Chidaneh.com placeholder image

7 راه جلوه گری تابلو ها در دکوراسیون داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: یکی از را ه حل هایی که به خوبی می توانیم به فضای داخلی خود جلوه ببخشیم استفاده ی به جا و مناسب از تابلوها در فضای داخلی می باشد، اما این که چه طور به توانیم طراح خانه ی خود باشیم و کجا می توانیم از چه نوع تابلویی استفاده کنیم چالشی است که امروز در چیدانه به آن می پردازیم، با ما همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

محل مناسب یک تابلو کجاست؟! این سوال بسیار بزرگی است که نباید آن را نادیده بگیریم، قاعده و قانونی برای شما وضع نمی کنم، قاعده ی طراحی من، آن عنصری است که شما بی نهایت آن را دوست می دارید،یک تابلو می تواند در راهروی ورودی شما، در رخشوی خانه، و یا حتی در حمام شما قرار بگیرد آنچه مهم است این است که شما دوست دارید آن اثر هنری را در کجای خانه ی خود پیش رو داشته باشید.

موضوع دیگری که از دیدگاه خیلی ها ناپیدا می مانند ابعاد و اندازه ی تابلوهاست، برای دیوار های بزرگ نباید از تابلوهای کوچک استفاده کرد مگر آنکه آنها را در ترکیب با هم نصب کنید و لذت ببرید، و همین طور یک دیوار کوچک و تابلوی بزرگ در نمای خانه ی شما بی قواره جلوه می کند. پس مقیاس و تناسبات را در نصب تابلو های خود در نظر بگیرید.

یک تابلو یا اثر هنری خواه عکسی به یادگار باشد یا پرتره ها ی از پاپلو پیکاسو همه و همه برای زینت بخشی به فضای خانه ی شما و روح بخشی به آن آمده اند، پس باید با فضای شما در هماهنگی کامل باشند و یا دارای یک تضاد شیرین. سادتر بگوییم به رنگ و بافت و اندازه ی تابلوی خود دقت کنید شاید ترکیب رنگ های آن مکمل مبلمان خنثی شما باشد و فضای خانه ی شما را دگرگون کند.

برای داشتن فضایی خاص تر باید جسورانه تر عمل کنید، تابلو ها را از روی دیوار بردارید و روی زمین بگذارید، یک مستندی می دیدم از طراحی دکوراسیون خانه ی یک طراح لباس مشهور فرانسوی، وارد خانه اش که می شدی انگار قبل یا بعد از اسباب کشی است تمام تابلو ها را کلکسیون وار روی زمین به دیوار تکیه داده بود و تنها ایده اش این بود که با این شکل احساس بهتری خواهد داشت! من همان جا جسارت بی حد و مرزش را تحسین کردم، شما هم اگر با این روش احساس بهتری پیدا می کنید حتما آن را انجام دهید و تحسین همگان را برانگیزید.

برای داشتن فضایی منحصر به فرد در جست و جوی عناصر منحصر به فرد هم باشید، منحصر به فرد بودن دلیلی بر لوکس بودن و قیمت های نجومی لوازم و وسایل نیست! بری منحصر به فرد بودن باید تفکر منحصر به فرد داشت، با کمی خلاقیت و گشتن در حراجی ها می توانید یک تابلوی منحصر به فرد و مقرون به صرفه داشته باشید که نظیرش را شاید هیچ کجا نبینید.

خودتان بسازید! بله یک تابلوی قدیمی دارید پس زمینه ی آن را عوض کنید، از تجربه ی ی شخصی برایتان بگویم تابلویی داشتیم که قاب بی نظیری داشت اما منظره ی آن برای من خوش نمی آمد، لااقل با چند سال طراحی و معماری خواندن آن را برای محیط نشیمن مناسب نمی دانستم، برآن شدم آن را تغییر دهم، یک سرچ ساده ی گوگل و یک عالمه عکس منظره ی با کیفیت پیدا کردم و با یک فتوشاپ ساده آن را برای چاپ به دفتر فنی بردم! قبل از آن ابعاد دقیق تابلو را اندازه زدم و عکس را به سایز قابش پلات گرفتم! و تا امروز کسی نمی داند منظره ی سر سبزی که در خانه ی ما می بیند خلاقیت من است. امتحانش کنید لذت بخش است.

تابلو الزاما نباید یک اثر هنری قاب گرفته باشد، و هیچ الزامی نیست که تابلوهای ما نقشی از یک اثر هنری باشند! خانم هنرمندی را می شناسم که لباس های اصیل بختیاری را قاب کرده بود و منحصرا برای دیوار نشیمنش آن را انتخاب کرده بود و بی نهایت فضای خانه اش را خاص و بی نظیر کرده بود، این ایده ی بی نظیر می تواند زینت بخش خانه ی شما هم باشد.قطعا شما هم لباس های بی نظیری دارید که می توانند زینت بخش دیوار شما باشند.

خوشحال می شویم ایده های رنگارنگ خود را با ما دربخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی: اصول نصب تابلو بر دیوار
تابلو فرش های آذربایجان آب می شوند!
۸ نکته مهم برای نصب تابلو به دیوار در دکوراسیون منزل
ترفند های استفاده از تابلو های هنری در دکوراسیون
دکوراسیون منزل خود را با یک تابلو نقاشی زیر و رو کنید

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه