Chidaneh.com placeholder image

به استفاده از کف کاذب در دکوراسیون منزلتان فکر کرده اید؟

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: خیلی از معضل ها و چالش های دکوراسیونی هستند که می توانند راه حل های ساده تری به نسبت آن چیزی که ما فکر می کنیم داشته باشند. یکی از این رسالت های چیدانه هم همین است، این که شما را با انواع ترفندهای دکوراسیونی آشنا کند. برخی از این ترفندها ساده و آسان و مقرون به صرفه هستند و شما به راحتی خودتان می توانید از پس ان ها بر بیایید. برای برخی دیگر از این ترفندها شما نیاز به کمک اهالی فن خواهید داشت. امروز می خواهیم به یکی از همین ترفندهای کمی تخصصی تر بپردازیم، می خواهیم به شما بگوییم چگونه می توانید در بازسازی خانه تان به دکوراسیون داخلی منزل پله و اختلاف رتفاع اضافه کنید. و این کار را با مثالی ملموس برای تان شرح خواهیم داد پس با چیدانه همراه باشید.

کف کاذب در طراحی دکوراسیون حیاط و تراس خانه

سرویس خواب بالسا

کف کاذب چیست؟

کف کاذب نام کالائی است که به قرینه سقف کاذب نامگذاری شده و به کفی اطلاق می گردد که کف اصلی سازه ساختمانی نیست و جهت افزایش ارتفاع محل تردد به کمک پایه هائی بر کف اصلی طبقات نصب شده است. ترجمه صحیح نام این کالا " کف بلند شده " می باشد که دلیل بکارگیری آن عموماً جهت پوشش حجم زیادی از کابل ها و تأسیسات است که در بعضی از اماکن بکار می رود .

سیستم اجرای کف کاذب

از آن جمله این فضاهای داخلی می توان از اطاق های کنترل و فرمان مراکز کامپیوترهای سرور، پست های برق و مخابرات، برج های کنترل، اطاق های قرنطینه، گلخانه های مکانیزه و غیره نام برد . سهولت در نصب کف های کاذب ، یکی از مهمترین ویژگی های آن جهت بهره برداری سریع از این محصول می باشد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی معماری آپارتمان حافظی
عرفان شریف نژاد: عکاس

حتما مطلب آپارتمان نوساز مرضیه و علی و رازهای طراحی داخلی آن شما را هم جذب کرده است. در طراحی دکوراسیون داخلی این خانه که متعلق به یک زوج هنرمند است یک کف کاذب در جریان بازسازی خانه به آن اضافه شده است. در ادامه متن می خواهیم مراحل اجرای این کف کاذب را با هم ببینیم و بررسی کنیم.

علی حافظی که خود معمار و طراح این پروژه و البته ساکن این خانه زیبا است؛ می گوید، در قسمت نشیمن شکستی در دیوار بر اثر وجود اتاق آسانسور ایجاد شده بود. سعی کردم با اختلاف سطحی به ارتفاع 30 سانتی متر و یک پله 14 سانتی کل فضا را تفکیک کنم که در نهایت اتفاق مثبتی هم شد.

برای اجرای این سازه که هم مستحکم است و هم سبک از قوطی های آهنی، سازه ای بر اساس متراژ اتاق نشیمن ساختیم.

بعد به کمک چند پروفیل آهنی چند ستون در گوشه های سازه ایجاد کردیم و همان سازه ای که روی کف اجرا کرده بودیم را مجدد روی این ستون های کوچک ساختیم. بعد طول سازه را با کمک قوطی های آهنی شبکه بندی کردیم.

در مرحله بعد با استفاده از متریال MDF خام سطح روی سازه را یک دست پوشاندیم. برای کفپوش هم از متریال لمینیت استفاده کردیم.

برای زیبا تر شدن قسمت تو رفتگی پله که از سالن پذیرایی دید دارد، آن قسمت را سیم کشی و نورپردازی کردیم. در نهایت از متریال کناف برای پوشاندن پبشانی کار استفاده شد. چون کناف متریالی ساخته شده از گچ است، بعد از کناف، بتونه کاری و نقاشی در پیشانی پله و دورتادور فضا انجام شد.

در نهایت سازه ای با حدود 210 کیلوگرم که تحمل 4 برابر وزن خودش را دارد ایجاد شد. اگر این سازه با پوکه اجرا می شد مطمئنا کمتر از 1 تن نمی شد و و سقف هم تحمل این بار را نداشت. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
آپارتمان حافظی
عرفان شریف نژاد: عکاس

عکس بالا هم نمای تمام شده این کف کاذب یا کف بلند شده را به شما نشان می دهد. به راحتی می توانید تشخیص دهید که تا چه اندازه وجود این کف کاذب باعث شده است که دکوراسیون داخلی این خانه زیبا تر و شکیل تر به نظر برسد. استفاده از اختلاف ارتفاع یکی از راه حل های دکوراسیونی برای جدا کردن فضاهای مختلف در دکوراسیون داخلی خانه است. 

مطالب که مطمئنا برایتان جالب باشند: یادگاری های خانه هما روستا برای دکوراسیون منزل شما!
با درب و پنجره های قدیمی در دکوراسیون منزل تان غوغا کنید!
 جلوه گری هنر پتینه در دکوراسیون داخلی خانه
۸ ایده ساده برای پوشاندن قاب های زشت پنجره ها
طراحی دکوراسیون به همین سادگی!
آپارتمان های کوچک، کوچک نیستند!

اگر احساس می کنید که برای ایجاد اختلاف ارتفاع در خانه تان احتیاج به کمک دارید از اهالی فن کمک بگیرید، سوالتان را در مشاوره دکوراسیون مطرح کنید تا به بهترین جواب برسید. 

گردآوری در تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه