Chidaneh.com placeholder image

8 راه حل کمبود جای مهمان ها در خانه های کوچک!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: وقتی خانه کوچکتان پر می شود از مهمان، دغدغه ی اصلی ای که شما را به خود مشغول می کند این است که چگونه جایی برای نشستن همه این مهمان ها پیدا کنید، خب این کار یک سری ترفندهای دکوراسیونی دارد که باید از قبل برای آن ها تدارک ببینید، اما بدانید که این کار نشدنی نیست. خیلی راحت هم می توانید این کار را انجام دهید. به شرط آن که تا انتهای این مطلب همراه چیدانه باشید تا بتوانید این ایده های ناب را به راحتی به دست بیاورید.

تبدیل فرورفتگی های ختانه به نشیمن

چوب و هنر

فرورفتگی های خانه را فراموش نکنید

فرورفتگی های خانه می تواند بهترین نشیمن برای فضای داخلی خانه شما باشد به شرطی که داخل آن را با رویه فوم ها و ابر های طبی بپوشانید و آن ها را تبدیل به کاناپه هایی منحصر به فرد کنید، شاید لازم باشد که کمی دیدتان را نسبت به کاناپه ها تغییر دهید. تعدادی کوسن هم روی آن بگذارید و پارچه های رومبلی زیبا برای آن تهیه کنید تا زیباترین کاناپه ها را تجربه کنید و در عین حال برای مهمان های تان هم جایی برای نشستن پیدا کنید، اگر فکر می کنید به ایده های بیشتری احتیاج دارید، مطلب ۷ پیشنهاد کاربردی برای فرو رفتگی های دیوار را حتما بخوانید. 

مبلمان های پیوسته برای نشیمن خانه های کوچک

مبلمان های پیوسته برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

به طور کلی می گویم، اگر خانه ای کوچک دارید در موقع انتخاب مبلمان ها باید آن گروه از مبل های راحتی را انتخاب کنبد که دسته های کمتری دارند و حالت پیوستگی دارند. این باعث می شود تا شما سطح بیشتری برای جا دادن مهمان های تان در اختیار داشته باشید. 

مبلمان های ال شکل برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

مبلمان های ال شکل برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

تا به الان کم از کاربرد مبلمان L شکل در طراحی دکوراسیون منزل برای تان نگفته ایم. مبلمان های ال شکل معمولا برای خانه های پلان باز به کار برده می شود اما این تنها مورد کاربرد این مبلمان ها نیست. مبلمان های ال شکل در خانه های کوچکی هم که می خواهند مهمان های زیادی را در خود جای دهند بسیار کاربردی و به دردبخور هستند و علاوه بر این که با پیوستگی خاص خودشان که مزیتشان را در پاراگراف قبل بررسی کردیم، پتانسیل فضای داخلی خانه شما را بیشتر می کنند، به شما اجازه می دهند تا بتوانید از مهمان های بیشتری پذیرایی کنید.

استفاده از پشتی در دکوراسیون داخلی خانه

از خانه های قدیمی ایرانی الهام بگیرید

پشتی مبلمان راحت خانه ایرانی است، اگر از ما می شنوید، کل مبلمان های خانه تان را بفروشید و دور تا دور خانه را پشتی بچینید و جلوی هر کدام از آن ها هم تشکچه هایی نرم بگذارید، کف خانه را هم فرش ایرانی پهن کنید و غرق لذت از این همه زیبایی شوید. شاید اصلا کنار همه این پشتی ها، تعدادی هم فنجان کمر باریک و سماور بگذارید. مطمئن باشید که اینجوری به مهمان های تان هم خوش می گذرد. 

استفاده از پوف های مکعبی در دکوراسیون داخلی

پوف ها در دکوراسیون داخلی خانه تان معجزه می کنند 

استفاده از پوف ها هم می تواند یک راه حل دیگر باشد برای این که صندلی های بیشتری برای جا دادن مهمان های تان در اختیار داشته باشید. این پوف ها را به راحتی می توانید در خانه جای دهید، زیر مبلمان ها، زیر میز غذاخوری و یا حتی زیر کاناپه ها. فقط کافی است کمی برای ابعاد و اندازه آن ها فکر کنید و مطابق جایی که می خواهید آن ها را قراردهید آن ها تهیه کنید اگر هم ترجیح می دهید تا خودتان این پوف ها را بدوزید مطلب روشی ساده و ارزان برای دوخت مبل پوف حسابی به کارتان می آید. 

استفاده از صندلی های تاشو 

وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک هستند پس چرا از آن ها بهره نگیرید. دنیای مبلمان های تاشو آنقدر وسیع و متنوع است که شک دارم نتوانید آن چیزی که مد نظرتان هست را در آن ها بیابید. مثلا میتوانید تعدادی صندلی تاشو تهیه کنید و روزهایی که مهمان ندارید آن ها را درون کمد دیواری، پشت درب های ورودی اتاق خواب ها و خلاصه هر جای دیگر قرار دهید. 

شاید هم اصلا خود نشیمن تان را با لوازم و وسایل تاشو دکور کنید. بعضی از کاناپه ها هستند که می تواند در صورت عدم نیاز به آن ها رو به دیوار تا کردشان که جلوی رفت و آمد را نگیرید. نمونه های زیادی از این نوع مبلمان ها را می توانید در مطلب ۱۰ وسیله کم جا برای دکوراسیون جمع و جور ببینید. 

از انباری خانه تان کمک بگیرید

انباری خانه همیشه به دادتان می رسد و از وسایلی که در دسترس بودنشان خیلی برای تان ضروری نیست به خوبی نگه داری می کند یکی از این وسیله هایی که می توانید در آن جا قرار دهید صندلی های اضافی برای مواقع خاص نظیر مهمانی ها هستند. حالا این صندلی ها بنا بر مساحت انباری خانه تان می توانند از صندلی های کانتر آشپزخانه باشند و یا از نوع صندلی های تاشو. ولی اگر از ما می شنوید صندلی های تاشو به واسطه این که جای کمتری می گیرند مقرون به صرفه تر هستند. 

اگر شما هم در خانه ای کوچک زندگی می کنید، با همین ترفندهای ساده به راحتی می توانید فضای کوچک تان را جذاب تر و دلچسب تر کنید. دوستان چیدانه ای شما در بخش مشاوره دکوراسیون آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما هستند، اهالی فن چیدانه نیز با متخصصان و طراحان مجرب و حرفه ای برای اجرای خواسته هایتان در کنار تان هستند.

درباره ی دکوراسیون مناسب فضاهای کوچک بیشتر بدانید: آپارتمان های کوچک، کوچک نیستند!
۱۲ ایده دکوراسیون منزل برای بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک
۵ ایده برای تلفیق اتاق خواب و اتاق نشیمن در آپارتمان های نقلی
چیدمان زیبا برای نشیمن های مربع شکل آپارتمان های کوچک
بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (۲)

بزرگ نمایی خانه ای کوچک با بازسازی زیرزمین

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه