Chidaneh.com placeholder image

8 ایده نظم دهی آسان به ریخت و پاش آشپزخانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: اگر شما هم مثل من از دسته ی افرادی هستید که در هنگام آشپزی تمام ظرف های آشپزخانه را روی کانتر ردیف می کنید و در این میان شیشه های ادویه جات نیز از قافله عقب نمی مانند و خلاصه اینکه این ظاهر در هم برهم و به هم ریخته کل دکوراسیون آشپزخانه ی شما را زیر سوال می برد، پیشنهاد می کنم حتما این مطلب را بخوانید. چیدانه به شما می گوید که چگونه با ترفندهایی ساده و کاربردی، ریخت و پاش آشپزخانه تان را تحت کنترل خود در آورید و ظاهر زیبای آن را از آشوب نجات دهید. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. اپن دو طبقه در آشپزخانه

اگر نمی توانید هنگام آشپزی از ریخت و پاش اجتناب کنید، حداقل آن را از مهمانان تان پنهان کنید. با یک جزیره ی دو لایه (دو ردیفه) که لایه ی عقبی بالاتر است، لایه جلویی می تواند به عنوان میز کار هنگام آشپزی مورد استفاده قرار گیرد که از دید بقیه ی فضاهای خانه مثل نشیمن نیز پنهان می ماند.
اگر جزیره ی عقبی بلند باشد، حتی با قرار دادن صندلی ها و چهارپایه های اپن، دیدن ریخت و پاش روی کانتر جلویی دشوار است.

2. سطل زباله توکار در کابینت آشپزخانه

وجود سطل زباله های بزرگ در محیط آشپزخانه چندان خوشایند نیست. در عوض اگر همین ظروف زباله در کابینت جاسازی شوند، علاوه بر اینکه از دید دور می مانند، به راحتی می توان خرده های زباله ی روی کانتر را به آن ها منتقل کرد. چیدانه پیش از این شما را با تفکیک آسان زباله های خانگی با اکسسوری های داخل کابینت آشنا کرده است.

3. انتخاب سینک بزرگ در آشپزخانه

در طی فرآیند آشپزی، ظرف های کثیف تلنبار می شوند. یک سینک بسیار بزرگ می تواند آن ها را در بر بگیرد و دور از دید نگاه دارد. مدل های تک لگنه و جلو آمده بدین منظور بسیار مناسب اند.

مطلب پیشنهادی: انتخاب سینک مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه

اگر از طرفداران سبک صنعتی هستید، می توانید یک سینک استیل رستورانی مستقل انتخاب کنید.

4. تعبیه سینک آماده سازی مواد غذایی در دکوراسیون آشپزخانه

اگر در آشپزخانه فضای کافی دارید، یک سینک را به آماده سازی مواد غذایی اختصاص دهید تا پوسته ی تخم مرغ ها، پوست میوه ها و سبزیجات و چیزهای دیگر را از فضای اصلی آشپزی دور نگه دارید.

اگر برای دکوراسیون آشپزخانه تان به دنبال تجهیزات مناسب هستید، پیشنهاد می کنم سری به بخش تجهیزات آشپزخانه در اهالی فن چیدانه بزنید.

5. سبد مواد غذایی در آشپزخانه

احتمالا برای شما هم پیش آمده که اغلب بعد از آشپزی، شیشه ها و جعبه های مواد غذایی را به جای درست خود باز نمی گردانید. داشتن ردیفی از سبدها برای کالاهای مختلف به نظم و تمیزی آشپزخانه کمک می کند. شما می توانید این سبدها را در فضای انباری، فضای باز کانتر یا در قفسه های توکار یا مستقل استفاده کنید. همانطور که قبلا به شما گفته ایم این یکی از ۱۰ قدم برای داشتن آشپزخانه‌ای مرتب و منظم است.

به طور مشابه، یک سبد کم عمق دقیقا نزدیک میز کار، از پراکنده شدن ظروف مواد خام در آشپزخانه جلوگیری می کند.

سبدهایی در دیواره های جزیره ی آشپزخانه می توانند دسته ی حوله های تاشده، کتابچه های دستور غذا و ابزار دیگر را پنهان کنند. از ایده های نو برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه تان غافل نشوید.

6. نگهداری وسایل آشپزخانه در ظروف استوانه ای

این ظروف استوانه ای نه تنها قاشق های چوبی، انبرها و کفگیرها را مرتب نگه می دارند، بلکه دسترسی به این ابزارها و برداشتن آن ها را آسان می گردانند.

اگر می خواهید این چیدمان از سطح بالاتری برخوردار باشد، ظروف توکار در یک کشو، گزینه ی بسیار خوبی است.

مطلب پیشنهادی: اکسسوری و یراق آلات کابینت آشپزخانه، کوچک اما مهم

7. ماشین ظرفشویی با فضای کافی در دکوراسیون آشپزخانه

فضای کافی ماشین ظرفشویی به این معناست که می توانید ظرف های کثیف را در آن قرار دهید و دور از دید نگه دارید.
آیا با نحوه ی تمیز کردن ماشین ظرفشویی آشنا هستید؟ چیدانه به شما می گوید.

کشو های ظرفشویی منعطف و دارای قسمت های کوچک در نزدیک سینک بسیار مناسب اند.

8. جزیره آشپزخانه قابل حمل

بعضی مواقع در هنگام آشپزی با کمبود فضا برای لوازم مورد نیاز مان رو به رو می شویم. یک جزیره ی کوچک چرخ دار می تواند به طور شگفت آوری در وسعت دادن به فضای کار مؤثر باشد. جزیره کوچک آشپزخانه شما می تواند در کنار شما باشد.

می دانم که آشپزخانه بخش مهمی از دکوراسیون منزل شما است و به راحتی از زیبایی و ظاهر آن نمی گذرید. پس اگر برای آشپزخانه ی خود به دنبال بهترین ها هستید، بخش تجهیزات آشپزخانه در اهالی فن چیدانه که دارای محصولات متنوعی هستند را از دست ندهید.

مطالب بیشتر:
آشپزخانه ای تمیز و مرتب با انتخاب دکوراسیون مناسب
۱۰ لوازم جانبی و تجهیزات برای نظم در کابینت آشپزخانه
صندلی اُپن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه
۸ خطای رایج در چیدمان آشپزخانه و راه حل آن ها

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه