصر به فرد فقط در پیچ و تاب  حول درختان قدیمی و با سابقه اش خلاصه نمی شود، نقطه قوت پروژه اما، زمانی پررنگتر می شود که به جانمایی فضاها در اطراف فضای درختان توجه کنیم؛ در این جانمایی، فضاهای مشاء و سیرکولاسیون در طبقه همکف وهمچنین فضاهای اصلی سکونت در طبقات بالا، در لبه فضای تهی قرار گرفته اند که این امر، هم موجب افزایش کیفیت این فضاها شده، و هم فضای درختان را زنده تر، امن تر و معنی دارتر کرده است. اگر می خواهد با دیگر ابعاد این پروژه آشنا شوید مطلب ساختمان مسکونی نیاوران، الماسی در شمیران را از دست ندهید.

علیرضا تغابنی
دکوراسیون داخلی نشیمن مدرن امیر ویلا
علیرضا تغابنی

استفاده از تنه قدیمی درخت برای جذابیت دکوراسیون داخلی خانه

ویلا امیر یکی دیگر از پروژه های برجسته ایرانی است که چوب و تنه درختان موجود در آن نقش مهمی در جذابیت دکوراسیون داخلی آن دارند. امروزه شاهد هستیم که اکثر ویلا ها به صورت دوبلکس طراحی می شوند، اما این بنای منحصر به فرد بنا به خواست کارفرما در یکطبقه طراحی و اجرا شده است. به همین دلیل طراح زبر دست این پروژه، علیرضا تغابنی، تصمیم گرفت تا حوزه خصوصی را در پشت حوزه عمومی خانه طراحی کندو به وسیله یک پل شیشه ای آن ها را از هم جدا کند. در واقع این پل شیشه ای یکی از نقاط عطف این پروژه است.

علیرضا تغابنی
امیر ویلا کاری از علیرضا تغابنی
علیرضا تغابنی

درون این پل شیشه ای زیبا تنه درختی قرار دارد که برای دید از داخل به بیرون ساختمان به سان تابلویی زیبا و طبیعی کاربرد دارد و می توان ساعت ها از دیدن آن لذت برد و خسته نشد. بی شک برای ویلایی که درون یک باغ سرسبز قرار دارد، استفاده از یک تنه درخت به عنوان یک عنصر تزئینی انتخابی هوشمندانه است. ترکیب هنرمندانه چوب در طراحی دکوراسیون داخلی این خانه نیز باعث شده است تا فضای داخلی این بنا بیش از بیش حس لطافت طبیعت پیرامونش را در خود حفظ کند. نحوه استفاده از متریال های مختلف در این ویلا بسیار منحصر به فرد و تضاد رنگ متریال بسیار دلنشین و چشم نواز است.برای آشنای بیشتر با این پرویه می توانید به مطلب ویلای امیر، تابستانی سرد در امیرمهد کرج نگاهی بیاندازید.

نمایی از درخت قطع نشده در اتاق غذاخوری یک ویلای مدرن

درختان تنومند، تابلوهای طبیعی برای دکوراسیون داخلی خانه شما

اگر شما هم در حیاط خانه خود درختان تنومندی دارید سعی کنید تا آن ها را با روش های مختلف با فضای داخلی خانه تان ترکیب کنید و ازآن ها استفاده کنید. همان طور که در قسمت های قبل هم گفتیم  وجود این درختان در فضا داخلی خانه می تواند چشم اندازی زیبا و طبیعی را برای خانه شما درست کند و  لطافت طبیعت را در خانه شما مهمان کند، دور درختان را دیواری شیشه ای بکشید و میز عذاخوری را در کنار آن قرار دهید تا همواره احساس کنید که غذای خود را درطبیعت میل می کنید. شک نکنید که این کارنشاط دائمی را به شما و خانواده تان می بخشد.

مطلب پیشنهادی: میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک!

استفاده از درختان به عنوان ستون های طبیعی  در خانه

درختان، ستون های قدرتمند خانه شما

اگر کمی خوش شانس باشید می توانید برای خانه تان ستون هایی ازجنس درختان کهنسال داشته باشید. فقط کافی است تا کمی در مکان نمای ساختمان تان دقت کنید تا درختان موجود در سایت برای شما نقش ستون هایی طبیعی و جذاب را بازی کنند. وجود این ستون های منحر به فرد دکوراسیون داخلی خانه شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و آن را زیبا تر جلوه خواهد داد. 

مطالب پیشنهادی: تزئین و استفاده کاربردی ستون در طراحی داخلی

استفاده از تنه قدیمی درختان در آشپزخانه

از تنه درختان شکسته خلاقانه استفاده کنید

اگر در حیاط خانه تان درختان تنومند و کهنسال ندارید، نگران نباشید، شما هنوز هم می توانید از درختان در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان بهره ببرید، فقط کافی است تا یک تنه قدیمی پیدا کنید، اگربه باغ های اطراف شهر بزنید، مطمئنا تعداد زیادی از آن ها را پیدا خواهید کرد، یک از آن ها انتخاب کنید و با خود به خانه بیاورید و از آن همانند عکس بالا در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود بهره ببرید.

تنه درختان، دستگیره های متفاوت برای راه پله ها

شاخه درختان چهره پله های شما را دگرگون خواهد کرد

از شاخه های طویل تر می توانید به عنوان دستگیره های طبیعی برای راه پله خانه تان استفاده کنید، با این کار هر وقت می خواهید از پله ها بالا بروید حس می کنید در راه پله ای از جنس طبیعت قدم می گذارید. اگر دستگیره ها را از جنس چوب انتخاب کردید حتما برای پله های تان هم کفپوش های چوبی انتخاب کنید تا زیبایی آن را تکمیل کنید.

مطلب پیشنهادی: ۱۳ راه پله زیبا با طراحی شگفت انگیز!

پارتیشن هایی از جنس چوب های طبیعی

پارتیشن هایی از جنس طبیعت

از شاخه های قطورتر هم می توانید پارتیشن یا دیوارهای جدا کننده برای فضاهای مختلف خانه تان بسازید، این پارتیشن های طبیعی می توانند ارتباط فضاهای داخلی مختلف خانه را با هم قطع و شما را به طبیعتی سرشار از نشاط و لطافت پیوند دهند.

مطلب پیشنهادی: نگاهی نو به پارتیشن ها

لوستر های چوبی دردکوراسیون خانه

لوسترهای چوبی جلوه ای نو در دکوراسیون داخلی خانه   

اگر به نظرتان ساخت پارتیشن ها جذاب بوده، پس حتما این ایده هم برای تان خوشایند است. شاخه ها را از سقف آویزان کنید و رشته ای از لامپ ها را به دور آن بپیچید و لوستری خلاقانه و طبیعی برای دکوراسیون داخلی خانه خود بسازید. ایده های بیشتری از دست سازهای خانگی را می توانید در بخش خودتان بسازید چیدانه ببینید.

مطلب پیشنهادی:با ساخت لوستر های بتنی زیبا دکوراسیون منزل خود را متفاوت کنید!

قاب عکس های درختی

قاب عکس های درختی

درختان می توانند ایده مناسبی برای ساخت یک قاب عکس زیبا باشند، نگاهی به عکس بالا بیاندازید تا متوجه شوید راجع به چه چیزی صحبت می کنیم. برای این کار احتیاج به یک پنل چوبی که روی آن را با پارچه پوشیده شده است و تعدادی شاخه درخت خواهید داشت، شاخه ها را با استفاده از میخ به پنل چوبی محکم کنید و عکس های خاطه انگیزتان را از آن آویزان کنید و از داشتن این قاب عکس درختی زیبا لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: تزئین زیبای قاب با شاخه های خشکیده

استیکرهای درختی

استیکرهای درختی

عکس بالا ایده دیگری برای ساخت قاب عکس های درختی را در اختیار شما قرار می دهد. استفاه از استیکرهای دیواری که شکل درخت دارند، هم دردسر کمتری دارند و هم می توانند چهره دیوارهای شما را تغییر دهند.

مطلب پیشنهادی: خانه ای بی نظیر با نقاشی دیواری

انواع دیگری از استیکرهای درختی برای اتاق کودک

اگر از استیکرهای درختی استفاده می کنید دست بازتری برای اجرای ایده های مختلف دارید، در قسمت قبل ایده قاب عکس های درختی را بررسی کردیم، در این بخش می خواهیم شلف هایی را به شما پیشنهاد بدهیم که انگار روی شاخه درختان قراردارند، این مدل استیکر ها و شلف ها گزینه مناسبی برای اتاق کودان دلبندتان است و می تواند باعث شادی و خوشحالی کودک شما شود.

مطالب پیشنهادی: درخت زیبایی طبیعی در دکوراسیون منزل به سبک روستیک
۱۵ ایده ارزان با پالت و جعبه چوبی میوه در دکوراسیون منزل
زیبایی هنر خوشنویسی در طراحی دکوراسیون ایرانی
هیجان تاب سواری در فضای داخلی خانه

شما می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون محل کار، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

نویسنده : شمیم آقازاده | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 24 مرداد 1394
با سلام عالی بود با تشکر
shamim در تاریخ 25 مرداد 1394
پایدار باشید
مسع در تاریخ 09 شهریور 1394
سلام خوبین عالی هس

ثبت دیدگاه