Chidaneh.com placeholder image

10 ایده خلاقانه در کابینت آشپزخانه برای جا ادویه ای!

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: همیشه نظم بخشیدن به عناصر ساده و کوچک پیرامون ما می تواند در نظم فکری و زندگی ما هم تاثیرگذار باشد، نظم بخشیدن همیشه به معنای ظاهر مرتب لوازم و وسایل فضای داخلی ما نیست، کمد های لباس، انباری ها، کابینت های مملو از شیشه ها و ظرف و ظروف باید در اولویت نظم دهی قرار بگیرند، به همین منظور امروز در چیدانه ترفند های طبقه بندی و نظم دهی ادویه ها را با هم مرور می کنیم با ما همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

یکی از معمول ترین روش ها برای سر و سامان دادن به ادویه ها همین طاقچه ها و شلف هایی است که در بخشی از کابینت ها قرار می گیرند، این طاقچه ها به خوبی می توانند فضای شما را سر و سامان بدهند، یکی از آن ها را در نزدیک گاز خود نصب کنید و به سادگی ظروف ادویه ی خود را سر و سامان دهید.

فضای داخل کابینت های خود را برای این منظور طراحی کنید، با این کار به خوبی می توانید از فضاهای کوچک که کابینت خود نهایت استفاده را ببرید، و به سادگی به تمام ظروف داخل کابینت خود دسترسی داشته باشید، اگر هنوز کابینت های خود را نصب نکرده اید از یک متخصص کمک بگیرید و برای همیشه به ادویه های خود سر و سامان دهید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که فضای آشپزخانه ی شما کوچک است و کابینت های کمی دارید یک ایده ی بی نظیر برای شما نصب همین جا ادویه ای ها بر روی درب کابینت شماست که به خوبی باز و بسته می شوند و به دلیل کم جا بودن برای فضاهای کوچک شما بسیار مناسب اند، پس دست به کار شوید و یکی از آن ها را برای آشپزخانه ی خود مهیا کنید.

کشو های کابینت ها هم محل مناسبی برای جای ادویه های شماست، می توانید یک جعبه تقسیم برای جای ادویه های خود درنظر بگیرید، و ادویه های خود را از حالت ایستاده ی همیشگی به حالت افقی تغییر دهید و سادگی کنار هم بچینید، با این راه حل ادویه های مورد نظر خود را هم زودتر پیدا می کنید و فضای منظم تری خواهید داشت.

یک دیوار پر از ادویه! آویزهای دیواری یکی از همان عناصر با مزه و پرکاربردی هستند که می تواند به هر شکلی در فضای شما قرار بگیرند،با این روش به آسانی می توانید ادویه های خود را سرو سامان دهید و همیشه همه ی آن ها دم دست و مقابل خود داشته باشید،یک دیوار متفاوت و تزیین شده با ادویه ها ایده ی بسیار جالبی است.امتحانش کنید حتما لذت خواهید برد.

شلف های کنار گازبرای طبقه بندی و نظم دهی ادویه ها

شلف ها و طبقات کنار گازها یک گزینه ی بی نظیر برای سروسامان دادن به فضای آشپزخانه ی شماست با این شلف ها هم به ظروف ادویه ی خو.د سر و سامان می دهید و هم ادیوه های خود را دم دست دارید، حتی می توانید این شلف ها را خودتان بسازید و در کنار گاز خود نصب کنید و به آشپزخانه ی خود سر و سامان بدهید.

کابینت های کشویی راه حل بی نظیری برای دیوار پشت گاز شماست، به سادگی می توانید اسرار خورشت های خود را پشت آن ها مخفی کنید! این کابینت ها مکانیزم لغزنده ای دارند که روی هم سر می خورند و فضای پشت آن ها به خوبی برای سر و سامان دادن به به ظروف ادویه ی شما مناسب است.

بدنه ی اپن آشپزخانه هم فضای مناسب دیگری برای جای دادن ظروف ادویه است به خصوص برای آشپزخانه های کوچک که کابینت زیادی هم ندارند به خوبی می توانید این بدنه را طبقه بندی کنید و از فضای آن برای سرو سامان دادن به ادویه های خود استفاده کنید.

استفاده از جعبه تقسیم های داخل کابینت ها

باکس های تقسیم که روی درب کابینت ها قرار می گیرند به خوبی برای ظروف ادویه های شما مناسب اند با این باکس های ساده می توانید فضای کابینت خود را دو برابر کنید و به راحتی ظروف کوچک ادویه ی خود را دم دست داشته باشید و لذت ببرید.

کشو های کابینت ها همان طور که گفتم محل مناسبی برای سر و سامان دادن به ادویه های شماست، اما این بار ظروف یک سان و هم شکل را تهیه کنید و کنارهم داخل کشو بچینید برای پیدا کردن راحت تر هر کدام هم می توانید روی درب آنها برچسب و لیبیل بچسبانید و اسم هر کدام روی آن بنویسید و راحت تر انتخابشان کنید.

خوشحال می شویم ایده های رنگارنگ خود را با ما دربخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادیدیگر برای طبقه بندی و نظم دهی خانه ی شما :
۱۰ ایده ی منحصر به فرد برای نظم بخشیدن به زیورآلات شما!
۷ شلف دیواری با کاربردی متفاوت!
۱۰ جالباسی مدرن در دکوراسیون منزل 
رازهای حرفه ای برای داشتن یک کمد لباس تمیز و منظم
۸ ایده نظم دهی آسان به ریخت و پاش آشپزخانه!
نظم بخشیدن به خانه با ۱۰ ایده آسان و ارزان
بهترین ایده ها برای جاجورابی و لباس های کوچک

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
a30dam در تاریخ 10 آذر 1394
عآلی

ثبت دیدگاه