Chidaneh.com placeholder image

8 ایده خلاقانه برای طراحی غرفه های نمایشگاهی

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای نمایشگاهی: شاید باورتان نشوداما طراحی غرفه های نمایشگاهی همان قدر که جذاب و دلنشین است همان قدر هم پر از دردسر است. غرفه های نمایشگاهی تاثیر مستقیمی در پر رونق شدن کسب و کارها داشته باشد، نکات خیلی زیادی هست که باید در طراحی این غرفه ها رعایت شود تا بر مخاطب تاثیر بیشتری بگذارد و او را متقاعد کند تا از غرفه شما بازدید کند. در این مطلب می خواهیم به برخی از این نکته ها بپردازیم پس با چیدانه همراه باشید. 

اسکای اسکرپر

استفاده از زاویه های نامتعارف در طراحی غرفه های نمایشگاهی 

یکی از راه های متفاوت بودن این است که از زاویه های نامتعارف در طراحی غرفه های نمایشگاهی استفاده شود و به وسیله رنگ های گرم و یا حتی رنگ های سازمانی نقش آن ها را پر رنگ تر کرد. در هر صورت این دیوار های کج می توانند جایی برای تبلیغات و جدا کننده فضاهای مختلف غرفه شما باشند.

نقاشی کردن روی دیوارهای غرفه های نمایشگاهی

نقاشی کردن روی دیوار های غرفه های نمایشگاهی 

برخی از غرفه های ساده فقط با یک نقاشی خلاقانه از دیگر غرفه ها متمایز می شوند، این نقاشی ها معمولا به دلیل ابعاد و اندازه بزرگ شان جلب توجه می کنند و باعث جذب مخاطب بیشتری به غرفه می شوند. عکس بالا یکی از بهترین نمونه های این مورد را به شما نشان می دهد. حتی می توانید نمونه کارها را در قالب تابلو هایی زیبا به در و دیوار غرفه ها بچسبانید. 

استفاده از فضاهای پر و خالی در طراحی غرفه های نمایشگاهی

استفاده از فضاهای پر و خالی در طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی 

ایجاد حس کنجکاوی هم یکی دیگر از راه هایی است که می تواند طراحی غرفه نمایشگاهی شما را متفاوت تر جلوه دهد. این حس کنجکاوی را می توانید با استفاده از فضاهای پر و خالی در دیوارهای اطراف غرفه نمایشگاهی تان به وجود بیاورید. این که میدان دید کمی برای بازدید کنندگان فراهم کنید آن ها را مجبور می کند تا برای بازدید حتما به داخل بیایند غرفه بیایند.

ایجاد فضایی گرم و صمیمی در غرفه های نمایشگاهی

هم زاد پنداری با مخاطبان و یا بازدید کننده گان نیز یکی از آن دسته کارهایی است که معمولا تاثیر گذار است. غرفه نمایشگاهی شما می تواند با ایجاد فضایی ملموس برای مخاطب و یا بازدید کننده او را به سمت شما جلب کند. طراحی دکوراسیون می تواند در هر زمینه ای به شما کمک کند. 

ریتم در طراحی دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی  

ایجاد یک ریتم و یا ضرب اهنگ به وسیله لوازم دکوری مختلف و یا حتی محصول های ارائه شده در غرفه نمایشگاهی هم روشی خلاقانه است. با این کار یعنی کمک گرفتن از خود محصولات برای طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی می توانید به طرحی مقرون به صرفه تر برسید. 

عکسی که در بالا مشاهده یمی کنید تلفیقی از دو ایده ای است که بالا تر به آن ها اشاره کردیم. یعنی استفاده از خود محصولات و ایجاد حس کنجکاوی برای مخاطب. می بینید که این کار به روش های مختلف می تواند صورت بگیرد. 

نورپردازی غرفه های نمایشگاهی

نور پردازی غرفه های نمایشگاهی

یکی از عواملی که به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت، نورپردازی است. نورپردایز ها با حضور قدرتمند خود به غرفه نمایشگاهی شما که حتی ممکن است طراحی بسیار مینیمال و ساده ای داشته باشد، شکل و ظاهری متفاوت ببخشد. 

توجه به اجزای تشکیل دهنده غرفه های نمایشگاهی 

گاهی هم باید طراحی کلی غرفه های نمایشگاهی را کنار گذاشت و فقط به یکی از اجزای تشکیل دهنده فضا مانند کف ها توجه کرد و برای آن ها برنامه هایی اندیشید تا محصولات بهتر و زیرکانه تر به نمایش در بیایند. درست مانند آن چه که در عکس بالا نمایان است. 

شما هم می توانید ایده های خود را برای طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی در قسمت مشاوره دکوراسیون با چیدانه در میان بگذارید. 

مطالب پیشنهادی: ۱۰ ایده خیره کننده برای طراحی غرفه های نمایشگاهی
بازسازی گالری نقره فکوریان، نقره فروشی متفاوت در مشهد
موزه فرش ایران آمیزه ای از هنر و اصالت ایرانی
گشتی در باغ فردوس، موزه سینمای ایران
باغ موزه قصر ، باز شدن درهای زندان به روی مردم

نویسنده : شمیم آقازاده | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه