Chidaneh.com placeholder image

مشاوره دکوراسیون داخلی ،آسان و رایگان (3)

به قلم: تحریریه چیدانه

مشاوره و دکوراسیون: هر هفته در چیدانه می خواهیم به برخی از سوالات شما عزیزان که غالبا از سوالات پر تکرار سایر کاربران نیز می باشند پاسخ دهیم با ما همراه باشید، شاید سوال امروز کاربران ما دغدغه ی شما عزیزان نیز باشد. 

شرکت معماری دکوکو
فضای غذا خوری پروژه سعادت آباد
شرکت معماری دکوکو

چوب و هنر

به نظرشما چه رنگ کوسن و فرشی با مبل طوسی هماهنگ می شود؟

رنگی طوسی به دلیل ماهیت خنثی خود به خوبی در کنار سایر رنگ ها می نشیند، اما بهتر است از رنگ های گرم مثل صورتی، زرد، آبی و یاسی تناژهای مختلف این رنگ ها برای ترکیب با رنگ سرد خنثی استفاده کنید. یک کوسن بافت دار به رنگ تند و روشن به خوبی به فضای شما روح می بخشد، از طرفی فرش شما باید در هماهنگی با رنگ پرده ی شما باشد، لذا رنگ پرده را نیز باید رنگی روشن اما گرم انتخاب کنید، به خوبی می توانید از دو رنگ مکمل برای پرده استفاده کنید.

[[nid:4344]]

برای قاب گچ بری شده کدام عنصر مناسب است؟

برای قاب های گچ بری شده موجود در فضای داخلی بهترین گزینه استفاده از آینه است، این قاب ها از گذشته نیز برای این منظور در خانه ها در تعبیه می شدند به خوبی می توانید با قرار دادن یک آینه فضای خود را دوچدان کنید و میزان نور ورودی را دو برابر کنید. از طرفی می توانید داخل این قاب ها از انواع تابلوها استفاده کنید حتی می توانید در این رابطه از یک نقاش کمک بگیرید و طرح خاصی را در آن نقاشی کنید و فضای متمایزی را خلق نمایید.

چگونه سایر لوازم را با مبلمان سفید و قهوه ای ست کنم؟

ترکیب رنگ خنثی سفید با رنگ قهوه ای ترکیب ایده آلی برای اکثر خانه هاست، برای ترکیب این مبلمان با سایر عناصر داخلی باید به چند نکته توجه کرد، نخست آنکه برای چنین ترکیب های گرمی حتما میزان نور ورودی به اهمیت دارد چرا که این رنگ فضا را گرفته می کند، پس پرده ی شما باید از جنس حریر باشد تا نور را به خوبی منعکس نماید. و برای والان آن از رنگ هایی مثل زرشکی یا کرم یا آبی استفاده کنید. برای تعادل فضایی می توانید از رنگ های مورد استفاده در پرده برای کوسن ها استفاده کنید، در انتخاب لوستر دقت کنید، لوستر های چلچراغی برای دکوراسیون با مبلمان کلاسیک و سقف های بلند مناسب است، در حالی که لوسترهای مدرن و غالبا سقفی برای مبلمان مدرن و سقف های کوتاه مناسب است. برای سایر عناصر مانند ساعت دیواری و تابلوها سعی کنید از رنگ های که تم سرزندگی بیشتر و طبیعت را در خود دارند استفاده کنید، رنگ هایی از خانواده ی سبز برای این منظور بسیار مناسب است.  

[[nid:10703]]

رنگ مکمل برای سفید و طلایی چه رنگی است؟

ترکیب رنگ سفید و طلایی، ازجمله  ترکیب رنگ های لوکس به شمار می رود، بنابراین باید این ترکیب را حفظ نمایید،رنگ های مثل آبی فیروزه ای، بنفش، زرشکی، سیاه از جمله رنگ هایی است که به خوبی با این رنگ ها هماهنگ می شوند و جلوه ی لوکس فضای شما را حفظ می کنند.

با طاقچه بزرگ نشیمن چه کنم؟

یک طاقچه ی بزرگ در فضای شما می تواند یک موقعیت بی نظیر را برای شما رقم زند، به خوبی می توانید آن را تبدیل به یک کتابخانه کنید، و یا مجموعه ای از قاب عکس های خود را به صورت کلکسیون در آن فضا قرار دهید، یک ایده ی دیگر قرار دادن مجموعه ای از گلدان ها در این فضا است، عناصری مثل تندیس های چوبی یا سفالی بشقاب های قدیمی نیز برای این منظور بسیار مناسب اند.

مطالب بیشتر: طاقچه های ایرانی، نیاکان شلف های امروزی در دکوراسیون منزل
اتاق خواب های لوکس با رنگ طلایی!
۷ شلف دیواری با کاربردی متفاوت!
از رنگ بژ تا قهوه ای سوخته در دکوراسیون داخلی
خانه ای گرم و دلچسب مثل قهوه با رنگ قهوه ای
با رنگ طوسی آشتی کنید!
دکوراسیون منزل خود را با رنگ طوسی زیبا کنید
رنگ طوسی در دکوراسیون

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
rahaa_soft_62809 در تاریخ 12 آذر 1396
باسلام خسته نباشیدمتشکرم ازسایت خوب وپاسخگوییتون برای جهیزیم فرش رو با طرح الیسا ساوین با رنگ سبز ابی خریدم و واقعا تو انتخاب رنگ پرده و مبل نمیدونم باید چه رنگی انتخاب کنم که خونه روح داشته باشه و هم فضا جذاب و شاد و روشن وبزرگتر نشون بده و هم اینکه دل رو نزنه و فضا خیلی شلوغ نشون نده چون طرح فرش با نقشه های ریز هست و همه چی با هم هماهنگی داشته باشه ممنونتون میشم کمکم کنید از رنگ های کرم و قهوه ای واقعا بیزارم و از طرفی اینکه مبل و پرده فیروزه ای باشه احساس دل زدگی میکنم متراژ منزل 111متر دوخوابه و فضای حال تقریبا ۵۰ متر و اشپزخونه خیلی کوچیک جهت نور از جنوب به شمال رنگ دیوار تماما سفید رنگ کفپوش روشن کمال تشکر بابت راهنماییتون
نرگس هادیان در تاریخ 11 تیر 1397
سلام.من مبلمان راحتی مدرن سفید بنفش گرفتم.ک چوب فندقی داره.ناهارخوری هم فندقی هست و روکش صندلی های بنفش.برای انتخاب ویترین یا استند داخل پذیرایی نمیدونم باید از همون رنگ فندقی استفاده کنم یا سفید؟ممکنه راهنمایی کنید!؟! باتشکر از سایت خوبتون
زهرااسکندری در تاریخ 16 شهریور 1397
عرض سلام و ادب.من معلم کلاس چهارم هستم و میخوام فضای کلاسم راتغییر بدم به نحوی که دانش آموزان درآن احساس آرامش شادابی وپویایی داشته باشند.شما چه ایده ها وطرحهایی بنظرتون میرسه؟
afahimi677_76346 در تاریخ 16 شهریور 1397
سلام. لطفا برای انتخاب مکان تلویزیون کمکم کنید. پذیرایی کوچک با یک شومینه

ثبت دیدگاه