Chidaneh.com placeholder image

نقاشی روی پارچه، هنری خیره کننده در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: یادتان هست که در مطلب با این۱۰ ایده کاموایی دکوراسیون منزلتان را کوک بزنید راجع به استفاده ار هنر های نو و کمتر شناخته شده در دکوراسیون داخلی منزل صحبت کردیم؟ حالا امروز می خواهیم نمونه ی دیگری از این هنرها و نحوه استفاده از آن ها را برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل را به شما نشان دهیم. این بار می خواهیم با هنر نقاشی روی پارچه آشنا شویم، هنری که می تواند تغییرات بی نظیری را در دکوراسیون داخلی منزل تان به وجود بیاورد، دنیایی از رنگ و نقش های دلخواه شما را مهمان خانه شما می کند، فضا را با نقش های زیبای خود لطیف تر و صمیمی تر می کند و جلوه ای خاص به آن می بخشد. بر خلاف آن چیزی که ممکن است فکر کنید، نقاشی روی پارچه دوام نسبتا خوبی در برابر شستشو دارد. با چیدانه همراه باشید تا ببینیم که چگونه می توانیم این هنر را به زیبا ترین شکل ممکن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هایمان استفاده کنیم.

تابلو فرش ریحان

1- کوسن ها و پرده های نقاشی شده

وقتی صحبت از پارچه در دکوراسیون داخلی به میان می آید، اولین عناصری که در ذهن تداعی می شود پرده ها و کوسن ها هستند. پس شما هم همان اول می توانید به سراغ همین دو عنصر تاثیر گذار بروید. البته نقاشی روی پرده ها با ابعاد بزرگشان می تواند مشکل به نظر برسد. شما می توانید پرده با طرح و رنگ مورد علاقه تان را تهیه کنید و سپس کوسن های ساده را با نقاشی طرح های پرده روی آن با آنها ست کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: زیباترین طرح های کوسن و بالشتک در دکوراسیون منزل

2- کاغذ دیواری را با تابلو های پارچه ای و کوسن های رنگی ست کنید

کاغذ دیواری مورد علاقه تان را با خیال راحت انتخاب کنید سپس کوسن ها و دیگر لوازم پارچه ای را با نقاشی های زیبا روی آنها با کاغذ دیواری هماهنگ کنید.
 همچنین می توانید طرح های مورد علاقه تان را با رنگ های جذابی که در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کرده اید روی تکه پارچه هایی نقاشی کنید و آن ها را قاب بگیرید و همانند تابلو در فضاهای داخلی خانه تان استفاده کنید. می توانید از همان طرح و رنگ کوسن هایی نیز تهیه کنید و زیر تابلو ها قرار دهید. طراحی دکوراسیون با ایده های پارچه ای می تواند خیلی جذاب و چشمگیر باشد. 

3- نقاشی روی کوسن ها

لازم نیست که حتما طرح روی کوسن ها را با پرده یا تابلوهای خانه تان ست کنید، می توانید آن ها را تنها با سلیقه و طرح های مورد نظرتان نقاشی کنید و آن ها را روی مبل های ساده تان بگذارید تا نما و جلوه آن ها را عوض کند. به عکس بالا نگاه کنید تا دقیق تر متوجه شوید که چه کاری باید انجام دهید.

دلتان می خواهد برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان با یک شرکت متخصص یا طراحانی خلاق و زبر دست مشورت کنید؟ پس حتما سری به بخش معماری داخلی و طراحی دکوراسیون اهالی فن چیدانه بزنید و با این گروه های متخصص در سراسر ایران آشنا شوید و از آن ها بخواهید تا به شما در این کار کمک کنند. 

4- پارچه های نقاشی در اتاق کودک

همه ما به خوبی می دانیم که نقاشی فعالیت مورد علاقه کودکان است. پس چه خوب است که از این تکنیک در دکوراسیون اتاق خواب آن ها استفاده کنیم. پرده، رو بالشی ها، رو تختی ها و حتی دیوارهای اتاق آن ها را هم می توان نقاشی کرد.  شاید اصلا انجام این کار را به عهده خود آن ها بگذارید، تا هم فعالیتی داشته باشند و هم اتاق شان را با سلیقه خودشان تزیین کرده باشند. مطمئن باشید این کار برای آن ها بسیار لذت بخش خواهد بود.

مطلب پیشنهادی چیدانه : ۸ نکته ای که در دکوراسیون اتاق کودک باید به آن توجه کرد

5- دیوارکوب های پارچه ای نقاشی شده

می توانید تعداد زیادی از پارچه های تان را نقاشی  کنید، طرح های مورد علااقه تانرا روی آن بکشید، و از ان ها دیوار کوب های پارچه ای درست کنید. دیوار کوب هایی که اشکال مختلفی دارند، مثل دایره، مربع حتی مثلث این دیوار کوب های پارچه ای راهی هستند برای تزیین دیوار های خانه شما. برای ایده های بیشتر حتما مطلب ۱۳ ایده عالی برای تزئین دیوارهای خالی به کمک پارچه ها رابخوانید. 

6- جذابیت میزهای غذا با رومیزی های نقاشی شده

اگر می خواهید حس و حالی تازه به میز های غذایتان ببخشید می توانید از رومیزی های نقاشی شده روی آن ها استفاده کنید، اگر فکر می کنید که نقاشی این رومیزی ها وقت زیادی را از شما می گیرد، پس فقط رانر ها و زیر بشقابی ها را رنگ کنید و مهمان های خودرا حسابی با ذوق و سلیقه تان غافلگیر کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه : میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک!

7- رو تختی های نقاشی شده

اگر قصد دارید برای کودکتان روتختی های با طرح خاص تهیه کنید ولی نمی توانید آن ها را در مغازه ها و فروشگاه ها پیدا کنید، چرا خودتان دست به کار نمی شوید و طرح مورد نظرتان را روی پارچه نقاشی نمی کنید؟

اگر در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان سوالی دارید می توانید آن را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان چیدانه به شما کمک کنند. 

8- طرح فرش روی کوسن

برای اتاق نشیمن تان فرشی خاص تهیه کرده اید اما حالا نمی توانید کوسن ها و عناصر تزیینی هماهنگ با آن را پیدا کنید؟ چاره این کار بسیار ساده است. رنگ و قلم مو را آماده کنید، و طرح فرش را روی همه لوازم و وسائل دکوری پارچه ای مثل رومیزی ها و کوسن ها بکشید و خودتان هماهنگی مورد نیاز را خلق کنید تا بتوانید از آن بیشتر لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: انتخاب فرش ، دکوراسیون منزل خوش رنگ و لعاب

9- کفش های نقاشی شده

نقاشی روی پارچه ها فقط محدود به کوسن و رومیزی و تابلو نمی شود، شما حتی می توانید ظاهر ساده و یک نواخت کفش های خود را هم با چنین تکنیکی عوض کنید. به عکس بالا نگاه کنید تا متوجه شوید که این کار چقدر در ایجاد حس هیجان تاثیر گذار است.

10- مانتوهای متفاوت نقاشی شده

در مطالب قبلی در مورد مد و طراحی لباس با الهام از معماری ایرانی صحبت کردیم و به معرفی مد و طراحی لباس با الهام از معماری ایرانی در اینستاگرام پرداختیم. حال به سراغ مانتوهای ساده خود بروید و به جای آن که هزینه ای برای خرید یک مانتو جدید بپردازید مانتوهای قدیمی خود را نقاش کنید و از آنها به عنوان مانتو جدید استفاده کنید. نقاشی روی پارچه ها به عنوان یک ایده مقرون به صرفه و جذاب شناخته می شود.

منبع عکس های این مطلب صفحه اینستاگرام نقاشی پارچه است که شما عزیزان می توانید با مراجعه به این صفحه اطلاعات تکمیلی بیشتری را به دست بیاورید. 

اگر از این مطلب خوشتان آمده است پس حتما این مطالب هم برای تان جذاب خواهد بود: 
انتخاب رنگ و پارچه مبلمان در دکوراسیون منزل
۷صفحه اینستاگرام که لوازم شیک دکوراسیون منزل می فروشند (۴)
اینستاگرام و صنایع کوچک ایرانی، ۷ کسب و کار در دکوراسیون (۲)

اینستاگرام و کارآفرینی ایرانی، ۷ کسب و کار کوچک در دکوراسیون (۱)

اگر شما هم از این هنر و تکنیک زیبا درتزیین دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کردید، حتما عکس آن را در بخشمشاوره دکوراسیون با چیدانه به اشتراک بگذارید تا هم ما از دیدن آن ها لذت ببریم و هم همه دوستان و همراهان چیدانه از ایده های زیبای شما لذت ببرند. 

نویسنده : شمیم آقازاده | منبع عکس ها : صفحه اینستاگرام naghashi_parche | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
کیان در تاریخ 11 شهریور 1397
با سلام ممنون از سایت عالی شما تشکر

ثبت دیدگاه