Chidaneh.com placeholder image

چهره زشت سیفون سرویس بهداشتی را زیبا کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

سرویس بهداشتی: یکی از مکان هایی که در طراحی و دکوراسیون منزل کمتر مورد توجه قرار می گیرد، سرویس های بهداشتی هستند. شاید برای شما سوال ایجاد شود که چگونه می توانید سرویس بهداشتی خود را تزئین نمایید! اصلا کدام بخش از سرویس بهداشتی خود را می توانیم تزئین کنیم؟! این موضوع رابطه ی نزدیکی با میزان خلاقیت شما دارد، سیفون ها و فلش تانک ها یکی از بخش هایی هستند که به سادگی می توانید آنها را تزئین نمایید با چیدانه همراه باشید تا با هم ایده های جالب در این رابطه را بررسی کنیم.

سرویس خواب بالسا

دیوار پشت سیفون خود را از حالت معمول خارج کنید، گاهی ایجاد یک تغییر غیر معمول به خوبی می تواند فضای متفاوتی را برای شما خلق نماید، برای این منظور استفاده از کاغذ دیواری قابل شست و شو به خوبی به شما کمک می کند، طرح متفاوتی را انتخاب کنید و اجازه دهید رنگ ها به فضای شما جان دهند، برای روی سیفون خود از عود و شمع های معطر و گل و گلدان استفاده کنید و بگذارید فضایتان خاص تر از سابق شود، حضور یک طاقچه و چند قاب عکس ایده ای است فراتر از ذهن که داشتنش جسارت خاصی می خواهد، جسارتش را دارید؟!

یک فرو رفتگی در دیوار پشت سیفون خود ایجاد کنید و اجازه دهید که فضای شما را از حالت معمول همیشگی خارج کند، این فرورفتگی می تواند طاقچه ای شود برای قرار دادن گل و گلدان و دیواره ی داخلی آن فضای باشد برای نصب آینه ها و تابلو ها. این موضوع را فراموش کنید که سرویس بهداشتی باید حتما فضایی باشد با کاشی کاری! ابدا هر متریالی میتواند زینت بخش سرویس بهداشتی شما باشد پس خودتان را محدود نکنید.

استیکرهای دیواری را فراموش نکنید، این استیکرها می تواند به سادگی ظاهر سرویس بهداشتی شما را تغییر دهند، اما توجه داشته باشید برای فضایی مثل سرویس بهداشتی مهمان، استیکرهای کارتونی مناسب نیست، این استیکرها برای سرویس های بهداشتی خصوصی مناسب ترند، آن ها را به سلیقه ی خود روی سیفون یا دیوار پشت آن نصب کنید و توجه بچه ها به سمت این فضاها که غالبا ترسی از آن دارند جلب نمایید.

شاید سرویس بهداشتی شما کوچک باشد، برای تزئین چنین فضاهای کوچک طاقچه ها بهترین گزینه اند، یک طاقچه و یگ گلدان بزرگ با گیاه های بلند میتواند فضای شما متماییز کند، همیشه هم نیاز نیست که خود سیفون را تزئین کنید گاهی با تزئین اطراف سیفون و اضافه کردن جزئیاتی به فضا سیفون شما هم ظاهر مطلوبی می یابد، فقط باید محل مناسب عناصر را در فضا بیابید.

گل های خشک بهترین گزینه برای فضای سرویس بهداشتی شماست، این گل ها را می توانید خودتان خشک کنید و یا به صورت آماده تهیه کنید، حلقه ی گل خشک را می توانید به شیر فلش تانک خود وصل کنید و یا گلدانی از آن ها تهیه کنید و روی فلش تانک و سیفون خود قرار دهید، رنگ این گل ها در فضای کوچک سرویس بهداشتی شما معجزه می کند، حتی می توانید آن ها را با شمع ها ترکیب کنید و فضایی خاص تر ایجاد کنید.

سیفون سرویس بهداشتی های فرنگی را بهتر می توان تزئین کرد حتی از فضای بالای آن استفاده بهینه کنید، سبدی قراری دهید و حوله ها و دستمال های خود را درون آن قرار دهید، از یک گلدان کوچک،ساعت و… استفاده کنید، و تاثیر حوله های رنگی در فضای سرویس بهداشتی را فراموش نکنید، حوله ها ساده ترین عناصری هستند که به خوبی می توانید فضای خود را با آن تزئین کنید و سایر عناصر دکوراتیو موجود در فضای خود هماهنگشان کنید. 

یک آویز منحصر به فرد برای دیوار پشت سرویس خود در نظر بگیرید، شکلی شبیه ارسی ها به خوبی می تواند فضای شما را خاص جلوه دهد، شمع های معطر، جای عود و گلدان و گل های خشک و حوله های رنگی همگی می توانند به خوبی روی این آویز قرار گیرند و فضای منحصر به فردی برایتان ایجاد کند.

شمع های کوچک فانتزی به خوبی در فضای شما می درخشند، شمع به دلیل ماهیت گرم و روشن خود به خوبی هر فضا را گرم می کند، پس از آن ها در فضای سرویس بهداشتی خود استفاده کنید و اجازه دهید که فضای شما را بیش از بیش متحول کند، مورد دیگر که باید به آن توجه داشته باشید نوع شمع هاست، از شمع های معطر و نسوز استفاده کنید این نوع از شمع ها برای محیط های مثل سرویس بهداشتی مناسب تر است.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر: ۷ ایده ی جالب برای تزئین سرویس بهداشتی
۱۰ایده کاربردی در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی
۱۰ کابینت سرویس بهداشتی و حمام شیک و کاربردی
۸ 
ایده خلاقانه در حمام و سرویس بهداشتی کوچک
۹
تغییر هوشمندانه برای حمام و سرویس بهداشتی شیک و امروزی!
۱۰ 
نوآوری در حمام و سرویس بهداشتی 
۱۰ ترفند در طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی کوچک

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
monamora در تاریخ 07 بهمن 1394
در این طرح ها اگر دقت کنید ،شیر آب نمیبینید ،که اجرای این مدلها را در ایران با رعایت مدل معمول و متداول ایرانی یعنی سرویس با شیر آلات و وجود آب و رطوبت ،تقریبا در بیشتر موارد غیر ممکن خواهد کرد.
farahani_samin در تاریخ 07 بهمن 1394
دوست عزیز، اگر انواع سیفون های امروزی را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می شوید که سیفون های امروزی شیرآب آن ها به حالت فشاری می باشد، از طرفی تهویه رکن اصلی یک سرویس بهداشتی مناسب محسوب می شود بنابراین هیچ ایده ی غیر معمولی در این باره وجود ندارد، از خلاقیت خود استفاده کنی د و خودتون رو محدود نکنید، موفق باشید.

ثبت دیدگاه