Chidaneh.com placeholder image

ایده های جذاب دکوراسیون منزل با الهام از پرندگان زیبا

به قلم: لاله داورپناه

ترفندهای دکوراسیون: عده ای از مردم به نگهداری از حیوانات خانگی علاقه بسیار زیادی دارند. در میان این حیوانات، پرنده ها به دلیل معصومیت و ظاهر لطیفشان طرفداران خاص خود را دارند. پرندگان حیواناتی خونگرم هستند که سطح خارجی بدن آنها پوشیده از پر است و تخم گذارند. این خصوصیات باعث شده تا ایده های جذابی برای دکوراسیون و طراحی داخلی به ذهن علاقمندان به آنها خطور کند. اگر شما هم به دنبال چنین ایده هایی برای دکوراسیون منزل خود می گردید و یا تا به حال به آن فکر نکرده بودید پیشنهاد من این است که این مطلب از چیدانه را از دست ندهید.

تابلو فرش ریحان

مجسمه های پرندگانی که بر روی ستون های کوتاه زیبا نشسته اند اولین ایده ای است که به ذهن خواهد رسید. آبی فیروزه ای برای چنین مجسمه هایی رنگ مناسبی است. آنها را درکنار گلدان و دیگر لوازم دکوری روی میز قرار دهید و از دیدنشان لذت ببرید.

معمولا چنین مجسمه هایی اگر تک رنگ باشند جلوه بهتری خواهند داشت. رنگ سفید گزینه دیگری است که می توانید آن را در لیست انتخاب هایتان قرار دهید. این بار از همین روش برای داشتن گلدان استفاده کنید. پرندگانی که بر روی شاخه های درختان نشسته اند و این شاخه ها حفره هایی دارند که برای نگهداری از گیاهان و گلهای رنگارنگ کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. سبزی رنگ گیاهان مکملی خوبی برای رنگ سفید مجسمه ها خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ کاربرد هوشمندانه درخت در دکوراسیون منزل

شاید بتوان به جرات گفت که طاووس زیباترین پرنده ایست که که تا به حال دیده ایم. این حیوان زیبا که به خاطر رنگ های زیاد پرهایش شهرت دارد، همیشه مورد توجه هنرمندان بوده است. مجسمه ای به شکل این طاووس را به فضای داخلی خانه تان بیاورید.

در تصویر بالا آباژوری مجسمه مانند به شکل طاووس را می بینید که طراح آن از حالت باز پرهایش برای ساخت آن استفاده کرده است و چراغ آباژور را در پشت آن قرار داده تا با این کار نور چراغ با عبور از فیلتر پرهای طاووس به صورت غیر مستقیم وارد فضا شود.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی رستوران در مزرعه حیوانات!

کوسن ها را با پارچه های از طرح طاووس روکش کنید و بر روی مبل و کاناپه در اتاق نشیمن خانه بگذارید. به خاطر داشته باشید که در این مورد همنشینی رنگ مبل با رنگ غالب کوسن ها نکته مهمی است. در طراحی پارچه ای که می بینید نقوش ترمه با دم پرنده با به زیبایی ترکیب شده است.

تصویر دیگر پرندگان هم می توانند بر روی کوسن ها قرار بگیرند. اگر فکر می کنید که پیدا کردن چنین پارچه هایی در بازار کار مشکلیست بهتر است به کسانی که کار چاپ پارچه انجام می دهند مراجعه کنید.

راه حل دیگر این است که روی پارچه تصویر پرندگان را نقاشی کنید. رنگ های مخصوصی برای نقاشی روی پارچه وجود دارد که این امکان را برای شما به وجود می آورد. شاخه های درختان را در طرح و نقاشی فراموش نکنید این شاخه و برگ مکمل خوبی برای این تصاویر هستند.
راه هایی برای نگهداری از حیوانات در خانه را در مطالب گذشته چیدانه ببینید.

آیا تا به حال تنها به یک پر از طاووس خیره شده اید؟! هر کدام از این پرها به نسبت پر دیگر پرندگان اندازه بزرگتر، ظاهری متفاوت و زیبایی خیره کننده ای دارند. به جای اینکه طرح کلی یک طاووس را بر روی کوسن ها داشته باشید، پارچه ای با نقش یک پر آن را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: زیباترین طرح های کوسن و بالشتک در دکوراسیون منزل

در طراحی نشیمن تابی که در عکس می بینید از پر طاووس استفاده کرده اند. با انتخاب رنگ های غالب پر طاووس و بافت فرم کلی آن در قسمت تکیه گاه صندلی این کار انجام شده است.

پر دیگر پرندگان هم زیبایی خاص خود را دارند. با تیکه کاغذهای باطله و رنگ آمیزی خوب می توانید قاب هنری زیبایی بسازید و به دیوار خانه متصل کنید. ترکیب رنگ سفید و طلایی در این قاب انتخاب مناسبی بوده است.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی خانه ای مخصوص حیوان دوستان

رنگ آمیزی روی چوب، هنری قدیمی و ریشه دار است. صفحه چوبی پشت این جالباسی با طرح پرنده و گیاهان، نقاشی و رنگ آمیزی شده است. با این ایده هر بار که می خواهید لباستان را آویزان کنید و یا آن را بردارید این نقاشی زیبا را خواهید دید و از وجودش لذت می برید.

کسانی که به نگهداری از پرنده در خانه عادت دارند آنها را در قفس نگهداری می کنند. آنها در ابعاد و اشکال مختلف ساخته می شوند. این قفس ها را به وسیله گیاه پیچک تزئین کنید و شمعی را درون آن قرار دهید.
در گذشته در مطلب طراحی منحصربه‌فرد برای دوستداران حیوانات خانگی شما را با طراحی لانه ای برای حیوانات خانگی آشنا کرده بودیم.

در تصویر بالا به وسیله همین قفس ها ایده ای برای آویزهای نگهداری از لباس ها و دسته کلیدها اجرا شده است. برای این کار اشکال و رنگ های مختلف به کار گرفته شده تا در فضا تنوع ایجاد کنند. باید در نظر بگریم که موقعیت قرارگیری آنها نسبت به یکدیگر نیز نکته مهمی است که نباید فراموش شود.

پرندگان با جمع آوری شاخه های کوچک، باریک و خشکیده درختان برای خود لانه می سازند. این لانه به صورت عجیبی پایدار، ایستا و هوشمندانه ساخته می شود. لانه پرندگان شبیه به کاسه های گودی هستند که از تخم ها و جوجه های آنها نگهداری می کند. وسایل تزئینی الهام گرفته شده از لانه پرندگان نیز می توانند در گوشه گوشه دکوراسیون منزل شما قرار بگیرند.

مطلب پیشنهادی: تزئین زیبای قاب با شاخه های خشکیده

و در آخر ایده ای جالب برای فضای آشپزخانه شما دارم. از این پایه های پلاستیکی برای تخم مرغ ها استفاده کنید. این وسایل کوچک و ظریف نیز شبیه به لانه پرنده هستند.

مطالب بیشتر: ۱۰ ایده منحصر به فرد برای چیدن میز غذا
ایده های کاربردی دکوراسیون در اینستاگرام (۵)
هیجان تاب سواری در فضای داخلی خانه
۸ نشیمن دنج برای دورهمی های خودمانی

به ما بگویید: آیا شما هم از چنین ایده هایی در دکوراسیون منزل خود استفاده کرده‌اید؟ لطفا عکس آن را در بخش مشاوره دکوراسیون با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید سوالات خود درباره، معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ویلای خود را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.  

نویسنده: لاله داورپناه | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه