Chidaneh.com placeholder image

10 ایده تزیین راه پله ها در دکوراسیون داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

راه پله: ایده های دکوراسیونی کلا موضوع جذابی برای پرداختن هستند و اگر هم مربوط به یکی از فضاهای داخلی جذاب مانند راه پله ها هم باشند که عالی می شود چرا که راه پله ها معمولا جزو آن فضاهایی هستند که هم بسیار در دکوراسیون داخلی خانه به چشم می آیند و هم به دلیل ریتم و ضرب اهنگی که در اجرایشان دیده می شود پتانسیل و امکان بیشتری برای زیبا تر شدن و طراحی دکووراسیون دارند. قبلا هم در مطلب ۱۰ ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها ایده هایی را برای تزیین راه پله ها را به شما نشان داده ایم. حالا هم می خواهیم برویم سراغ ایده های بیشتر برای راه پله ها پس با این مطلب جذاب چیدانه همراه باشید.  

چوب و هنر

رنگ کردن ارتفاع پله ها

یکی از روش هایی که می توانید به جذابیت پله های خانه بیافزایید و حس یکنواختی و کسالت آن ها را از بین ببرید، رنگ کردن ارتفاع پله ها است. می توانید هر کدامشان را به رنگی خاص یا طرحی خاص در بیاورید. این رنگ ها هم می توانند هماهنگگ با رنگ های استفاده شده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما باشند و یا می توانند متضاد آن ا باشند یادتان باشد برای انجام این دست کارها و تزئینات در خانه برای خودتان محدودیت ایحجاد نکنید، هر کاری را که دلتان می خواهد و فکری کنید جذاب است انجتام دهید و از آن لذت ببرید.

تنالیته رنگ بر دل راه پله ها

تنالیته رنگ بر دل راه پله ها

می توانید با انتخاب یک رنگ و تنالیته های مختلف آن هم چهره پله های را زیبا تر کنید. عکس بالا به خوبی نشان دهنده زیبایی این ایده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه است.

تزیین نرده های پله با گیاهان رونده

تزیین نرده های پله با گیاهان رونده

یکی از اجزای پله ها نرده ها هستند که زیبایی و ظرافتشان حسابی بر زیبایی چهره پله ها تاثیر گذار است. این نرده هم خودشان می تواند ظاهر و جنسی متفاوت داشته باشند هم می توانند با گیاهان خانگی رونده تزیین شوند. حتی تزیینات نرده ها می تواند هماهنگ با مناسب ها باشد، به طور مثال در روزهای نزدیک به کریسمس می توانید نرده ها را با تزیینات کریسمسی بی آرایید و یا هنگام نزدیک شدن بهار آن ها را گیاهان با طراوت و سبز رنگ تزیین کنید. سعی کنید از این کار لذت ببرید تا نتیجه بهتری هم حاصل شود.

نورپردازی راه پله ها

نورپردازی راه پله ها

اگر دوست ندارید که راه پله های خانه تان شلوغ شوند می توانید به سراغ نورپردازی ها بروید. آن ها می توانند در عین سادگی چهره راه پله ها را حسابی عوض کنند و آن ها را به فضایی جذاب بدل کنند که می توان حسابی از بودن در آن و قدم زدن بر روی تک تک پله لذت برد. به قدرت نورپردازی در دکوراسیون داخلی اعتماد کنید. حتی می توانید قبل از این کار مطلب … را هم بخوانید تا بیشتر با انواع نورپردازی راه پله ها آشنا شوید.

پاگرد پله ها

پاگرد پله ها

پله های خانه تان دارای یک پاگرد میانی است؟ خب یک قالیچه ایرانی کوچک و زیبا برای این قسمت تهیه کنید تا ههر بار که به پاگرد می رسید از استراحت کوتاه مدت خودتان لذت ببرید. این قالیچه ها حتی می توانند از نوع جاجیم و گلیم ها هم باشند. در کنار این ایده دیگر ایده هایی را که تا الان هم به شما معرفی کرده ایم را هم اجرا کنید تا به نتیجه بهتری برسید . عکس بالا گویای همه چیز هست.

گیاهان خانگی و گلدان ها روی پله ها

گیاهان خانگی و گلدان ها روی پله ها

روی راه پله های تان را با گلدان های زیبای یک دست پر کنید، نه اصلا چرا یک دست هر جوری که مایل هستید، چه یک دست چه متفاوت. هر گلدانی که فکر می کنید دیدنش روح تان را تازه می کند را روی پله ها بچینید. این گلدان می توانند جشنواره ای از رنگ ها را به دکوراسیون داخلی خانه تان بیاورند پس از آن ها غافل نشوید.

تزیین راه پله ها با تابلوهای هنری

تزیین راه پله ها با تابلوهای هنری

وقتی یک دیوار خالی می بینید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد نصب تابلوهای هنری زیبا روی آن است. خب از همین ترفند دکوراسیونی می توانید برای دیوار راه پله ها هم استفاده کنید اصلا تابلوهای هنری هم نه قاب عکس هایی که دوست دارید مدام جلوی چشمتان باشد. چه اشکالی دارد؟

این هم یک ایده دیگر برای نصب تابلو ها و قاب عکس ها به دیوار های راه پله. به همین راحتی می توان دکوراسیونی متفاوت را تجربه کرد.

استفاده از فرش روی پله ها

استفاده از فرش روی پله ها

فرش هایی با عرض کم و طولزیاد کلاسیک ترین تزئیناتی هستند که روی پله ها به چشم می خورند. تا جایی که یادم می آید همیشه انواع مختلف این فرش ها را روی پله ها دیده ام. شما هم می توانید متاسب با دکوراسیون داخلی خانه تان یکی ازاین فرش ها را انتخاب و روی راه پله تان پهن کنید.

گذاشتن کتاب روی هر پله

راه پله هایی برای افراد فرهیخته 

این ایده مخصوص آن هایی است که کتاب های زیادی دارند و معمولا کتابخانه کفاف جا دادن کتاب های شان را ندارند. می توانید از متاب ها به عنوان عنصری تزیینی روی راه پله ها استفاده کنید. نه صدمه ای به کتاب های تان وارد می شود و در عین حال راه پله تان چهره ای متفاوت به نسبت دیگر راه پله ها پیدا می کند. 

با مراجعه به بخش اهالی فن چیدانه می توانید با شرکت های متخصص در زمینه طراحی و اجرای پله ها آشنا شوید. 

مطالب پیشنهادی: 
۷ راه پله منحصر به فرد در برترین ساختمان های ایران
ایده‌هایی هوشمندانه برای زیر پله ها
راه‌پله‌هایی خاص با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد
انواع نورپردازی راه پله برای درخشش دکوراسیون منزل
۱۰ ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها
۱۶ ایده منحصر به فرد نرده راه پله در دکوراسیون منزل

نویسنده : شمیم آقازاده| گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه