Chidaneh.com placeholder image

ویترین مغازه را چگونه طراحی کنیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

مرکز خرید و فروشگاه: این روزها موفقیت کسب و کارها بسته به این است که بتوانید خوب محصولات و کارتان را به دیگران نشان دهید از این رو ویترین مغازه ها و نحوه طراحی و دکوراسیون آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع ویترین مغازه ها ارتباط مستقیمی با کسب در آمد شما دارند، ما قبلا هم در چیدانه و در مطالبی مانند جذب مشتری بیشتر نکات مهم برای طراحی ویترین مغازه را با شما در میان گذاشته ایم، این بار هم می خواهیم با هم چند ویترین مغازه را بررسی کنیم و نقاط قوت و ضعف آن ها را بهتر بشناسیم

دکوراسیون خانه آرا
دکوراسیون تجاری و فروشگاهی
دکوراسیون خانه آرا

سرویس خواب بالسا

شفافیت و خوانایی ویترین مغازه

ویترین مغازه ها باید تصویری درست و شفاف از نحوه کار و اجناس داخل مغازه را به شما نشان دهند، هر چه این تصویر شفاف تر باشد پیغام شما به مخاطب تان سریع تر منتقل می شود و در نتیجه زودتر به هدف مورد نظرتان می رسید. عکس بالا یکی از نمونه کار های گروه طراحی هور است که به راحتی می توانید نکته های گفته شده را در آن ببینید. نکته دیگری که باید برای طراحی ویترین مغازه ها به آن توجه داشته باشید کاربری مغازه است که مستقیما بر نوع طراحی و رنگ هاغی استفاده شده در آن تاثیر گذار است، مسلما طراحان گروه معماری هور هم بر این نکته واقف بوده اند و ویترین این مغازه ساعت فروشی را با حداقل رنگ ها طراحی و اجرا نموده اند.

دکوراسیون خانه آرا
رنگ در دکور مغازه
دکوراسیون خانه آرا

استفاده از رنگی خاص در ویترین مغازه

استفاده از یک رنگ خاص باعث می شود تا مغازه شما در ذهن مخاطبان و مشتریانتان راحت تر نقش ببندد و حتی می تواند باعث شود که آن ها مغازه شما را با آن رنگ به خاط بیاورند و به نوعی این رنگ می تواند معرف و امضای مغازه شما باشد. حتی این رنگ خاص می تواند نشانه ای ثابت از شرکت شما هم باشد مانند خیلی از بیزینس ها و شرکت هایی که رنگی مشخص برای معرفی خود دارند.

دکوراسیون خانه آرا
دکوراسیون داخلی فروشگاه لباس
دکوراسیون خانه آرا

نورپردازی در ویترین مغازه

ویترین مغازه ها را می توان با استفاده از نورپردازی های مناسب چهره ای خاص بخشید. این نورپردای ها هم می توانند کل فضای ویترین را در بر بگیرند یا می توانند بر یک تکه ی خاص تاکید بیشتری کنند. استفاده از نورپردازی ها باید خیلی هوشمندانه صورت بگیرد و شدت و ضعف آن ها هم باید متناسب با سطح ویترین باشد. استفاده از نورهای خیره کننده در ویترین مغازه ها خیلی مناسب نیست و می تواند به جای یک عنصر جذب کننده تبدیل به عنصر دافعه شود.

دکوراسیون خانه آرا
دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک
دکوراسیون خانه آرا

استفاده از یک عنصر تزئینی با شکلی خاص

قفسه هایی که در دکوراسیون داخلی و یا حتی پشت ویترین ها استفاده می کنید می توانند شکلی خاص و به یاد ماندنی داشته باشند. این قفسه ها با شکل های خاص هم می توانند دقیقا کاربری همان رنگ های خاصی را داشته باشند که در چند پاراگراف بالاتر راجع به آن صحبت کردیم.

دکوراسیون خانه آرا
نمونه پروژه های اداری و تجاری
دکوراسیون خانه آرا

استفاده از خود اجناس برای طراحی ویترین مغازه

گاهی وقت ها هم باید خیلی ساده با طراحی ویترین مغازه برخورد کرد می توانید از خود اجناس مغازه و رنگ های متنوع آن ها برای طراحی ویترین مغازه استفاده کنید، دقیقا مثل کاری که در عکس بالا صورت گرفته است.

دفتر معماری کانی سواران
فروشگاه رو یال دیش نگین قلهک
دفتر معماری کانی سواران

استفاده از دو رنگ متضاد در طراحی ویترین 

همنشینی دو رنگ متضاد و ترکیب آن ها با نورهای ملایم و هماهنگ با رنگ ها هم می تواند در جذابیت ویترین مغازه شما تاثیر گذار باشد، این رنگ ها می توانند در فرم های متنوع مانند آن چه در عکس بالا می بینید بنشیند تا زیبایی و گیرایی آن ها چند برابر شود. عکس بالا طراحی خیره کننده دکوراسیون فروشگاه رویال دیش در تهران را به شما نشان می دهد. 

ایجاد حس کنجکاوی برای مخاطب

ویترین مغازه ها را می توان جوری طراحی کرد که حس کنجکاوی مخاطب را کمی بر انگیزد. شاید همین مساله باعث شود تا افراد بیشتری به داخل مغازه بیایند و در نتیجه احتمال کسب در آمد بیشتر هم برای شما وجود دارد. 

مطالب پیشنهادی: 
بازسازی گالری نقره فکوریان، نقره فروشی متفاوت در مشهد
فروشگاه شالی شاپ، طراحی متفاوت و چشمگیر در جاده هراز
طراحی داخلی نمایشگاه مرکزی جیوانچی در کیش
طراحی خیره کننده دکوراسیون فروشگاه رویال دیش در تهران
۱۰ ایده طراحی دکوراسیون ویترین مغازه

نویسنده : شمیم آقازاده| گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
a30dam در تاریخ 16 آذر 1394
عآلی

ثبت دیدگاه