Chidaneh.com placeholder image

10 راه برای افزودن فضا به دکوراسیون منزل کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: بسیاری از ما این امکان را نداریم که به خانه ای بزرگ تر نقل مکان کنیم یا حتی منزل کنونی مان را گسترش دهیم. اما شاید نیاز به هیچ کدام از این کارها نباشد. با یک برنامه ریزی فضایی هوشمندانه، تنها خرید وسایل مورد علاقه تان، توجه به گوشه کنارهای بی استفاده و فراموش شده و تمیز کردن ریخت و پاش ها، خانه ی کوچک شما می تواند بسیار عالی و حتی جذاب تر از خانه های بزرگ باشد. در اینجا ما دکوراسیون خلاقانه ی 10 فضای کوچک را نشان می دهیم که می توانند الهام بخش شما باشند. با چیدانه همراه باشید…

چوب و هنر

1. در مقابل وسایل اضافی و بی استفاده در دکوراسیون بی رحم باشید!

مبارزه با جانور پنهان ریخت و پاش و شکست دادن آن، خانه ی کنونی شما را دو برابر بزرگ تر نشان می دهد. خلاص شدن از ریخت و پاش به معنای دور انداختن تمام وسایل تان نیست، بلکه تنها لازم است روزی 5 دقیقه برای آن وقت بگذارید.
در این نشیمن باریک با رنگ های خنثی، شلف تعدادی قاب عکس پراکنده و لوازم دیگر را در بر می گیرد، اما نتیجه ی نهایی آرامش و نظم است.

2. از هر سانتی متر منزل کوچک خود استفاده کنید!

استفاده ی هوشمندانه از هر گوشه و کنار فضا برای نگهداری وسایل، اولین راه حلی است که می تواند محدودیت فضاهای کوچک را کمتر کند. چشم تان را در خانه تان بچرخانید و هر گوشه، شکاف یا سطح فراموش شده ای از دیوار را کشف کنید. آیا می توانید شلف ها، کابینت ها یا حتی قلاب های ساده را در این فضاها بگنجانید؟ نگاه به بالا را فراموش نکنید.

3. شجاعت برداشتن دیوارها را داشته باشید!

این خانه ی کوچک با پلان باز بدون هیچ دیوار داخلی مسلما خیلی بزرگ تر از مجموعه ای از اتاق های کوچک به نظر می رسد. سقف های بلند نیز حس بزرگی فضا را افزایش می دهند. نمایان کردن خرپاها و الوارهای سقف به فضا تناسبات و حس متفاوتی می بخشد، البته در صورتی که این کار از نظر سازنده به بنا آسیبی نزند. چیدانه قبلا ۲۵ پلان باز برای بزرگ شدن آپارتمان های کوچک به شما معرفی کرده است.

4. آشپزخانه کوچک و کاربردی خود را دوست داشته باشید!

در یک دنیای ایده آل، ممکن است شما اجاق گاز ی حرفه ای و پیشرفته، یک جزیره ی بزرگ در آشپزخانه و یک بار صبحانه ی جدا با 6 صندلی چهارپایه برای آن دوست داشته باشید. اما در واقعیت اگر تنها یک اجاق گاز، یخچال، سینک و فضای کانتر کافی برای آماده کردن غذا و تستر تان داشته باشید، اوضاع تان خوب است.
نکته ی کلیدی این است که دکوراسیون آشپزخانه ی شما هم کاربردی و هم جذاب باشد. این آشپزخانه ی تمام سفید، نقلی اما مدرن و شیک است.

اگر آشپزخانه ای کوچک دارید، پیشنهاد می کنم این مطلب را از دست ندهید: ۶ ترفند راه گشا در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک

5. فضایی برای میز ناهارخوری ایجاد کنید!

آیا با میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک آشنا هستید؟ حتما نیازی نیست یک ست میز و صندلی ناهارخوری 12 نفره داشته باشید. اما حتی کوچک ترین فضاهای غذاخوری می توانند فوق العاده به نظر برسند، اگر از صندلی های مورد علاقه تان و یک میز ساده استفاده کنید و با چند تابلو زیبا این فضا را بیارایید.
هرگز یک فضای تنگ را با یک میز ناهارخوری خیلی بزرگ پر نکنید، چون باعث می شود فضا کوچک تر به نظر برسد. مبلمان با خطوط ساده انتخاب کنید تا اثری زیبا و مشخص داشته باشد. در این تصویر، میز سفید با دیوار سفید به منظور شلوغی کمتر و بزرگ تر به نظر رسیدن فضا ترکیب شده اند.

6. فضاها را ماهرانه تقسیم بندی کنید!

بسیاری از مردم با خانه های بزرگ از فضاهایی که در اختیار دارند استفاده ی مفید نمی کنند. یک فضای ناخوشایند، در نهایت یک فضای مرده می شود و به عنوان راهرو یا برای جعبه های غیرضروری و میز پادیواری مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف آن، در یک خانه ی کوچک، منطقه بندی مؤثر و بی رحمانه الزامی است. شما می توانید بهترین استفاده از فضاها در آپارتمانی کوچک داشته باشید.
آشپزخانه، غذاخوری و نشیمن در این تصویر به هم نزدیک اند اما در هم نچپیده اند. هر ناحیه در این فضا به طور واضح تعریف شده است. کانتر آشپزخانه یک تقسیم کننده ی عادی است، در حالی که نیمکت های توکار در کنار میز غذاخوری و زیر تلویزیون و اجاق با سوخت چوب، راه حلی هوشمندانه برای حفظ نظم فضا و اشیا است. شرکت های معماری و دکوراسیون می توانند برای طراحی داخلی منزل کوچک تان به شما کمک کنند. به اهالی فن چیدانه سری بزنید.

7. از مبل راحتی جمع و جور استفاده کنید!

اگر می توانید یک مبل راحتی در فضای کوچک تان جا دهید، پس قدم اصلی را برداشته اید و آسایش شما تأمین است. این نشیمن با طراحی جذابش نشان می دهد که یک فضای کوچک چقدر می تواند دنج و راحت باشد. مبل راحتی L شکل بدون اشغال زیاد فضا، فضای استراحت کافی در اختیار گذاشته و در عین حال دو تابلو ی نقاشی بزرگ و یک آباژور پایه بلند به این نشیمن شخصیت بخشیده اند.

8. از طاقچه ها و فرورفتگی ها استفاده مفید کنید!

بسیاری از ما دوست داریم فضایی جدا برای مطالعه داشته باشیم، اما در خانه های کوچک این کار را نکنید. اگر در خانه ای موقتی و نقلی زندگی می کنید، استفاده از طاقچه ی غذاخوری یا نشیمن برای میز تحریر می تواند یک راه حل خوب و غیر مزاحم باشد.

9. سبک را پیش از ابعاد در دکوراسیون اتاق خواب در نظر بگیرید!

بسیاری از اتاق های هتل های کوچک لوکس، نقلی هستند اما هنگام چک کردن تصور می کنید بزرگ هستند. آن ها ثابت می کنند درباره دکوراسیون اتاق خواب، سبک و راحتی در اولویت قرار دارد.
تا وقتی که شما فضایی برای وسایل ضروری تان دارید – تخت خواب، محلی برای نگهداری لباس ها و یک میز پاتختی – در واقع این تمام چیزی است که نیاز دارید. اگر بتوانید یک صندلی راحتی و یک میز تلویزیون هم در این فضا جا دهید، چه بهتر! مانند این اتاق خواب لوکس و در عین حال فشرده.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ نکته مهم در طراحی اتاق خواب های کوچک

10. ساده اما شیک در فضای کوچک باز

می بینید که در این فضای کوچک بدون هیچ عنصر تقسیم کننده ای، فضاهای نشیمن، غذاخوری و شخصی به زیبایی تعریف شده اند. فضایی که با برخورداری از نور فراوان و استفاده از رنگ های خردلی، لیمویی و نارنجی، با هویت و فریبنده شده است. رنگ آمیزی دیوار ها به رنگ سفید نیز مثل همیشه بهترین راه برای بزرگ تر نشان دادن یک فضای کوچک است.

اگر شما هم در خانه یا آپارتمانی کوچک زندگی می کنید، می توانید در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه تصاویر آن فضا را نشان دهید و از کاربران دوست داشتنی چیدانه برای بهتر دکور کردن منزل تان کمک بگیرید.
در صورتی هم که خودتان با ترفندهایی جذاب دکوراسیون منزل کوچک تان را چیده اید، از شما دعوت می کنیم دکوراسیون منزل و محل کارتان را به دیگران نشان دهید!

مطالب بیشتر:
۷ دکوراسیون داخلی ، مناسب آپارتمان های کوچک
ترکیب غذاخوری با نشیمن: راه حلی آسان برای دکوراسیون منزل کوچک
۸ ایده خلاقانه در حمام و سرویس بهداشتی کوچک
۷راه برای استفاده بهتر از اتاق خواب های کوچک
فوت و فن های طراحان برای آشپزخانه های کوچک

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه