Chidaneh.com placeholder image

7 کاربرد آینه ها برای انرژی بخشیدن به دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم دکوری: جریان سیال انرژی در تمامی عناصر و ابزار موجود در فضای داخلی، از دیرباز در عقاید خاور دور مطرح شده است، آینه نیز یکی از آن عناصر کاربردی و چشم نواز است که کاربرد و انرژی بخشی آن بر هیچ کس پوشیده نیست، چه در هنر فنگ شویی در شرق و چه کاربردهای درمانی اش در غرب! امروز در چیدانه به بررسی بهترین مکان برای نصب این عنصر دکوری چشم نواز می پردازیم با ما همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

آینه باید در جایی قرار بگیرد که یک صحنه و منظره زیبا را منعکس کند. یکی از کاربردهای آینه در فضاهای کوچک بیشتر نشان دادن فضاست، زیرا به دلیل انعکاس تصویر، باعث می شود فضا دو برابر آنچه که هست به نظر بیاید، پس به خوبی می توانید برای فضاهای کوچک خود از آن ها استفاده کنید و فضای خود را بزرگ تر جلوه دهید.

از آینه های قاب دار برای فضای خود استفاده کنید با این کار بعد بیشتری به آن ها و فضای شما می دهید، و به خوبی می توانید فضای خود را متفاوت جلوه دهید، می توانید رنگ قاب ها را در هماهنگی با سایر مبلمان خود انتخاب کنید و فضای خود را متمایز کنید، یک نکته را در رابطه با آینه ها هرگز فراموش نکنید همیشه آن ها را تمیز نگه دارید.

آیینه ها را مقابل درب و پنجره نصب نکنید، زیرا در این صورت انرژی ساطع شده از آن، به خودش باز می گردد و درفضای داخلی پخش نمی شود. یک دیوار خالی بهترین فضا برای نصب آینه هاست، حتی می توانید آینه ها را از حالت ساده ی همیشگی خود خارج کنید و یک آینه خاص را برای فضای خود در نظیر بگیرید، و مثل یک تابلو و قاب دیوار خود را با آن ها تزیین کنید.

قرار دادن دو یا چند آینه در مقابل یکدیگر توصیه نمی شود، زیرا در این صورت، به دلیل انعکاس های پی در پی که رخ می دهد، حس استرس و بی قراری به محیط القا می شود، این نکته نه تنها در مورد آینه ها، بلکه در مورد تمام اشیایی که قابلیت انعکاس تصاویر را دارند نیز صدق می کند، مثلا درب های آلمینیومی یا سطوح بسیار براق.

کاربرد دیگر آینه ها در فضاهای راکد و بی روح است، برای مثال در گوشه هایی که نور به آنجا نمی رسد، آینه ها را نصب کنید تا انعکاس نور آن بخش از فضای شما را روشن کند و چرخه ی انرژی در آن قسمت ها نیز در گردش باشد. یک نکته ی دیگر که نباید در نصب آینه ها در اتاق خواب فراموش کنید نصب آینه ها در مقابل تخت خواب است، آینه ها را نباید مقابل تخت خواب نصب کنید، بهترین محل نصب آینه ها دیوارهای خالی اطراف تخت خواب است.

آینه ها در راهرو های کشیده نقش مهمی دارند، انرژی مثبت در راهرو های کشیده بسیار سریع عبور می کند، و این از معایب راهرو های بلند و کشیده است، وجود آینه در این راه رو ها باعث می شود از سرعت عبور انرژی های مثبت کاسته شود و مدت بیشتری در فضا بماند، بنابراین برای فضاهایی مثل راه رو های خود که باریک و نسبتا بی نور هستند آینه ها بهترین گزینه اند.

آینه ها را می توانید در در قسمت هایی از خانه که دچار قناسی هستند و یا به اشکال نا متعارف طراحی شده اند نصب کنید و کمبود فضایی آن محل را جبران کنید، یک نکته ی دیگر که نباید در رابطه با آینه ها فراموش کنید در مورد آینه های شکسته و ترک خورده است آن ها را سریعا تعویض کنید، چرا که تاثیر خوبی از نظر روانشناختی برای شما نخواهد داشت.

خوشحال می شویم ایده های رنگارنگ خود را با ما دربخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر: چگونه از آینه ها در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم
۵ ایده برای درخشش دیوار آینه ای در دکوراسیون منزل
آینه کاری برای خانه ای بزرگ تر و پرنورتر
آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما!
چگونه آینه ها را در فضاهای مختلف بچینیم؟
چگونه یک آینه ارزان و زیبا بسازید

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه