Chidaneh.com placeholder image

پاسخ به 5 سوال شما از دکوراسیون اتاق خواب منزل تان

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: کمک گرفتن از نظرات و تجربیات دیگران برای انجام کارها یکی از ترفندهایی است که می تواند به روند بهتر شکل گیری و انجام کار کمک کند، طراحی دکوراسیون داخلی نیز یکی از این موارد است که قطعا نظرات و تجربیات یک کارشناس می تواند راهنمای شما در طراحی دکوراسیون داخلی خانه مطابق با اصول طراحی و رسیدن به فضایی آرامش بخش و دوست داشتنی باشد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه اطلاعاتی را باید در اختیار کارشناسان بگذارید تا آن ها بتوانند بهترین مشاوره را به شما بدهند؟ یا این که اطلاعات شما باید در چه قالبی باید ارائه شود تا خوانا و قابل فهم باشد. به همین خاطر چیدانه تصمیم گرفته است تا در این مطلب نوع ارائه خواسته ها را در قالب 5 سوال از قسمت مشاوره دکوراسیون برای شما جمع آوری کند تا شما را برای پرسش های بعدی تان آماده تر کند.

ساقدوش بار

چگونه یک پلان خوب و خوانا رسم کنیم

شیرآلات کسری

وقتی می خواهید سوالی را در سمت مشاوره دکوراسیون مطرح کنید سعی کنید که از عبارت های کوتاهی که منظور شما را ساده تر و راحت تر بیان می کنند استفاده کنید، از توضیحات اضافه بپرهیزید، کلمات را ساده انتخاب کنید. و حتما از فضای مورد نظرتان عکس بگذارید. گذاشتن عکس ها درک فضای مورد نظر شما را برای کار شناسان راحت تر می کند. گاهی هم احتیاج است تا اندازه های اتاق مورد نظرتان را در اختیار کارشناسان بگذارید که این کار نیازمند ارائه یک پلان خوب و خوانا از فضای مورد نظرتان است اگر می خواهید با نحوه ارائه یک پلان و اطلاعاتی که باید در آن نمایش داده شود اشنا شوید پیشنهاد می کنم مطلب چگونه پلان معماری ساختمان را بخوانیم؟ را حتما بخوانید.
خب حالا که با نحوه ارائه سوال ها آشنا شده اید بهتر است، 5 نمونه از سوالات خوبی را که کاربران چیدانه در قسمت مشاوره دکوراسیون مطرح کرده اند و جواب های کارشناسان را با هم بررسی کنیم.

1- دوستان چندتا ایده خوب می خواستم واسه تزیین پشت تختم کسی ایده ای داره ؟

برای این که بتونید اتاق خواب تون رو از حالت کسالت و یکنواختی خارج کنید کارهای زیادی رو می تونید انجام بدید، مثلا می تونید یک تابلو با رنگ مکمل رنگ قالب اتاقتون ره دیوار نصب کنید، یا این که روتختی هاتون رو عوض کنید و از رو تختی هایی استفاده کنید که رنگ های شادتر و طرح های زیبایی دارند. برای دیوار پشت تخت هم ایده های زیادی وجود دارد،  مثلا ی توانید پشت تخت خواب های تان را با کاشی های رنگی و نقش برجسته تزئین کنید، یا حتی یک کاغذ دیواری با طرحی جذاب را ری آن نصب کنید، نور پردازی دیوار را هم فراموش نکنید حتی رنگ کردن آن هم می تواند یک گزینه دیگر باشد، اگر به دنبال ایده های بیشتر برای پشت تخت خواب تان می گردید پیشنهاد می کنم سری به دو مطلب ۱۰ ایده جذاب برای دیوار پشت تخت خواب و ۲۰ ایده جذاب برای تخته‌های پشتی تخت‌ خواب‌ها بزنید.

2- برای تغییر دکوراسیون داخلی اتاق دخترهای دوقلوم چه پیشنهادی دارید؟ اون ها 12 سالشونه و عاشق رنگ صورتی هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق دخترهای کوچولو یکی از لذت بخش ترین کارها هست. اتاق های اون ها پر از رنگ و شادی و وسیله های تزئینی زیبا با رنگ های گرم و دوست داشتنی است. برای این که بتونید اتاق دختر کوچولو هاتون رو تغییر بدید باید به سراغ تاثیر گذار ترین وسیله های اتاق خواب مثل تخت ها یا پرده ها برید. مثلا می توانید به جای این که تخت های اون ها رو جدا از هم در نظر بگیرید از یک تخت دو طبقه استفاده کنید که فضای تخت دوم رو با یک میز کامپیوتر زیبا یا یک میز تحریر پر کنید. اگر تغییرات حاصل شده برای تان اضی کننده نبود می توانید به سراغ پرده ها بروید و مدل آن ها را عوض کنید. البته توجه داشته باشید که نورپردازی اتاق ها هم می تواند تاثیر زیادی بر تغییر دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترهای کوچولوی شما داشته باشد. خواندن مطلب چگونه اتاق کودکتان را خاص و زیبا طراحی کنید؟ را از دست ندهید. 

3- می خواهیم اتاق خواب پسر ۸ ساله مان را تغییراتی بدهیم که مناسب تر شود.می خواهیم تغییراتمان شامل مواردی مثل تخت، میز تحریر و کتابخانه شود.لطفا پیشنهادات خودتان را ارائه بدهید.

معمولا پسر کوچولو ها دوست دارند که اتاق خواب هایشان مانند اسطوره های کارتونی یا قهرمان فیلم ها دکور شود. پس بهتر است تا شما هم این موضوع را مد نظر داشته باشید. مثلا می توانید برای تخت خواب پسر تان از رو تختی هایی که عکس قهرمان کارتونی او را دارد استفاده کنید. یا شلفی را در یکی از دیوارهای اتاق درنظر بگیرید که بتوانید روی آن وسیله های تزئینی مورد علاقه پسرتان را روی آن بگذارید. دقت کنید که کتابخانه ایکه برای پسر هشت ساله تان انتخاب می کنید بایدمتناسب با قد او باشد. اگر به ایده های بیشتری نیاز دارید خواندن مطالب ۸ نکته ای که در دکوراسیون اتاق کودک باید به آن توجه کرد و اتاق کودک رویایی با ایده های رنگارنگ را از دست ندهید.

4- اتاق خواب من ۹ متر.این عکس رو تختی ،تخت و میز آرایش من . میخواستم ببینم چه مدل پرده و فرشی باید انتخاب کنم؟پرده حریر با گل ریز یا بدون نقش؟فرش چطور باشه رنگ ملایم یا آبی شاد؟؟کف اتاق هم سرامیک هستش.

وقتی بیشتر وسایل از رنگ سفید انتخاب می شوند شما قطعا نیاز خواهید داشت که با وسیله های تزئینی دیگر به اتاق تان روح و انرژی اضافه کنید. اما دقت کنید که این انتخاب رنگ ها نباید به نوعی باشد که خیلی زیاد اتاق را تحت تاثیر قرار دهد و از آن جایی که اتاق خواب محل آرامش است پیشنهاد کارشناسان این است که از رنگهای ملایم مثل صورتی کمرنگ یا آبی اسمانی استفاده شود. پرده ها را می توانید از نوع حریر سفید با والان های آبی آسمانی یا صورتی ملایم انتخاب کنید.

5- سلام به کارشناسان عزیز اتاق خواب دخترمن دریک سمت باکمدهاى قهوه اى سوخته که یک طرف دیوار به طورسرتاسرى قرار دارد وهم چنین کف پارکت تیره است . آیا می تونم در این اتاق سرویس خواب سفید پتینه مدل رومانتیک بذارم وایا این دو سبک متفاوت با هم جور در مى اید لطفا راهنمایى بفرمایید.

رنگ سفید جزو یکی از قدرتمند ترین رنگ هایی است که شما می توانید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های تان از آن استفاده کنید. این رنگ قدرت آن را دارد که با هر رنگ دیگری به زیبایی ترکیب شود. اصلا نگران تفاوت ها نباشید. لزومی ندارد که حتما در یک اتاق خواب همه وسائل از یک سبک انتخاب شوند. سبک تلفیقی هم یکی از سبک های بسیار زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی است. اگر می خواهید با این سبک بیشتر آشنا شوید مطلب ترکیبی از علایق شما در سبک دکوراسیون تلفیقی را بخوانید.

مطالب پیشنهادی: راه حل های آسان برای ۷ معضل عمومی در دکوراسیون منزل !
۷ نکته کاربردی در طراحی داخلی یک اتاق خواب تمام عیار
یادآوری ۵ نکته برای ست کردن ترکیب رنگ اتاق خواب
نکات مهم در طراحی اتاق خواب 

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه