Chidaneh.com placeholder image

بهترین ایده ها برای جاجورابی و لباس های کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: فصل پاییز است اما نمی دانم چرا دوست دارد این همه ادای زمستان را در بیاورد! و طاقت ما را بریده است برای روزهای سرد زمستان و شال و کلاه کردن های آن چنانی از ترس سوز و سرما و پوشیدن جوراب های ضخیم و آماده شدن برای یک برف بازی بی نظیر در یک شب سرد قرمز برفی! وای خدا من که از توصیفش هم جانم به لبم رسید! اما از همه ی این لذت های پاییز و زمستان بگذریم این سر و سامان دادن لباس پشمی ها موضوعی است که همیشه دردسر ساز بوده است خصوصا برای فضاهای کوچک. امروز در چیدانه به معرفی اکسسوری های نظم دهنده ی یکی از این لباس پشمی ها می پردازیم، جا جورابی! با ما همراه باشید.

چوب و هنر

در نگاه اول بهترین محل برای قرار دادن جوراب ها همان کشو های دوست داشتنی تخت خواب ها هستند، این کشوها از دید من بی شک برای همین منظور ساخته شده اند، و به خوبی می تواند جایگزین بهم ریختگی ها و فضای در هم و بر هم اتاق کودک شما باشد، اما هر از گاهی آن ها را خالی کنید و نسبت به نظافت آن جا بیشتر از سایر فضاها اهمیت دهید.

تخت خوابتان کشو ندارد؟!  اصلا نگران نباشید به سادگی می توانید سبد هایی کم ارتفاع تهیه کنید و زیر آن قرار دهید و جا جورابی های کاربردی خلاقانه داشته باشید. با این کار نه تنها از بهم ریختگی های اطراف جلوگیری می کنید بلکه فضای زیر تخت شما همیشه تمیز خواهد بود و تبدیل به انباری از وسایل بی استفاده نخواهد شد.

اگر هنوز یک کمد لباس تدارک ندیده اید و قصد ساخت یکی از آن ها را دارید، می توانید از نجار خود بخواهید که کشوی شما را به این شکل طبقه بندی کند. با این روش از شر جوراب های گوله شده ی در هم و بر هم درون کشو در امان خواهید بود و همیشه فضایی مرتب و منظم خواهید داشت و این  رازهای حرفه ای برای داشتن یک کمد لباس تمیز و منظم  را برای نزدیکان خود هم تجویز کنید و آن ها را حیرت زده کنید.
اگر برای متحول کردن دکوراسیون منزلتان نیاز به همراهی دارید،  دوستان ما در بخش مشاوره دکوراسیون و بخشکمد دیواری، شلف و طبقه بندی اهالی فن چیدانه آماده ی همکاری با شما هستند.

کمدهای لباس با کاربرد های متنوع تهیه کنید. با قرار دادن کشوهای کوچک در داخل کمد لباس خود فضایی را مخصوص جوراب های خود تهیه کنید. با این کار دیگر نیازی به جاجورابی های آویزی که عمدتا در خانه ی خیلی ها وجود دارد ندارید، از این ایده نظم دهی برای ایجاد تحول در کمد لباس و کمد دیواری استفاده کنید و فضایی منظم تر و چشم نوازتر برای خود بسازید.

حتما نیازی نیست که از یک نجار و اهل فن کمک بخواهید که کشوی شما را طبقه بندی کند. به سادگی می توانید با جاسازی باکس ها ی کوچک داخل کشوی خود، جاجورابی هایی مخصوص هر کدام از افراد خانواده را خودتان بسازید. این باکس ها می توانند حتی جعبه های کفش بلا استفاده و هم اندازه باشند، یا اگر هنر خیاطی می دانید دست به کار شوید و با پارچه های بی استفاده یکی از آن ها را بدوزید و از این همه نظم در فضای خود لذت ببرید.

سبدهایی مخصوص جوراب های رنگ و وارنگ فسقلی هایتان تهیه کنید و تاکید کنید که همیشه آن را تمیز نگه دارد و به سادگی همانند یک عنصر دکوری کنج اتاقش قرار دهید، حتی می توانید از یک جعبه ی کارتن بی استفاده برای این کار کمک بگیرید، و تزئینش را به خلاقیت کودک دلبندتان بسپارید.

یکی از مشکلاتی که همه ی ما دست کم یک بار آن مواجه شدیم پیدا کردن جوراب های خود در میان انبوهی ا ز جوراب هاست، به خصوص در مواقعی که وقت تنگ است و عجله داریم! برای رهایی از این مشکل یک راه حل ساده استفاده از باکس ها و سبدهایی است که به راحتی همه چیز را تفکیک می کند. چه بر اساس نوع استفاده چه بر اساس رنگ، با این کار به خوبی می توانید در زمان شست و شو لباس ها هم آرامش داشته باشید و به سادگی لباس های هم رنگ را باهم بشویید و از عواقب آن در امان باشید!

   

اگر فضای اتاق خواب  شما به نحوی است که نمی توانید از هیچ کدام از جاجورابی های معرفی شده استفاده کنید، نگران نباشید به سادگی می توانید از جاجورابی های آویزی که پشت در کمد لباس یا اتاقتان نصب می شود استقاده کنید، این جاجورابی های بامزه می تواند برای اتاق کودکتان نقش استیکر را هم بازی کند و به سادگی علاوه بر کاربرد از بامزگی آن هم در فضایتان استفاده کنید. 

مطالب پیشنهادی چیدانه:کمدی جادار تر با اکسسوری های نظم دهنده!
ایده های خلاقانه برای نظم بخشیدن به کمد و قفسه ها
۱۴ راه حل عالی برای نظم دهی به فضاها!
۳ گام مهم برای داشتن یک انبار منظم!
۷ روش طراحی داخلی برای استفاده بهینه از فضای انبار
کمد دیواری یا طراحی اتاق برای لباس هایتان !
استفاده هوشمندانه از نظم دهنده ها در خانه

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه