Chidaneh.com placeholder image

خانه شماره 12، طراحی آپارتمانی مقرون به صرفه در تهران

به قلم: لاله داورپناه

فضاهای مسکونی: درکلان‌ شهر تهران، گرچه حجم ساخت ‌و ساز بسیار بالاست، اما به علت کیفیت نازل ساختمان و بی‌توجهی به خواسته‌های فرهنگی، اجتماعی و یا فاکتورهای اقلیمی، پیداکردن مسکن برای اقشار متوسط روز به‌ روز سخت‌تر می‌شود. نیلوفر نیک‌سار معمار خانه شماره 12 می گوید: تلاش ما پیداکردن راهی بود که سود کارفرما را در ساخت یک آپارتمان به لحاظ اقتصادی متوسط، به نیازهای استفاده‌ کننده و نیز بالابردن کیفیت منظر شهری پیوند دهد. همراه با چیدانه نگاهی داشته باشید به این آپارتمان مسکونی و با فضاهای آن آشنا شوید.

قالیشویی ادیب

مشخصات پروژه خانه شماره 12

  • معمار: نیلوفر نیک‌سار
  • موقعیت: تهران، ایران
  • تاریخ: 1393
  • مساحت: 1604 مترمربع
  • وضعیت: ساخته‌شده
  • کارفرما: بخش خصوصی
  • همکاران طراحی: سارا غفوری، نیما حبیبی، حسین عزیزی، سارا انواری، شمسا مخبر
  • طراح سازه: بهرنگ بنی‌آدم
  • طراح تاسیسات: علی نصرتی
  • مدیر اجرایی: بهرنگ بنی‌آدم، پوریا جهانشاد
  • سرپرست کارگاه: افشین هادیان

از زبان معمار: به باور ما، حق هر انسانی، استفاده از هوای تازه، نور مستقیم خورشید و منظره شهر است. برای تامین این سه فاکتور برای همه واحدهای مسکونی، سه تیپ آپارتمان طراحی شد که همگی به سمت جنوب پنجره داشته باشند و البته متراژ آنها نیز هماهنگ با نیاز بازار منطقه باشد.

مطلب پیشنهادی: بازسازی خانه کاوه، ساختمانی ۲۰ ساله در تهران

جهت تغییر نما از یک پوسته کاغذی‌شکل به یک کیفیت حجمی که با سایه‌روشن کار می‌کند، نما را به دو قسمت متفاوت از لحاظ شکل و مصالح، تقسیم‌بندی کردیم و با عقب‌نشینی سقف نهایی و ایجاد روزنه در آن، خط آسمان را از شکل کسالت‌بار آن خارج ساختیم.

در طراحی داخلی فضاها بازشو ها شامل پنجره هایی می شود که ارتفاع زیادی دارند و به خوبی نور طبیعی لازم برای فضاهای داخلی را تامین می کند.

سایه بان های عمودی پشت پنجره ها میزان نوری که به فضاهای داخلی وارد می شود کنترل می کند و بازی نور و سایه را هدیه می دهد.

مطلب پیشنهادی: ساختمان مسکونی بارکا با سقف پیش تنیده در کرج

انتخاب معمار برای طراحی داخلی، ترکیب چوب و رنگ سفید در فضاها بوده است. طراحی راه پله به شکلی مدرن بدون نرده و با صفحات متصل به دیوار صورت گرفته است.

چرخش ساختمان در آخرین طبقه و تراس طراحی شده در آن، فضایی متفاوت را به وجود آورده و تحرک و پویایی را به طراحی نما بخشیده است. طراحی بام نیز از جمله بخش هایی است که معمار پروژه توجه ای ویژه به طراحی آن داشته است.

دیگر آپارتمان های مسکونی در ایران را در چیدانه ببینید:
آپارتمان مسکونی آبادان دریچه ای برای تماشای پرواز هواپیماها
مجتمع مسکونی آوا آهنگ در باغ های نیاوران
مجتمع مسکونی باغ ناژوان، دریچه ای به رویایی سبز در اصفهان
طراحی نمای ساختمان سایه ها در کرج با شاخه های خشکیده!

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه