Chidaneh.com placeholder image

10 دکوراسیون دنج برای داستان های عاشقانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: پاییز فصل عاشقانه ها است. فصل مچاله شدن لای پتو در سه کنج مبل، خواندن رمانی عاشقانه و نگاه کردن نم نم باران از پشت شیشه. اصلا در فصل پاییز همه چیز رنگ و بویی عاشقانه و گرم دارد. در فصل پاییز می توان مبلمان خانه را به هم نزدیک تر کرد و فضایی دنج را در پشت یک پنجره یا جلوی شومینه پدید آورد تا بتوان از نهایت روشنایی روزهای کوتاه شده استفاده کرد و لذت برد. در این مطلب می خواهیم به شما دکوراسیون فضاهای دنجی را نشان دهیم که بتوانید روزهای پاییزی تان را صمیمی تر و گرم تر بگذرانید و همچنین کتاب هایی که خواندنشان در این گوشه های دنج بسیار می چسبد، چیدانه قبلا هم در مطلب ۱۳+۱ تجربه لذت بخش در دکوراسیون منزل شما تعدادی از این پیشنهادها را به شما ارائه داده اما امروز می خواهیم تعداد بیشتری از آن ها را با هم بررسی کنیم، پس این مطلب جذاب از چیدانه را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

مبلمان های سفید رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

قالیشویی ادیب

یک دست مبلمان به سبک مینیمال و ساده، کوسن هایی که با طرح هایی زیبا خودنمایی می کنند و رقص شعله های آتش در شومینه روشن که انعکاسشان بر روی بدنه سفید رنگ مبلمان ها فضایی دل انگیز را پدید آورده است شما را مجاب می کند لیوانی قهوه داغ برای خودتان آماده کنید، کتاب عاشقانه غرور و تعصب را از کتابخانه زیبایتان بیرون بکشید، یکی از کوسن ها را به زیر سر و دیگری را زیر دستان بگذارید و بعد از ظهر پاییزی تان را به بهترین شکل بگذرانید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۱۰ ایده گرم و دلچسب برای استقبال از پاییز

رنگ قرمز دیوار در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کار

یک مبل راحتی زیبا پشت پنجره اتاق کار، یک لیوان چای تازه دم خوش عطر و رنگ و کتاب بلندی های بادگیر همان چیزی است که شما در اتاق کارتان به آن احتیاج دارید تا زمانی که از کار خسته شدید و خواستید فکرتان را از همه مشکلات و معضلات کاری دور کنید، به آن پناه ببرید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: انواع لوازم و مبلمان برای راحتی در دکوراسیون اتاق کار

طراحی دکوراسیون داخلی فضای زیر پله با فرش ایرانی

فضای نقلی زیر پله ها هم جان می دهد برای گذران روزهای پاییزی، شلوغی ها و استرس را همان جا روی پله ها جا بگذارید، به جای آن ها کتاب جین ایر را بردارید، یک لیوان چای سبز هم برای خود آماده کنید و به فضای زیر پله تان که با کلی کوسن های زیبا و فرشی با اصالت ایرانی تزیین شده است پناه ببرید. غرق شدن در داستان زندگی جین بهتر از غرق شدن در مشکلات زندگی امروزی است.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۱۰ ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها

شما هم عکس ها و ایده های خلاقانه خودتان را در قسمت مشاوره دکوراسیون با چیدانه به اشتراگ بگذارید.

استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن خصوصی خانه

عکس بالا را نگاه کنید، محال است پا به این نشیمن گرم و صمیمی بگذارید و دلتان بخواهد که از آن بیرون بیایید، فضایی آکنده از عطر چوب، فضایی پر از حس خوب طراوت طبیعت، پیشنهاد می کنم درچنین فضایی کتاب چشمهایش بزرگ علوی را دست بگیرید  و حالتان را خوب تر کنید، یک لیوان دمنوش گیاهی هم تمام این حس های خوب را تکمیل می کند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۱۰ نشیمن مدرن و دنج پشت پنجره که دل شما را می برد!

سبک روستیک در طراحی دکوراسیون داخلی کتابخانه

وقتی در یک روز پاییزی تصمیم می گیرید تا روزتان را در کتابخانه کلاسیک خود بگذرانی، کتابی بخوانید، نوشیدنی ای میل کنید شاید بهترین پیشنهاد کتاب گتسبی بزرگ باشد، دکوراسیون داخلی کلاسیک، مبلمان هایی کلاسیک و داستان یک عشق کلاسیک چه چیزی بهتر از این می تواند یک روزپاییزی خوب را برای تان رقم بزند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: طراحی دکوراسیون لوکس با ویژگی های سبک کلاسیک

اگر در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان سوالی دارید می توانید آن را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان چیدانه به شما کمک کنند. 

استفاده از مبلمان های کلاسیک ر فضای داخلی کتابخانه

اگر در هنگام شستن ظرف های نهار به این فکر می کنید که چگونه می توانید خستگی ناشی از این همه کار را از بین ببرید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما سری به کتابخانه تان بزنید، کتاب بابا لنگ دراز را از میان آن همه کتاب بیرون بکشید، یک لیوان چای ارل گری درست کنید و گوشه مبل کتابخانه مچاله شوید و خودتان را در نامه های جودی غرق کنید تا خستگی از یادتان برود.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۱۲ کتابخانه متفاوت در گوشه و کنار دکوراسیون منزل شما

استفاده از رنگ سفید درطراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

در روزهایی که سردتر هستند جدا شدن از رختخواب گرم و نرم می تواند کمی سخت باشد، مخصوصا اگر تخت خواب تان بغل یک پنجره باشد که بتوانید از آن به تماشای صحنه های زیبایی پاییزی بپردازید، از یکی از اعضای خانواده تان خواهش کنید تا صبحانه را که شامل یک لیوان شیر گرم، یک قطعه نان تازه و گرم و چند ظرف کوچک مربا است را به همراه کتاب آناکارنینا برای تان به رخت خواب بیاورد. می توانید تمام روزتان را به خواندن این کتاب مشغول باشید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: با این پرده شید های زیبا، دکوراسیون منزل تان را متحول کنید!

طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبک روستیک

بعد از کار دریک روز سرد پاییزی از سر کار به خانه بر می گردید، چشمتان به شومینه روشن خانه می افتد که پتوی مورد علاقه تان هم کنار آن افتاده است، چنین فضایی فقط با کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز و یک لیوان بزرگ شکلات گرم تکمیل می شود پس درنگ نکنید و به آشپزخانه بروید، نوشیدنی تان را درست کنید، کتاب را بر دارید پتو را دور خود بپیچید و به کنار شومینه بخزید و با خیال راحت به استراحت بپردازید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: با این شومینه های زیبا و جذاب گرم بمانید!

استفاده از مبلمان های کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کار

چنین فضایی جان می دهد برای مرور خاطرات قدیمی، در چنینی فضای هر چیزی شما را به یاد طراحی دکوراسیون داخلی قدیمی می اندازد، پس چه خوب است که آلبوم عکس های قدیمی را از گنجه بیرون بکشید، یک لیوانی نوشیدنی سنتی مثل دمنوش لیمو نعنا درست کنید و از تک تک لحظاتی که سپری می کنید لذت ببرید.

استفاده از متریال چوب در طراحی دکوراسیون داخلی کتابخانه

اگر فضای داخلی خانه تان همانند عکس بالا رویایی و خواستنی است، پس به سراغ دیوان حافظ، گلستان سعدی یا کتاب های خیام بروید، پتوی چهل تکه ی دوخت مادر بزرگ تان را روی پا بیاندازید یک لیوان گل گاو زبان دم کنید و خط به خط شعر ها را زندگی کنید. 

اگر با خواندن این مطلب حس خوبی بهتان دست داد، پیشنهاد می کنم تا این مطالب را نیز بخوانید: 
دنیای سحرآمیز عشق و شعر و معماری
طاقچه های ایرانی، نیاکان شلف های امروزی در دکوراسیون منزل
آوای عشق در خانه هایی با کاشی های فیروزه ای
سفر به دنیای معماری ایرانی به یاری شعر و ادب فارسی

شما هم عکس های گوشه های دنج خانه تان را با ما و در قسمت مشاوره دکوراسیون به اشتراک بگذارید تا بتوانیم از آن ها در مطالب چیدانه استفاده کنیم. 

دلتان می خواهد برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان با یک شرکت متخصص یا طراحانی خلاق و زبر دست مشورت کنید؟ پس حتما سری به بخش معماری داخلی و طراحی دکوراسیون اهالی فن چیدانه بزنید و با این گروه های متخصص در سراسر ایران آشنا شوید و از آن ها بخواهید تا به شما در این کار کمک کنند.

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه