Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی بوتیک مارکو بلوچی در میرداماد تهران

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: اصولا در طراحی های فضاهای فروشگاهی آن هم برای یک برند مشهور آنچه که حائز اهمیت است، طراحی ویترین جذاب و دعوت کننده است. ویترینی که بتواند در عین سادگی برای بیننده خیره کننده باشد و خریدار را به سمت خود بکشاند.طراحی پویای بوتیک مارکو بلوچی به معماری مصطفی آذری یکی از همین طراحی های بی نظیر است که در گوشه گوشه ی فضای بوتیک تفکر طراح به چشم می خورد، با چیدانه همراه باشید تا به گوشه و کنار این بوتیک جذاب سری بزنیم. 

تابلو فرش ریحان

مشخصات عمومی پروژه بوتیک مارکو بلوچی

  • معمار: مصطفی آذری
  • موقعیت: میرداماد،تهران، ایران
  • تاریخ: 1392
  • مساحت: 70 مترمربع

  • وضعیت: ساخته‌شده
  • کارفرما: آقای طالبی
  • تیم طراحی: مریم منصوری، بهنام حیدریان، هانیه مظفری
  • ماکت: مونا حیدری ماکویی
  • عکس: آزاده برف‌رو

فروشگاه مارکو بلوچی در طبقه اول پاساژ رز میرداماد واقع است. در طراحی این فضا، از یک المان به عنوان عامل شکل‌گیری عناصر داخلی با کاربری‌های متفاوت، استفاده شده است. نیاز به سقف کاذب، ویترین و عامل هویت‌بخش، توسط فرم خطی که از ویترین شروع شده و پس از عبور از سقف به مثابه سقف کاذب، در نهایت، با پیچش حول محور مرکزی، به جداره انتهای مغازه ختم می‌شود، پاسخ داده شده و پیچش این المان، باعث به وجود آمدن فرم و ایجاد یک حس فضایی متفاوت نسبت به فضاهای اقلیدسی شده است.

استفاده از سطوح یکپارچه از جمله رویکردهای الهام‌بخش در جهت طراحی این بوتیک است. برای پوشش ستون‌های بیرون‌زده از دیوار، از عناصر منحنی بر روی جداره‌های حاشیه‌ای استفاده شده است، به نحوی که علاوه بر پوشش فضای مرده، قفسه و فضاهای انباری را نیز تعریف کرده‌اند. فضا در طراحی این فروشگاه، پویا و دارای پایداری خاصی است و استفاده از مبلمان منعطف، کمک فراوانی به این هدف کرده است.

پایه اصلی رنگ، سفید است که در ترکیب با رنگ طبیعی چوب، کنتراست لازم را ایجاد کرده است. عواملی چون نورپردازی در دو سطح، رنگ کف، ساختار چیدمان و عناصر کالبدی، در جهت رسیدن به هارمونی و تاکید بیش از پیش بر المان اصلی، به کار گرفته شده‌اند و در طراحی دکوراسیون این بوتیک سعی شده است در عین تاکید بر فرم معماری ایجادشده، اجناس در مرکز توجه قرار گیرند.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر:طراحی داخلی فروشگاه کاترپیلار در مگامال اکباتان تهران
بازسازی فروشگاه و نمایشگاه تاش در تهران
دکوراسیون داخلی مرکز خرید دبی مال در مناسبت های خاص
دکوراسیون فروشگاه ویکتوریا بکهام ، هنر فرشید موسوی
طراحی داخلی نمایشگاه مرکزی جیوانچی در کیش
طراحی خیره کننده دکوراسیون فروشگاه رویال دیش در تهران
نگاهی به طراحی داخلی اپل استورها

منبع: معمار ایرانی | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ایما در تاریخ 08 دی 1394
زرد، نارنجی، لیمویی، قهوه ای طرح دار، کف باز هم طرح دار خاکستری، و البته سفید؛ به اضافه آیینه ای که تمام قد نیست و انگار بعد از پایان ساخت لزوم وجودش احساس شده. رنگ های متنوع لباسها را هم باید اضافه کرد. خلاقیت؛ نمیدانم،چون انواع مختلف این نوع سقف را در سایت های گوناگون دیده ام (گرچه الگوبرداری و اجرای موفق، هیچ اشکالی ندارد)، اما کاربرد این رنگها به نظرم چندان بی نظیر از کار درنیامده. نحوه چیدن کف ویترین هم به نظرم بیشتر مناسب فروشگاه های ورزشی است.

ثبت دیدگاه