Chidaneh.com placeholder image

کاشی و سرامیک: نقش زیبایی بر پیکره معماری

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: کاشی ها، نقش زیبایی بر پیکره معماری ایرانی هستند و هیچ گاه نمی توان از حضورشان ساده گذشت. در همه ادوار تاریخی بر در و دیوار بناهای پر شکوه ایرانی می بینمشان، چه ساده و بی رنگ، چه پر از رنگ و نقش و نگار. همیشه بوده اند و با تار و پود معماری یرانی عجین شده اند. خانه های امروزی نیز از حضور این عناصر رنگی و زیبا بی نصیب نمانده. چیدانه قبلا در مطلب چگونه دیوار حمام را با موزائیک شکسته های رنگی تزئین کنید، یکی از کاربردهای این کاشی ها را به شما نشان داده است، اما امروز می خواهیم کمی بیشتر با نحوه استفاده از این کاشی ها آشنا شویم. پس با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

کاشی ها نماد زیبایی و شکوه

من ارگ بم و خشت به خشتم متلاشی
تو نقش جهان هر وجبت ترمه و کاشی

کاشی ها در معماری همیشه نماد زیبایی و شکوه بی پایان بوده و هستند. ما هم می توانیم از این عناصر زیبا در خانه هایمان استفاده کنیم و به آن نقشی زیبا و با شکوه ببخشیم. نقشی از جنس معماری اصیل ایرانی تا تازه شود روح و جان خانه هایمان.

مطلب پیشنهادی: کاشی های پر نقش و نگار، جلوه ای متفاوت برکف و دیوار

کاشی های شکسته، زندگی بخش تنه درختان بی جان

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید، کاشی های شکسته می توانند به هر جسم بی جان، جانی دوباره بدهند، آن را جلوه ای تازه و ماهیتی نو ببخشند. همانند این تنه های درخت بی جان که کاشی شکسته های روی آن باعث شده اند تا بتوان دوباره از آن ها در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد. حالا این تنه های درخت دیگر بی جان و بلا استفاده نیستند، آن ها زیباترین میز و صندلی های گوشه نشیمن خانه شما هستند. 

کاشی های رنگی، جلوه زیبایی راه پله شما

 اگر آن قدر خوش شانس هستید که در منزلتان از راه پله ها برای رسیدن به اتاق خواب ها یا دیگر فضاهای خانه استفاده می کنید، می توانید ارتفاع پله ها را مثل عکس بالا ، از کاشی های رنگی و منقوش زیبا پر کنید تا این مسیر شبیه دالانی به سوی بهشت برای شما باشد.

مطلب پیشنهادی: کاشی کاری های رنگی باز می گردند!

کاشی شکسته ها ماه را مهمان حیاط خانه شما می کنند

برای استفاده از کاشی های شکسته هیچ محدودیتی وجود دارد، این کاشی ها می توانند همنشین حوض های آب باشند یا همچون سنگفرش هایی گران قیمت و فاخر بر تن حیاط  خانه خود نمایی کنند. فقط کافی است تا ذوق و خلاقیت کافی برای استفاده از آن ها را داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: کاشی های رنگی در دکوراسیون منزل که دل شما را می برند!

کاشی شکسته هایی برای حمام

از این خشت و گل مخروب
دیواری با کاشی های آبی گلدار
جا مانده
در بند کشی های ساده
حاشیه ای از حمام

کاشی کاری هایی که شما را شگفت زده خواهند کرد. چهره حمام های خود را با ذوق سلیقه و با استفاده از این کاشی های شکسته تغییر دهید و از دیدن هنرنمایی خود بر روی دیوارهای خانه خود لذت ببرید. 

کاشی های کوچک برای تغییرات بزرگ

کاشی های کوچکی که به اسم کاشی های استخری شناخته می شوند، به شما کمک می کنند تا نقش و نگار های مورد علاقه تان را در هر جایی از خانه که خواستید پیاده کنید، به عکس بالا نگاه کنید تا ببینید چیدمان این کاشی های در کنار هم با رنگ های متفاوت چه تغییر زیبایی را در سرویس بهداشتی این خانه به وجود آورده است.

کاشی های آبی نشسته بر کف ایوان ها

لاجورد افق صبح نشابور و هری است
که در این کاشی کوچک متراکم شده است

رنگ آبی فیروزه ای و آبی لاجوردی برای کاشی ها را در اغلب بناهای با شکوه معماری ایرانی می توان دید، چه خوب ات شما هم اگر می خواهید از این کاشی های شکسته در خانه تان استفاده کنید این رنگ ها را به کار ببرید.

شاید بخواهید این مطالب را هم ببینیند: 
با کاشی های چهل تکه منزلتان را رویایی کنید
چگونه مناسب ترین کاشی را برای دکوراسیون منزل انتخاب کنیم؟
یک خانه شیک با کاشی‌های چشمگیر!
طراحی دکوراسیون مغازه با کاشی های رنگارنگ

همچنین می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون محل کار، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 01 شهریور 1394
خیلی قشنگ وجذاب بود .

ثبت دیدگاه