Chidaneh.com placeholder image

تلویزیون LCD: ابعاد، مکان و فاصله مناسب در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: مطمئنم تقریبا همه ی ما با تلویزیون رابطه ی خوبی داریم و نه تنها حاضر نیستیم آن را از دکوراسیون داخلی منزل خود حذف کنیم، بلکه معمولا بهترین فضاها را برای قرار دادن آن انتخاب می کنیم. همه ی ما دوست داریم وقتی برنامه، مستند، سریال یا فیلم سینمایی محبوب خود را می بینیم، بهترین دید را به صفحه ی تلویزیون داشته باشیم. چیدانه امروز می خواهد چند مکان مناسب برای تلویزیون صفحه تخت تان پیشنهاد دهد. با ما همراه باشید…

تابلو فرش ریحان

مکان تلویزیون در دکوراسیون منزل برای بهترین دید

تلویزیون را در ارتفاع خط دید قرار دهید. برای دست یابی به بهترین زاویه ی دید، تلویزیون را در ارتفاعی قرار دهید که در حالت نشسته، سر شما هم تراز وسط صفحه ی تلویزیون باشد. این حالت دید عمود نسبت به دید بالا یا پایین، بهترین حالت است. چیدانه پیش از این نیز پیشنهاداتی درباره ی بهترین جا برای تلویزیون LCD در دکوراسیون منزل به شما داده است.

تلویزیون در بالای شومینه در دکوراسیون داخلی

تا جایی که ممکن است این کار را نکنید. ولی اگر راه دیگری ندارید و بالای شومینه تنها مکان خالی برای تلویزیون شما است، می تواند گزینه ی خوبی باشد. اما در این صورت تلویزیون را بر پایه ای نصب کنید که امکان تغییر زاویه ی آن به سمت پایین باشد. این به آن دلیل است که بهتر است خط دید شما به صفحه ی تلویزیون عمود باشد نه زاویه دار.

اگر در حال ساختن یا بازسازی منزل تان هستید و دوست دارید تلویزیون تان را بالای شومینه قرار دهید، یک شومینه ی مستطیلی باریک بسیار نزدیک به کف در نظر بگیرید – مانند نمونه ای که در تصویر بالا می بینید. این کار به شما اجازه می دهد تلویزیون تان را در مکان بهتر و پایین تری نصب کنید نسبت به حالتی که آن را در طاقچه ی بالای شومینه ی بلند قرار می دهید.

مطلب پیشنهادی: شومینه و تلویزیون دو نقطه کانونی در یک فضا

برای دست یابی به بهترین زاویه ی دید، به پایه ی تلویزیون خود قابلیت تنظیم دهید. شلف این تلویزیون کوچک به جلو می لغزد و اهالی خانه می توانند تلویزیون را به سمت مرکز اتاق تنظیم کنند.

اندازه صفحه نمایش تلویزیون و فاصله مناسب از آن

تقریبا هرچه بزرگ تر، بهتر. بسیاری از افراد دلشان می خواهد تلویزیون بزرگ تری داشته باشند، اما آیا تا به حال شنیده اید کسی از بزرگی تلویزیونش گله کند؟ من که نشنیده ام. بهترین اندازه برای تلویزیون به بزرگی اتاق، وضوح تصویر، فاصله ی نشیمن تا صفحه ی تلویزیون، بودجه ی شما و از همه مهم تر سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد.
ما در اینجا یک راهنما از فاصله های ایده آل به شما پیشنهاد می دهیم که از منابع مختلف گردآوری شده، فاصله ی مطلوب شما ممکن است متفاوت باشد.

ابعاد صفحه نمایش و فواصل دید کلی:

  • صفحه نمایش 26 اینچ = 90 تا 165 سانتی متر
  • صفحه نمایش 32 اینچ = 120 تا 195 سانتی متر
  • صفحه نمایش 37 اینچ = 135 تا 225 سانتی متر
  • صفحه نمایش 40 اینچ = 150 تا 255 سانتی متر
  • صفحه نمایش 46 اینچ = 180 تا 285 سانتی متر
  • صفحه نمایش 52 اینچ = 195 تا 330 سانتی متر
  • صفحه نمایش 58 اینچ = 210 تا 360 سانتی متر
  • صفحه نمایش 65 اینچ = 240 تا 405 سانتی متر
  • صفحه نمایش 70 اینچ = 270 تا 450 سانتی متر

بهترین چیدمان صندلی برای تئاتر خانگی

تا جایی که می توانید صندلی ها را به جای اطراف، روبروی صفحه نمایش قرار دهید. همان طور که در سالن های سینما هرکسی می خواهد در وسط سالن بنشیند تا بهترین دید را داشته باشد، برای تلویزیون در خانه هم این چنین است.

آیا می خواهید یک میز تلویزیون شیک و مدرن در دکوراسیون نشیمن خود داشته باشید؟ از بخش لوازم صوتی و تصویری و ملزومات آن ها در اهالی فن چیدانه غافل نشوید.

پنجره در دکوراسیون منزل و تأثیر آن بر تلویزیون

درباره ی پوشش پنجره ها دقت کنید. در این عکس می بینید که چگونه تابش خیره کننده ی نور از پنجره بر صفحه نمایش افتاده است. اما پنجره با یک پرده ی مات و تیره پوشانده شده است که در مواقع تماشای تلویزیون مانع از مزاحمت نور می شود.
از قرار دادن تلویزیون مقابل پنجره خودداری کنید. تابش خیره کننده ی نور و تفاوت میان نور پنجره و صفحه نمایش، می تواند باعث خستگی چشم شما شود.

یکی از فضاهای داخلی خانه که می تواند مجهز به تلویزیون باشد، آشپزخانه است. در این صورت دیگر لازم نیست بین سریال محبوب تان و آشپزی یکی را انتخاب کنید. یک تلویزیون کوچک می تواند در گوشه ای از کابینت تان جا گیرد.

نظرتان در مورد دیوار پشت سینک ظرفشویی چیست؟ هم ظرف ها را بشویید و هم برنامه ی دلخواه تان را ببینید.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ دیوار کاذب برای قراردادن تلویزیون در دکوراسیون داخلی

بالای یخچال هم می تواند گزینه ی خوبی باشد، در این صورت از کل آشپزخانه به تلویزیون دید دارید.

اتاق خواب هم یکی از فضاهایی است که خیلی ها ترجیح می دهند تلویزیونی در آن داشته باشند. نظرتان درباره ی مکان این تلویزیون چیست؟ به نظر من که خیلی جذاب است.

اگر از طرفداران پر و پا قرص تلویزیون و دیدن برنامه های تلویزیونی هستید، به مکان مناسب آن نیز اهمیت ویژه ای بدهید تا لذت تماشای آن را دوچندان کنید. چنانچه برای خانه یا دکوراسیون جدید خود به دنبال لوازم صوتی و تصویری و ملزومات آن ها هستید، اهالی فن چیدانه در کنار شما خواهند بود.

مطالب بیشتر:
وسایل چند منظوره تحولی در آپارتمان های کوچک!
محورها ونقاط چرخش در معماری
خانه خود را شبیه سریال ها بچینید!
رادیاتور تزئینی، عنصری دکوراتیو در دکوراسیون منزل

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
a30dam در تاریخ 26 مهر 1394
عآلی
sadeghkargar در تاریخ 27 مهر 1394
با تشکر از مطلب بسیار عالیتون
شکیبا رحیمی در تاریخ 29 مهر 1394
خیلی جذاب بود متشکرم
fatemeafsharian در تاریخ 17 آبان 1394
ممنون از توجه همه دوستان خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفته!

ثبت دیدگاه