Chidaneh.com placeholder image

نورپردازی: آنچه باید درباره انتخاب لامپ های LED بدانید!

به قلم: تحریریه چیدانه

نورپردازی: اگرچه حضور نور طبیعی در فضا، چهره ی دکوراسیون داخلی منزل را طبیعی و دلنشین می کند، اما همیشه امکان حضور کامل آن در خانه نیست. در همین راستا نسل جدید نورپردازی ها در تلاش اند خود را هرچه بیشتر به نور طبیعی نزدیک کنند. یکی از پیشگامان این نسل، لامپ های LED هستند که با ظهور خود تحول عظیمی در صنعت نورپردازی به وجود آوردند و ما پیش از این در مطلبی تحت عنوان انواع چراغ های LED، نسل جدید روشنایی ها به آن ها پرداخته ایم. تعویض لامپ های حبابی رشته ای با لامپ های LED چند مزیت دارد که شامل ذخیره ی پول شما با کاهش هزینه ی برق، کیفیت بهتر نور، تأثیر کمتر بر محیط و عمر طولانی تر لامپ ها می شود.
در هنگام انتخاب لامپ های LED به دلیل گزینه های زیاد ممکن است دچار سردرگمی شوید. اشکال متنوع حباب ها، شدت نور لامپ ها، نوع و رنگ نور آن ها و مواردی دیگر همه به این سردرگمی شما دامن می زنند. اگر می خواهید لامپ های پر مصرف قدیمی تان را با لامپ های LED جایگزین کنید، چیدانه اینجاست تا آنچه را که نیاز دارید درباره ی این لامپ ها بدانید در اختیارتان قرار دهد و شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری کند. با ما همراه باشید…

مرکز طراحی کوثر
نشیمن خانه دامون ساحلی کیش
مرکز طراحی کوثر

سرویس خواب بالسا

تفاوت لامپ های LED با لامپ های رشته ای

  • نور خروجی در برابر اتلاف گرما: لامپ های LED نود و پنج درصد از انرژی را به نور تبدیل و فقط پنج درصد را به صورت گرما تلف می کنند. در حالی که لامپ های رشته ای دقیقا عکس این موضوع عمل می کنند. آن ها فقط 10درصد انرژی را به نور تبدیل می کنند و 90 درصد بقیه را به صورت گرما هدر می دهند.

اگر می خواهید درباره ی لامپ های مختلف بدانید، از مطلب انواع لامپ ها و روش های نورپردازی در دکوراسیون داخلی غافل نشوید.

شرکت معماری دکوکو
کابینت آشپزخانه پروژه زعفرانیه
شرکت معماری دکوکو

  • انعطاف پذیری در جهت نور: نور لامپ های LED جهت دار یا متمرکز است در حالی که لامپ های رشته ای نور را در همه ی جهت ها ساطع می کنند. نور جهت دار به دلیل امکان تمرکز بر روی فعالیت های خاص، به لامپ های LED برتری داده است.

چنانچه در حال تغییر دکوراسیون منزل تان هستید و برای نورپردازی آن نیاز به کمک متخصصان دارید، کارشناسان و طراحان نورپردازی در اهالی فن چیدانه در کنار شما خواهند بود.

گروه طراحی آروان
دیوار دکوراتیو در فضای نشیمن مدرن
گروه طراحی آروان

درجه کیفیت لامپ های LED

مانند لوازم خانگی و لوازم برقی که دارای برچسب انرژی هستند، لامپ های LED استاندارد نیز این برچسب را دارند که یکی از ابزارهای تعیین کیفیت آن ها است. پس همیشه قبل از خرید به قدر کافی جستجو کنید و از کیفیت بالای لامپی که می خواهید تهیه کنید، مطمئن شوید.
با دنیای LED ها بیشتر آشنا شوید: طرحی جالب از LED های بی سیم برای برقراری ارتباط با افراد

ری را استودیو
دکوراسیون داخلی اقامتگاه اسکی بارین در شمشک
ری را استودیو

رنگ نور در لامپ های LED و لامپ های رشته ای

لامپ های رشته ای نور زرد رنگ یا سفید از خود ساطع می کنند و اکثر ما با همین نورها بزرگ شدیم. این نورها در برابر نورهایی با رنگ سردتر، تیره و کدر به نظر می رسند. اما باید این را بدانید که طیف های سردتر نور در واقع طبیعی تر هستند، درست مانند نور روز که سرد و درخشان است.

سهراب رفعت
طراحی داخلی نشیمن ویلای فردوس جنوبی
سهراب رفعت

کاربرد لامپ های LED  در معماری و دکوراسیون

در حالی که انتخاب رنگ نور بستگی به سلایق شخصی افراد دارد، رنگ سفید سرد و سفید طبیعی گزینه های خوبی برای نور محیطی عمومی و فضاهایی که کار متمرکز تری در آن ها صورت می گیرد مانند آشپزخانه ها و میزهای کار، هستند. بنابراین شما می توانید نورهایی با این رنگ ها را در بیشتر نواحی منزل تان به کار ببرید – نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی و … .

مطلب پیشنهادی: ۱۲ راه برای نورپردازی آشپزخانه با چراغ‌های LED

کلیاس کویر
طراحی راهرو فضای اداری شرکت گلدیران
کلیاس کویر

لامپ های LED اغلب برای برجسته ساختن جزییات معماری به کار می روند و در هزاران رنگ موجود هستند. LED ها برای نورپردازی های سقف، چراغ های آویزان، لامپ های دیواری، لامپ های دفنی و نورپردازی تأکیدی زیر کابینت ها مناسب هستند.

مبلمان دی دریم
دکوراسیون داخلی خاص نشیمن
مبلمان دی دریم

طول عمر لامپ های LED

عمر لامپ های LED بسیار زیاد است. این لامپ ها مانند لامپ های دیگر ناگهانی از کار نمی افتند. میزان نور تولیدی آن ها کاهش می یابد و دقت رنگ شان تغییر می کند. طول عمر LED ها بر اساس این پیش بینی صورت می گیرد که چه زمانی نور خروجی به 30 درصد کاهش می یابد. فعلا عمر متوسط یک لامپ LED استاندارد و با کیفیت برای کاربری های معمولی 20 سال است.

شما به راحتی با اندکی جستجو می توانید بهترین ایده ها برای نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل را پیدا کنید و اگر سوالی در این زمینه دارید با کاربران چیدانه در بخش مشاوره دکوراسیون در میان بگذارید. متخصصان نورپردازی در دکوراسیون داخلی نیز که از زیرمجموعه های اهالی فن چیدانه هستند، خدمات و محصولات با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهند.

درباره ی نورپردازی در دکوراسیون داخلی بیشتر بدانید:

درخشش لوستر های زیبا در دکوراسیون داخلی منزل
نورپردازی برای نمایش جلوه ای متفاوت از خانه شما
۱۰ فضای داخلی ساختمان با نور مخفی های خیره کننده

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه