Chidaneh.com placeholder image

دکوپاژ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون داخلی خانه به میان می آید، منظور این نیست که به یکباره تمام وسایل و لوازم را دور ریخته و مدل های جدیدی از آن ها را جایگزین کنیم، بلکه گاهی اوقات فقط با چند تغییر کوچک در ظاهر لوازم و وسایل مورد استفاده می توانیم دکوراسیونی متفاوت را تجربه کنیم، اما خود این تغییرات هم می توانند زیبا، خلاقانه و منحصر به فرد باشند، می توان از هنرهایی که کمتر شناخته شده استفاده کنیم و خانه متفاوت تر داشته باشیم، چیدانه قبلا هم در مطلب با این با این ۱۰ ایده کاموایی دکوراسیون منزلتان را کوک بزنید نمونه ای از این هنرها را به شما نشان داده است، امروز هم می خواهیم با یکی دیگر از این هنرها به اسم هنر دکوپاژ و نحوه استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های مان آشنا شویم.

لوازم دکوری خانه تزیین شده با هنر دکوپاژ

اسکای اسکرپر

دکوپاژ هنر بسیار راحت و آسانی است که فقط به کمی حوصله و خلاقیت احتیاج دارد، روی هر سطحی و هر وسیله ای که مد نظرتان است می توانید آن را اجرا کنید، برای این کار هم فقط به پارچه با طرح مورد نظر، قلمو، چسب چوب و براق کننده سطح احتیاج خواهید داشت. طرح دلخواه تان را به دقت برش می دهید آن را روی زمینه می چسبانید و روی آن را با چسب چوب می پوشانید، بعد از خشک شدن سطح هم می توانید روی آن را با براق کننده ها بپوشانید. به همین راحتی. حالا در ادامه مطلب با چیدانه همراه باشید تا نمونه های بی نظیری از هنر دکوپاژ بر روی وسایل و لوازم دکوری خانه را به شما نشان دهیم.

اگر در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان سوالی دارید می توانید آن را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان چیدانه به شما کمک کنند. 

میز چوبی تزیین شده با هنر دکوپاژ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

میزهای چوبی دکوپاژ شده

عکس بالا نگاه کنید و ببینید که هنر دکوپاژ چگونه می تواند ظاهر میز چوبی کهنه و قدیمی شما را دگرگون کند و جلوه آن را بیش از پیش زیبا کند. برای این که میزی به این زیبایی داشته باشید فقط کافی است تا میز کهنه را با دقت و حوصله رنگ بزنید و سطح رویی آن را با هنر دکوپاژ تزیین کنید و از آن برای پذیرایی از دوستانتان کمک بگیرید و آن ها را با هنر خود شگفت زده کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ساده و ارزان یک میز پارچه ای زیبا بسازید

پرده ها و لوردراپه های تزیین شده با هنر دکوپاژ

پرده ها و لوردراپه های دکوپاژ شده

پرده ها و لودراپه ها هم جان می دهند برای هنر نمایی. عکس بالا را نگاه کنید تا متوجه شوید که دقیقا منظورمان چیست، البته به غیر از خود پرده ها و لوردراپه ها میله آویز پرده و تجهیزات آویز پرده هم می تواند برای دکوپاژ عالی باشد، مخصوصا که می توانید طرح آن ها را با طرح کاغذ دیواری ها ست کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: چگونه از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل استفاده کنید؟

لوستر های زیبای تزیین شده با هنر دکوپاژ در طراحی دکوراسیون داخلی

لوسترهای زیبای دکوپاژ شده

اگر در خانه تان لوستر هایی دارید که سطح آن ها برای دکوپاژ مناسب است و ظاهرشان هم برای تان تکراری و خسته کننده شده، پس همین حالا دست به کار شوید، نگاهی به عکس بالا بیاندازید و مشغول شوید و چهره لوسترهایی که در دکوراسیون داخلی خانه تان از آن استفاده کرده اید را نو کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: لوستر های زیبا و درخشش دکوراسیون منزل

آباژور زیبا تزیین شده با هنر دکوپاژ

هنر دکوپاژ بر روی آباژور

آباژورها هم می توانند گزینه مناسبی باشند همان کاری را که با لوستر های تان انجام داده اید را می توانید روی اباژور های استفاده شده در اتاق نشیمن یا حتی اتاق خواب تا هم پیش بگیرید، اصلا می توانید لوستر ها، آباژور ها و یا حتی تمام وسیله های روشنایی و نورپردازی استفاده شده در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب های تان را با هنر دکوپاژ ست کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ویدئو: ساخت آباژور های زیبا تنها با بطری های شیشه ای

جعبه های چوبی میوه به جای گلدان

گلدان های چوبی دکوپاژ شده

به عکس بالا نگاه کنید تا دقیقا متوجه شوید که وقتی می گوییم از هنر دکوپاژ هر جایی می توان استفاده کرد یعنی چه، جعبه های میوه بلا استفاده را رنگ کنید د و با دکوپاژ به آن ها ظاهری فانتزی و زیبا ببخشید و از آن ها به جای گلدان هایی زیبا و جاب استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۱۵ ایده ارزان با پالت و جعبه چوبی میوه در دکوراسیون منزل

صندلی های چوبی کانتر و اپن آشپزخانه تزیین شده با هنر دکوپاژ

صندلی هایی رویایی با هنر دکوپاژ

هنر دکوپاز توانایی آن را دارد که هر وسیله ای را حس و حالی رویایی بخشد، از این هنر می تواند بر روی صندلی های چوبی کانتر یا اپن آشپزخانه استفاده کنید و داشتن صندلی های چوبی رویایی را در دکوراسیون داخلی خانه تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: صندلی اپن زیبای آشپزخانه کامل کننده دکوراسیون منزل

لوازم دکوری تزیین شده با دکوپاژ در دکوراسیون داخلی خانه

جعبه های نگه داری وسایل را دکوپاژ تزیین کنید

هر جعبه ای را که از آن برای طبقه بندی و نظم دهی وسایل کارتان استفاده می کنید می تواند با دکوپاژ ظاهری نو و جدید پیدا کند، یادتان باشد که ایجاد تغییر هر چند کوچک می تواند بر روحیه شما بسیار تاثیر گذار باشد، عکس بالا را نگاه کنید و ببینید که چگونه هنر دکوپاژ می تواند به هر وسیله تزیینی در دکوراسیون داخلی خانه روح ببخشد.

درب چوبی قدیمی دکوپاژ شده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

دکوری های دکوپاژ شده

اگر از علاقه مندان به سبک وینتج هستید پس هنر دکوپاژ برای شما بهترین است، یک درب چوبی قدیمی پیدا کنید و با همان حال و هوا و سبک قدیمی اش شروع کنید به  دکوپاژ تا در آخر دربی به زیبایی ان چه که در عکس بالا می بینید داشته باشید، این درب می تواند یک ار هنری فاخر در دکوراسیون داخلی خانه شما باشد و چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: درب چوبی قدیمی دریچه ای زیبا به خانه ایرانی

دراور های چوبی رنگ شده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

دراورهای دکوپاژ شده

کمد ها و دراورهای ساده که در گوشه و کنار خانه تان ازآن ها استفاده می کنید هم می توانند پذیرای زیبایی هنر دکوپاژ باشند، فقط کافی است تا قسمتی از آن ها با دکوپاژ تزیین کنید تاسادگی و یکنواختی آن ها از بین برود.

کاشی های دیواری تزیین شده با هنر دکوپاژ

کاشی هایی به زیبایی هنر دکوپاژ

از هنر دکوپاژ می توانید کاشی هایی زیبا بسازید و آن ها را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید، مثلا می توانید تعدادی از آن ها را به شکل یک تابلو روی دیوار نصب کنید و از دیدنشان لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: آوای عشق در خانه هایی با کاشی های فیروزه ای

رخت اویز های چوبی خلاقانه و متفاوت

رخت آویز های زیبا شده با هنر دکوپاژ

حالا که تقریبا همه وسایل و لوازم دکوری را بررسی کردیم بهتر است سری هم به کمد های دیواری خانه مان بزنیم و با رخت اویز هایی که به کمک هنر دکوپاژ تزیین شان کردیم به آن حال و هوایی تازه ببخشیم. خودتان در عکس بالا ببینید که چقدر این رخت آویز ها به نسبت رخت آویز های معمولی جذاب تر و زیبا تر هستند.

اگر از این مطلب خوشتان آمده است پس حتما این مطالب هم برای تان جذاب خواهد بود: 
۱۰ ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها
۱۰ ایده سرسره بازی در فضای داخلی منزل
تایپوگرافی زیبا از حروف انگلیسی در دکوراسیون منزل

اگر شما هم از این هنر و تکنیک زیبا درتزیین دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کردید، حتما عکس ان را در بخشمشاوره دکوراسیون با چیدانه به اشتراک بگذارید تا هم ما از دیدن آن ها لذت ببریم و هم همه دوستان و همراهان چیدانه از ایده های زیبای شما لذت ببرند. 

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه