Chidaneh.com placeholder image

با درب و پنجره های قدیمی در دکوراسیون منزل تان غوغا کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

درب و پنجره: اگر منزل تان خالی از روح و جان است، شاید حسی از تاریخ و گذشته، قطعه ی گمشده ی آن باشد. درب ها و پنجره های قدیمی و حتی کرکره ها و آینه ها می توانند در هر شکلی در طراحی دکوراسیون منزل شما استفاده ی مجدد شده و به فضاهای داخلی منزل تان شخصیت و احساس سرزندگی مورد نیاز برای آسایش و راحتی را بدهند. چیدانه در این مطلب می خواهد شما را تشویق کند که از لوازم کهنه و دست دومی مثل درب و پنجره های قدیمی به صورت خلاقانه و متفاوتی استفاده کنید. با ما همراه باشید…

تابلو فرش ریحان

با درب های قدیمی یک تخته سیاه در حمام و سرویس بهداشتی خود درست کنید!

چقدر خوب است که صبح مان را با چند جمله ی الهام بخش و انرژی زا شروع کنیم! از آن بهتر دیدن این جمله ها بر روی درب کهنه ای است که حس گرما و صمیمیت خوشایندی را به ما منتقل می کند. فقط کافی است درب را با رنگ مخصوص تخته سیاه رنگ آمیزی کنید.

با پنجره کهنه یک تابلو هنری خلق کنید!

نقاشی های چاپی گل دار مانند این نمونه به زیبایی در پشت یک پنجره قدیمی قاب می شوند و دکوراسیون داخلی منزل تان را طراوت و شادابی می بخشند. می توانید از این پنجره های قدیمی برای قاب کردن هر تصویر یا نقاشی که دوست دارید، استفاده کنید.

از درب و پنجره های قدیمی سرتختی بسازید!

کرکره ها یا درب های قدیمی به صورت ایستاده در پشت تخت خواب می توانند به عنوان یک سرتختی زیبا عمل کنند. این درب ها را به رنگ هایی در آورید که برای دکوراسیون اتاق خواب مناسب هستند – مثل خاکستری یا آبی روشن.

شما می توانید درب چوبی را به شکل اولیه ی خود و بدون رنگ به عنوان سرتختی استفاده کنید و از این طریق یک ظاهر روستیک و جذاب در اتاق خواب خود ایجاد نمایید.

دو خواهر که اتاق خواب مشترکی دارند حتما از این سرتختی های زیبا و دخترانه خیلی لذت می برند. این درب های قدیمی را به راحتی می توان با عناصر دکوراتیو تزیین کرد و حتی برای اتاق پسر بچه ها نیز ایده های متفاوتی در آن ها ایجاد کرد.

با درب و پنجره های قدیمی یک زمینه زیبا خلق کنید!

پنجره های زیبای چوبی مانند این نمونه شایستگی آن را دارند که به تنهایی در دکوراسیون جلوه گری کنند. تمام آن چه نیاز است یک تمیزکاری خوب است تا پنجره سر حال و تازه به نظر برسد. رنگ آمیزی این پنجره ها و در عین حال نگه داشتن بخش هایی از آن به حالت اولیه اش، هم ظاهری تمیز به آن می دهد و هم اصالتش را حفظ می کند.

این قاب پر از تزیین پنجره به زیبایی با کنسول زیرش تلفیق شده و نوع رنگ آمیزی آن ها بر جذابیت چشم گیر شان افزوده است. هر چه بیشتر سعی کنیم حالت اصلی پنجره را حفظ کنیم، شخصیت و اصالت آن بیشتر حفظ می شود.

اگر دوست دارید درب یا پنجره ی قدیمی را رنگ کنید، پیشنهاد می کنم ابتدا مدتی را با حالت اصلی آن ها سر کنید و بعد تصمیم به رنگ آمیزی بگیرید. اگر می خواهید خانه ای با حال و هوای ایرانی داشته باشید، درب چوبی قدیمی دریچه ای زیبا به خانه ایرانی است.

با درب های قدیمی میز قهوه خوری بسازید!

یک درب قدیمی چوبی روی 4 پایه ی لوله ای فلزی تمام چیزی است که برای خلق یک میز قهوه خوری ساده و در عین حال ویژه نیاز دارید.

ساختن این میز کار سختی نیست. فقط کافی است درب قدیمی را برش دهید و قطعات آن را به این شکل به هم وصل کنید. فقط باید حواس تان به استحکام درز اتصال آن ها باشد.

با پنجره های قدیمی یک کابینت زیبا بسازید!

این کابینت روستیک با چوب های بی استفاده و یک پنجره ی چوبی قدیمی سر هم شده است. ساختن چنین کابینت زیبایی با دست های خودتان بسیار لذت بخش خواهد بود.

با قاب آینه های قدیمی یک تابلو یادداشت بسازید!

می توان از یک قاب آینه ی آنتیک، تابلویی زیبا برای یادداشت ها ایجاد کرد. فقط کافی است به جای آینه ی آن از یک پارچه ی مناسب یا صفحه ای نرم برای وصل کردن یادداشت ها استفاده کرد.

ایده ی استفاده مجدد از وسایل کهنه و دورریختنی، ایده ای مقرون به صرفه است که لذت کار های خودتان بسازید را نیز به همراه دارد. شما هم اگر از این ایده ها در طراحی دکوراسیون داخلی تان به کار برده اید، از طریق همکاری با تحریریه چیدانه، مخاطب های دیگر را مهمان دکوراسیون زیبای خود کنید.

مطالب بیشتر:
خودتان بسازید: درب های کهنه را نو کنید!
راز های مخفی کردن درب های اضافی در دکوراسیون داخلی
درب و پنجره های خیره کننده با شیشه های رنگی زیبا

انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Elize در تاریخ 24 دی 1394
از ایده های خوب تون ممنون

ثبت دیدگاه