Chidaneh.com placeholder image

7 پیشنهاد برای ترکیب رنگ یک اتاق نشیمن جذاب

به قلم: لاله داورپناه

ترکیب رنگی: اتاق نشیمن یکی از پر رفت و آمدترین فضاها در خانه است. فضایی برای گردهمایی های خانوادگی و تماشای تلویزیون که گاهی باید پذیرای مهمانان نیز باشد. یکی از مهمترین نکات در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن، انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای آن است. در رسیدن به نتیجه نهایی در چنین انتخابی عوامل بسیار زیادی نقش خواهند داشت. قبلا با شما از ۱۲ رنگ مبلمان که با هر دکوراسیونی ست می شوند، صحبت کرده ایم. این بار فارغ از اینکه در چه موقعیت و شرایطی زندگی می کنید و شرایط معماری فضای داخلی خانه شما به چه صورتی است، بد نیست نگاهی به پیشنهادات این مطلب هم بیاندازید. با چیدانه همراه شوید.

مانی فرم
اتاق پذیرای پروژه گلزار
مانی فرم

قالیشویی ادیب

1. ترکیب رنگ قهوه ای، کرم و قرمز در اتاق نشیمن

به وضوح مشخص است که همنشینی رنگ قهوه ای و کرم نتیجه خوبی در پی خواهد داشت، اما ما می خواهیم به شما پیشنهاد کنیم که رنگ سومی را نیز وارد میدان کنید. برای اینکه فضای نشیمن منزل شما از یکنواختی خارج شود استفاده از یک رنگ گرم در کنار رنگ قهوای می تواند گزینه خوبی باشد. طراحان گروه طراحی مانی فرم در پروژه خانه گلزار، قرمز را به عنوان رنگ سوم در این طرح انتخاب کرده اند. کوسن ها، گل های پارچه روکش مبلمان، مبل تک، قسمتی از آویزهای لوستر و صندلی های قرمز رنگ در مجموغه ای هماهنگ وارد خانه گلزار شده اند و فضا را از یک نواختی خارج کرده اند.

2. ترکیب رنگ سفید، طوسی، نارنجی و قهوه ای در دکوراسیون نشیمن

وقتی به تصویر بالا نگاه می کنید، می بینید که رنگ سفید بیشترین سطوح را به خود اختصاص داده و پس از آن رنگ طوسی مبل در رتبه دوم قرار دارد. مقداری رنگ قهوه ای در روکش چرم مبل، کوسن ها، دیوارپوش و میز چوبی کنار مبل دیده می شود و باز هم مقداری رنگ گرم (قرمز و نارنجی) در ابعاد بسیار کمی وارد فضا شده است. استفاده بی قاعده و نا منظم از رنگ قهوه ای چوب و رنگ سفید در دیوارپوش زیبایی خاصی به فضا بخشده است.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ دکوراسیون نشیمن از میان برترین خانه های ایران

شرکت معماری دکوکو
طراحی نشیمن پروژه سعادت آباد
شرکت معماری دکوکو

3. سبز و صورتی ترکیب رنگی مناسب برای دکوراسیون نشیمن

اگر قصد دارید از طراوت و تازگی رنگ سبز با درجه ای روشن از آن در دکوراسیون منزل تان استفاده کنید، بهتر است به نمونه ای از کاربرد آن در تصویر بالا هم نگاهی بیاندازید. شرکت معماری دکوکو برای طراحی چنین فضایی رنگ صورتی ملایمی را نیز با آن ترکیب کرده است. رنگ غالب فضا سبز است و در گوشه کنار رنگ صورتی به زیبایی استفاده شده است. پرده صورتی و متمایل به کالباسی است و حتی در انتخاب تابلو پشت دیوار نیز ترکیبی از آنها دیده می شود. بهتر است با دقت و ظرافت این کار را انجام دهید کاری نکنید که رنگ صورتی شما را از هدفتان که به کارگیری رنگ سبز در فضاست دور کند. پس به اندازه و در جای مناسب به کار ببریدش!

سهراب رفعت
دکوراسیون داخلی ویلای فردوس
سهراب رفعت

4. انتخاب ترکیب رنگ سرخابی و بنفش برای فضای نشیمن

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ترکیب رنگ بنفش و سرخابی چطور خواهد بود؟! در طراحی فضای نشیمن ویلای فردوس ساحلی اثر مهندس سهراب رفعت می توانید ببینید که اگر غلظت و پختیگی هر کدام از این رنگ ها زیاد شود می توانند در کنار هم به زیبایی جلوه کنند. ظرافت کار طراح در به کارگیری رنگ ها را می توان با دقت بر روی جزئیات فضا همچون تابلوهای نصب شده بر روی دیوار، پوف ها و فرش دید. با توجه به این که از چوب نیز در فضا به میزان زیادی استفاده شده است انتخاب رنگ تیره چوب در کنار این دو رنگ توانسته به گرمی و صمیمیت در فضا بیافزاید.

5. طوسی، قهوه ای با ته مایه خاکستری و سرخابی ترکیب رنگی زیبا برای نشیمن

پارچه هایی با طرح راه راه طرفداران مخصوص به خود را دارند. روکش کوسن ها، دو مبل تک و فرش کف این اتاق نشیمن به رنگ قهوه ای با ته مایه خاکستری هستند که از همین طرح پیروی کرده اند. رنگ سرخابی مبل تک بزرگ در این فضا بیش از هر چیز دیگری به چشم می آید. جرات به خرج دهید و چنین رنگی را وارد فضای داخلی منزل خود بکنید. از قوانین غالب و رنگ های معمول دست بکشید و کاری را انجام دهید که قبلا در هیچ جای دیگر اتفاق نیفتاده است.

مطلب پیشنهادی: انتخاب رنگ، مبلمان و گل و گیاه در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

6. نشیمن خانه شما در بستری از رنگ سفید و جزئیات رنگارنگ

استفاده از رنگ های خنثی به عنوان پس زمینه به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید در بکارگیری جزئیات انتخاب های بیشتری داشته باشد. اغلب عناصر اصلی فضایی که در تصویر بالا می بینید سفید رنگ هستند. مبل تک با رنگ آبی ملایم و دلنشین در کنار ست مبلمان قرار گرفته و رنگین کمانی از جزئیات بر مبل ها و سینه دیوار نشسته اند. کوسن ها و تابلو های هنری با طرح و رنگ های متنوع نشانه انتخابی جسورانه هستند. اگر بخواهید با دقت به تابلوها نگاه کنید خواهید دید که در کنار دیگر رنگ ها رنگ آبی است که بیش از بقیه به چشم می آید و هماهنگی خود را با مبل آبی رنگ نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی:۱۱ طراحی چشمگیر برای اتاق های نشیمن کوچک

7. استفاده از ترکیب رنگ روشن و درخشان در پس زمینه ای از رنگ سفید

سبز، آبی و نارنجی درخشان و روشن در بستری از رنگ سفید در این اتاق نشیمن فضایی انرژی بخش و پویا را خلق کرده است. داشتن چنین خانه ای می تواند در شادابی و سلامت روان کودکان شما تاثیرات مثبتی داشته باشد. کودک شما در چنین خانه ای به سادگی با محیط ارتباط برقرار کرده و از آن لذت خواهد برد. استفاده از چنین رنگ هایی برای بزرگسالان نیز مفید خواهد بود.

اگر برای انتخاب رنگ و تغییر دکوراسیون منزل یا ویلای خود نیاز به مشورت دارید، متخصصان و مخاطبان چیدانه در بخش مشاوره دکوراسیون پاسخ گوی شما خواهند بود. بخش های مختلف اهالی فن چیدانه نیز برای اجرای خواسته هایتان در کنار شما هستند. برای انتخاب و خرید رنگ نیز می توانید به بخش رنگ و نقاشی و تجهیزاتجانبی در اهالی فن چیدانه سری بزنید.

مطالب بیشتر: تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما
یادآوری ۵ نکته برای ست کردن ترکیب رنگ اتاق خواب
۱۰ قانون برای انتخاب رنگ دیوار در دکوراسیون منزل
۵ ترکیب رنگ خیره کننده در دکوراسیون منزل

نویسنده: لاله داورپناه | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه