Chidaneh.com placeholder image

رازهای حرفه ای برای داشتن یک کمد لباس تمیز و منظم

به قلم: تحریریه چیدانه

کمد و اتاق لباس: با نزدیک شدن روزهای پایانی تابستان و باز شدن درب مدارس و دانشگاه ها به روی دانش آموزان و دانشجویان، شور و هیاهویی در خانه ها به پا می شود؛ از خرید لوازم و لباس گرفته تا تغییر دکوراسیون داخلی منزل. از طرف دیگر با نزدیک شدن فصل سرما و نیاز به لباس های گرم تر، بد نیست در این فرصت دستی به سر و روی کمد لباس مان بکشیم.
کمد های لباس با وجودی که ظاهرا چندان بزرگ و هولناک نیستند، اما وقتی درب شان گشوده می شود، اگر بی نظم و درهم برهم باشند، بسیار آزاردهنده اند. نظم بخشیدن به این فضاها چالشی مهم است. چیدانه همانطور که قبلا ۱۲ ایده نظم دهی برای ایجاد تحول در کمد لباس و کمد دیواری را به شما پیشنهاد داده، در این مطلب نیز می خواهد یک سری نکات حرفه ای برای تمیزکاری و نظم بخشی کمد لباس تان به شما یادآوری کند. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

دسته بندی کردن محتویات کمد لباس

برای قدم اول، هر چیزی را از کمد بیرون بیاورید و به چهار دسته تقسیم کنید:

  • دسته ی اول: لباس هایی که اغلب می پوشید.
  • دسته ی دوم: لباس هایی که الان اندازه ی شما نیستند و ممکن است یک روز بپوشید، یا لباس هایی که برای موقعیت های خاص می پوشید.
  • دسته ی سوم: لباس هایی که دیگر قرار نیست بپوشید.
  • دسته ی چهارم: لباس های فصلی

با خودتان روراست باشید و هدف تان را به خودتان یادآوری کنید: یک کمد لباس تمیز، منظم و آسان برای استفاده.

بخشیدن و فروختن لباس های بی استفاده کمد لباس

ما به شما توصیه می کنیم همه ی لباس هایی را که دیگر اندازه ی شما نیستند و لباس هایی که تنها به این دلیل که شاید روزی آنها را بپوشید بدون استفاده در کمد مانده اند، به افرادی که به آنها نیاز دارند ببخشید.
در این مرحله بهتر است لباس های دسته ی دوم را به دسته ی سوم منتقل کنید. شاید سخت ترین گام همین باشد اما لازم است. دل کندن از لباس هایی که تصور می کنید یک روز به تن شما می نشینند، واقعا مشکل است اما به محض اینکه آنها را بخشیدید و فضای زیادی در کمد تان باز شد، آنها را فراموش می کنید. این می تواند یکی از ۱۴ راه حل عالی برای نظم دهی به فضاها باشد که چیدانه قبلا به آن پرداخته است.

برای بیشتر افراد دسته ی سوم یا همان لباس های بی استفاده، بزرگتر از آن چیزی می شود که انتظارش را دارند. شاید باور نکنید اما معمولا حدود نصف فضای کمد لباس شما را لباس هایی اشغال کرده اند که استفاده نمی کنید.
با وجود جداسازی این دسته، عملیات پاک سازی هنوز تمام نشده است. شاید بهتر باشد نگاهی دوباره به دسته ی اول بیندازید و لباس های بی استفاده ای که ممکن است در آن جا مانده باشند را بیرون بکشید.

آیا به دنبال ایده های خوب و کاربردی برای ایجاد یک کمد دیواری، شلف و طبقه بندی جادار در منزل تان هستید؟ به اهالی فن چیدانه سری بزنید.

اکنون لباس های دسته ی سوم را به سرعت برای خیریه، فروش یا دور ریختن بسته بندی کنید و هرگز دوباره آنها را بررسی و زیر و رو نکنید. بسته ها را تا زمان خارج کردن از منزل تان، در انبار و پارکینگ یا زیرزمین نگهداری کنید.

استراتژی های فصلی برای ایجاد نظم در کمد لباس

لباس های فصلی را در سطل های پلاستیکی شفاف با برچسب های خوانا بسته بندی کنید که به شما نشان می دهد درون آنها چیست. آنها را در مکان هایی در دسترس اما دور از چشم نگهداری کنید. البته حتما به این نکته توجه کنید که لباس های فصلی را قبل از بسته بندی بشویید و خشک کنید تا در مدتی که استفاده نمی شوند موجب آلودگی نگردند.
ضمنا تأکید می کنیم از خشک بودن لباس ها قبل از بسته بندی اطمینان حاصل کنید، زیرا رطوبت باعث ایجاد کپک و بوی نا می شود. هرگز لباس ها را در کیسه های پلاستیکی نگهداری نکنید، در عوض از کیسه های نخی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: ایده های خلاقانه برای نظم بخشیدن به کمد و قفسه ها

قبل از قرار دادن چیزی در کمد لباس، آن را گردگیری و جاروب کنید. گرد و غبار پارچه را خراب می کند و برای افرادی که حساسیت دارند بسیار مضر است.

برای آویزان کردن لباس ها در کمد از چوب لباسی های سیمی استفاده نکنید، بلکه از چوب لباسی های چوبی، پلاستیکی یا فشرده استفاده کنید که فرم و شکل پوشاک را حفظ کنند. چیدانه پیش از این یک کمد لباس متفاوت با ایده های کاربردی به شما معرفی کرده است.

یک توصیه ی مهم درباره ی چوب لباسی ها: سعی کنید چوب لباسی هایی با قلاب های طویل و شانه های خمیده تهیه کنید. قلاب های طویل تر، شکل یقه ی لباس را حفظ می کنند و شانه های خمیده ی چوب لباسی بازتاب شانه های انسان هستند و لباس را از شکل خود خارج نمی کنند. ضمنا هرچه چوب لباسی ها لاغر تر باشند فضای بیشتری را روی میله حفظ می کنند. برای آویزان کردن دامن و شلوار نیز از چوب لباسی های گیره دار با لایه ی فومی یا نمدی استفاده کنید.

وقتی می خواهید تصمیم بگیرید هر چیزی را در کجا قرار دهید، اشیای مشابه را در کنار هم قرار دهید. برای مثال در بخش پیراهن ها، سه دسته ی پیراهن های آستین بلند، پیراهن های آستین کوتاه و پیراهن های بی آستین قرار دارند. دامن ها و شلوارها نیز بخش خاص خود را دارند. این نوع دسته بندی بر اساس شکل و نوع لباس ها است. شما می توانید بر اساس رنگ، عملکرد یا مناسبت نیز آنها را دسته بندی کنید.

می بینید که برای نظم بخشی به وسایل داخل کمد لباس تان نیاز به هیچ هزینه ی اضافی نیست. پیشنهاد من به شما این است در هنگام ساخت خانه ی جدید یا بازسازی دکوراسیون منزل تان، کمد دیواری یا قفسه هایی جادار و متناسب بسازید تا لباس ها و وسایل تان به خوبی در آنها جای بگیرند. برای این کار می توانید از اهالی فن چیدانه در بخش کمد دیواری، شلف و طبقه بندی کمک بگیرید.

مطالب بیشتر:
کمد دیواری یا طراحی اتاق برای لباس هایتان !
استفاده هوشمندانه از نظم دهنده ها در خانه
دکوراسیون داخلی منظم و زیبا با این ۱۵ راه حل

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
E در تاریخ 13 شهریور 1394
بسیار عالی بود
fatemeafsharian در تاریخ 14 شهریور 1394
ممنون از توجه و همراهی شما
NHNHNHNH در تاریخ 15 شهریور 1394
سلام باتشکرازسایت خوبتون,من توسایت عضوشدم ومطالب وبه علاقه مندی هام اضافه کردم امانمیشه عکساروذخیره کردمیخوام حتماتوگالریم ذخیره بشه
fatemeafsharian در تاریخ 16 شهریور 1394
دوست عزیز ضمن تشکر از همراهی و توجه شما، برای این که به عکس های سایت دسترسی داشته باشید مانند مطالب با کلیک بر روی آیکن قلب که در زیر عکس قرار داده شده آن را به علاقه مندی های خود اضافه کنید. در این صورت همیشه می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. قسمت علاقه مندی ها در حساب کاربری شما قرار می گیرد و همیشه برای شما قابل دسترسی است. پاینده باشید
آزیتا در تاریخ 06 آذر 1394
بسیار عالی بود

ثبت دیدگاه