Chidaneh.com placeholder image

8 ایده برای بزرگ نمایی آشپزخانه های کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: مهم نیست که آشپزخانه تان فضایی کوچک دارد، همین فضای کوچک هم می تواند دکوراسیونی به غایت زیبا و منحصر به فرد داشته باشد، فقط به دلیل کوچکی فضای آشپزخانه تان از خیر طراحی دکوراسیون آن نگذرید، اتفاقا در همین فضاهای کوچک است که استعداد ها و توانایی ها نمایان می شود با چیدانه در این مطلب همراه باشید تا به شما بگوییم برای این که آشپزخانه کوچک تان دکوراسیونی شیک و مناسب داشته باشد چه ترفند های دکوراسیونی باید به کار ببرید.

استفاده از رنگ سفید برای کابینت های آشپزخانه

سرویس خواب بالسا

استفاده از رنگ های روشن برای کابینت ها

کابینت ها اصلی ترین اجزای آشپزخانه ها هستند و حضورشان خیلی بیشتر از دیگر لوازم و تجهیزات آشپزخانه به چشم می آید، بنابراین رنگ و مدل آن ها هم از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار است. بهتر است برای آشپزخانه های کوچک کابینت هایی با رنگ سفید در نظر گرفته شود، رنگ های روشن به دلیل انعکاس نور فضا را بزرگ تر و دلباز تر نشان می هند. در این راستا مطلب کابینت آشپزخانه مدرن سفید، معجزه در فضای کوچک هم می تواند اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذارد.

رنگ های روشن و براق برای دیوارهای آشپزخانه کوچک

رنگ های روشن و براق برای دیوارهای آشپزخانه کوچک

برای دیوار های آشپزخانه هم بهتراست همان رویه کابینت ها را پیش بگیرید، نگران این مساله هم نباشید که آشپزخانه تان یکنواخت و خسته کننده می شود، راه های زیادی وجود دارد که می توانید کابینت ها و دیوار ها را از هم متمایز کنید. اگر فکر استفاده از کاغذ دیواری ها به سرتان زده است که بهتر است همین الان بیخیال آن ها شوید که اصلا عاقلانه نیست. برای دیوار های آشپزخانه دیوار پوش های با بافت های مختلف مثل کاشی های براق سفید رنگ تهیه کنید. عکس بالا به راحتی این نکته را به شما نشان داده است.

کابینت هایی با درب های شیشه ای برای آشپزخانه کوچک

کابینت هایی با درب های شیشه ای برای آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه های کوچک هرچه شفافیت بیشتر باشد حس خفقان و تنگی فضا را از بین می برد، از این رو استفاده از شیشه برای درب کابینت های دیواری توصیه می شود، اما باز هم همه این ها بسته به نظر و سلیقه شما است. شاید بخواهید به جای شیشه از یک آینه زیبا در آشپزخانه تان استفاده کنید، در هر صورت این فقط یک پیشنهاد است که می توانید نمایی ازآن را هم در عکس بالا ببینید.

حذف درب ورودی آشپزخانه کوچک

حذف درب ورودی آشپزخانه کوچک

این مورد برای آشپزخانه هایی است که اپن نیستند و برای ورود به آن ها باید از در گذشت. اگر آشپزخانه تان کوچک است، همین الان به فکر برداشتن درب آن باشید تا هم نور بیشتری به فضای داخلی  وارد شود و هم فضای داخلی آشپزخانه تان بزرگ تر شود.

استفاده از لوازک دکوری رنگارنگ در آشپزخانه های کوچک

استفاده از لوازک دکوری رنگارنگ در آشپزخانه های کوچک

اگر فکر می کنید که فضای آشپزخانه تان به خاطر رنگ های روشن یکنواخت و کسل کننده شده چاره اش این است که ظرف های رنگی برای آشپزخانه تان تهیه کنید و آن ها را روی کابینت ها بچینید.

کانترهایی با عرض زیاد در آشپزخانه های کوچک

کانترهایی با عرض زیاد در آشپزخانه های کوچک

برای کاربردی تر شدن فضای داخلی آشپزخانه های کوچک می توانید از کانتر و یا اپن هایی با عرض بیشتر استفاده کنید، این اپن ها هم می توانند به عنوان جزیره آشپزخانه کوچک تان مورد استفاده قرار بگیرد که روی آن هم سینک و هم اجاق گاز قرار می گیرد و هم یک میز غذای کوچک برای وعده های خانوادگی تان.

استفاده از ارتفاع به جای سطح در آشپزخانه های کوچک

استفاده از ارتفاع به جای سطح در آشپزخانه های کوچک

در آشپزخانه هایی که مساحت کمی دارند باید از هر فضایی که می توانید برای طراحی آشپزخانه استفاده کنید. برای این کار می توانید از ارتفاع آشپزخانه هم کمک بگیرید و در هر گوشه ای ، قفسه ای و یا کابینتی طراحی کنید. بعضی از کابینت ها را به شکل قفسه هایی بدون درب در نظر بگیرید تا تنوع بیشتری در فضای تان داشته باشید.

استفاده از تجهیزاتی با حداقل ابعاد و اندازه برای آشپزخانه کوچک

استفاده از تجهیزاتی با حداقل ابعاد و اندازه برای آشپزخانه کوچک

برای آشپزخانه کوچک تان تجهیزاتی با حداقل ابعاد و اندازه تهیه کنید. این وسایل به شما اجازه می دهند تا فضای بیشتری برای تهیه کابینت ها و در نتیجه طبقه بندی و نظم دهی فضای آشپزخانه تان داشته باشید.

مطالب پیشنهادی: 
تزئین اپن آشپزخانه با وسایل ساده دکوری
راه های جدید تقسیم فضا در طراحی داخلی آشپزخانه
۱۰ ایده خلاقانه در کابینت آشپزخانه برای جا ادویه ای!
چگونه آشپزخانه را به فضایی منحصر به فرد تبدیل کنیم؟
 ۹ سبک طراحی کابینت در دکوراسیون آشپزخانه
دکوراسیون داخلی مدرن با جذابیت رنگ سفید
۱۰ مدل کابینت شیک و مدرن در آشپزخانه

شما هم اگر ایده های متفاوتی برای آشپزخانه های کوچک تان دارید ما بی صبرانه منتظر هستیم تا آن ها را در بخشمشاوره دکوراسیون ببینیم تا بتوانیم در مطالب بعدی از آن ها استفاده کنیم. 

نویسنده : شمیم آقازاده |گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه