Chidaneh.com placeholder image

نظم بخشیدن به خانه با 10 ایده آسان و ارزان

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: وقتی مشغول مرتب کردن و ساماندهی وسایل مان در خانه هستیم، همیشه اشیا و لوازمی در نهایت باقی می مانند که بی جا و مکان اند. با ترفند هایی بسیار ساده و ارزان می توان برای این وسایل مکان های مناسبی در خانه تدارک دید. اگر همه چیز به خوبی نظم داده شده باشد، پیدا کردن چیزهایی که نیاز دارید خیلی آسان تر و سریع تر خواهد شد، ابزار ها دقیقا در جایی هستند که از آن ها استفاده می کنید و هر کدام از اعضای خانواده محل وسایلش را می داند. به عبارت دیگر، نظم در دکوراسیون منزل، آسایش را برای شما به ارمغان می آورد. در همین راستا چیدانه 10 پیشنهاد ساده برای شما دارد تا نظم را به گوشه و کنار منزل تان بیاورید. با ما همراه باشید…

چوب و هنر

1. درب کمد تخته سیاه برای نظم بخشیدن به خانه

به جای اینکه همه ی خانه را به دنبال وسیله ی مورد نظرتان بگردید، با استفاده از درب تخته سیاه برای کمد ها می توانید روی درب هر کمد نام وسایل درون آن را بنویسید و خیلی سریع به آن ها دسترسی پیدا کنید. این درب ها به شما این امکان را نیز می دهند که در صورت تعویض وسایل، نام ها را به آسانی پاک کنید و از نو بنویسید.
دوست دارید درب کمد را خودتان به راحتی به تخته سیاه تبدیل کنید؟ پس این مطلب چیدانه را از دست ندهید: تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

2. سبد ها در زیر نیمکت و مبل راحتی برای نظم دادن به خانه

اگر به دنبال یک فضای مناسب برای نگهداری وسایل تان هستید، از زیر نیمکت ها و مبل راحتی غافل نشوید. یک ردیف سبد به راحتی در زیر آن ها جا می گیرند. برای اینکه مرتب و تمیز به نظر برسند، از یک مجموعه ی مشابه استفاده کنید و اجازه ندهید اشیا از آن ها لبریز شوند.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون داخلی منظم و زیبا با این ۱۵ راه حل

3. نظم دهنده کارت پستال و مجله

آیا جایی برای مجله ها، کارت ها و کاغذهای تلنبار شده در منزل تان ندارید؟ استفاده از جا مجله ای هایی که در مغازه ها و فروشگاه ها می بینیم، راه حل مناسبی برای نگهداری کارت ها، کاغذ های مهم، تصاویر و لوازم التحریر به صورتی مرتب و منظم است. این یک استفاده هوشمندانه از نظم دهنده ها در خانه است، پس هر چه زودتر هوش و ذکاوت تان را به نمایش بگذارید!

4. شیشه های برچسب زده برای مواد خام آشپزخانه

استفاده از شیشه های برچسب دار برای مواد خام در دکوراسیون آشپزخانه، علاوه بر اینکه محتوی ظرف را نشان می دهد، با داشتن برچسب دسترسی به آن ها را در مواقع آشپزی بسیار آسان می گرداند.

5. سر پوش های برچسب زده برای نظم بخشیدن به آشپزخانه

با نگهداری ظروف ادویه جات در کشو که سر پوش آن ها برچسب خورده، به راحتی این مواد را پیدا کنید. تمام کاری که لازم است شما انجام دهید یک نگاه به پایین و برداشتن ادویه ی موردنظر تان است.

مطلب پیشنهادی: ویدئو: راز کشو های مرتب!

6. سبد مواد غذایی و ادویه جات روی کانتر آشپزخانه

با یک سبد، روغن های پخت و پز و نمک و فلفل را روی کانتر در دسترس خود قرار دهید، بدون اینکه کل کانتر را شلوغ کنید. یک سبد سیمی همه ی این مواد را در بر می گیرد و در عین حال امکان دیدن درون سبد را به شما می دهد. یک سینی نیز می تواند برای این کار مناسب باشد. ما پیش از این نیز در ۸ ایده نظم دهی آسان به ریخت و پاش آشپزخانه این ایده را به شما پیشنهاد داده ایم.

7. جای درب قابلمه قابل نصب بر روی دیوار آشپزخانه

آیا همیشه درب قابلمه ها و ظروف تان را در آشپزخانه گم می کنید؟ شما می توانید از ایده های نو برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه تان استفاده کنید. مثلا یک جا دربی دیواری که نزدیک به اجاق گاز نصب شده، درب ها و سرپوش ها را به خوبی در دسترس شما نگهداری می کند.

8. قلاب های دیواری آشپزخانه برای نظم بخشیدن به آشپزخانه

کیسه های خرید، پیش بند ها و حوله های آشپزخانه را با نصب تعدادی قلاب دیواری در آشپزخانه در دسترس خود نگه دارید. انتخاب قلاب های زیبا، می تواند دکوراسیون آشپزخانه ی شما را جذاب تر کند.

اگر برای دکوراسیون منزل خود حتی کوچک ترین قدم هایی برداشته اید، چیدانه به شما پیشنهاد می کند دکوراسیون منزل و محل کارتان را به دیگران نشان دهید!

9. نظم دهنده قابل نصب بر پشت درب

استفاده از نظم دهنده های قابل تنظیم در پشت درب یک روش خوب برای کودکان است تا نظم بخشی به وسایل شان را یاد بگیرند. می توانید از یک قلاب برای کوله پشتی، یک جا کفشی و سبدی برای کتاب ها استفاده کنید.

10. سطل ها برای نگهداری لوازم و ابزار هنری

با آویزان کردن سطل های کوچک از نرده های نصب شده بر دیوار و قرار دادن ابزارآلات و لوازم التحریر در آن ها، فضای اتاق کودک تان را باز کنید. این سطل ها را در ارتفاعی قرار دهید که برای کودک تان به آسانی قابل دسترس باشد.

دیدید که چه ساده و ارزان می توان خانه ای منظم و دلچسب داشت. انتخاب تجهیزات مناسب به این منظور بسیار مهم است. از آن جا که یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون داخلی منزل که نیازمند نظم است، فضای آشپزخانه است، پیشنهاد می کنم برای داشتن آشپزخانه ای منظم به اهالی فن چیدانه سری بزنید و از تجهیزات آشپزخانه آن دیدن نمایید.

مطالب بیشتر:
طبقه بندی و نظم دهی در دکوراسیون داخلی منزل
با تخته های سوراخ دار، نظم را به دکوراسیون منزل خود بازگردانید!
۱۰ لوازم جانبی و تجهیزات برای نظم در کابینت آشپزخانه

رازهای حرفه ای برای داشتن یک کمد لباس تمیز و منظم
لوازم نظافتی و شوینده ها را در کجا نگهداری کنیم؟

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 11 آبان 1394
با تشکر از ایده های بسیار خوب وجالبتون

ثبت دیدگاه