Chidaneh.com placeholder image

آپارتمان نوساز بیتا و مهدی با تراس رویایی در کرج!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: چندی پیش وبسایت چیدانه و مجله منزل مسابقه عکاسی «آشپزخانه رویایی من» را برگزار کردند، در آن مسابقه از شما خواستیم، اگر آشپزخانه زیبایی دارید یا فکر می‌کنید از ایده خوبی برای چیدمان فضای آشپزخانه‌تان استفاده کرده‌اید که برای بقیه جذاب است، دست به کار شوید و عکسش را برای ما بفرستید. بعد از پایان زمان ارسال عکس‌ها تیم داوری متشکل از کارشناسان وب‌ سایت چیدانه و مجله منزل، ۱۰ عکس را انتخاب کردند که روی صفحه اینستاگرام چیدانه به مدت ۲۴ ساعت برای رای‌گیری عمومی قرار گرفت و در نهایت نتایج رای‌گیری پنج نفر اول مسابقه را مشخص کرد، آشپزخانه ی بیتا یکی از آن پنج برنده ی خوش سلیقه ی این مسابقه بود به همین منظور تصمیم گرفته ایم با گوشه کنار خانه ی این زوج با سلیقه بیشتر آشنا شویم با ما همراه باشید.

امیر صادقی
عکاسی از منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

تابلو فرش ریحان

از درب خانه که وارد شدم پنجره ی بزرگ نشیمن، آفتاب بی نظیر ظهر پاییزی را مهمان خانه یشان کرده بود و یک راک اصیل کنج این پنجره چرت دم ظهرش را می گذارند، خانه ی 190 متری بیتا و مهدی پر بود از سرزندگی، سرزندگی که به گفته ی خودشان هر کدام از جزئیاتش سوغات سفرهای زندگی مشترکشان بوده است و سر که میچرخاندی گوشه گوشه ی خانه یادگاری بود ساده، بی آلایش که روح تازه ای به خانه بخشیده بود.

امیر صادقی
عکاسی از آشپزخانه منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

دکوراسیون آشپزخانه ی بیتا ومهدی چطور رویایی شد!

از آشپزخانه شان پرسیدم که چه طور این چنین رویایی شده است!؟ آشپزخانه ی بیتا با یک فلاور باکس از نشیمن شان جدا شده بود، این ایده ی منحصر به فرد فلاور باکس جایگزین دیوار از علاقه ی خود خانم خانه به گل و گیاه سرچشمه گرفته بود، خانم خانه که تحصیلات مهندسی کشاورزی دارد اصل زندگی گل ها را از بر بود، و می دانست برای هر فصل کدام گل را زینت بخش خانه ی خود کند، که جذابیت فضای خانه و بخصوص آشپزخانه اش دو چندان شود. برای انتخاب کابینت های آشپزخانه های گلاس سفید را مناسب داسته اند چرا که برای انعکاس نور بیشتر در فضای آشپزخانه ی شان گزینه ی مناسبی بوده است برای روح بخشیدن به رنگ سفید، رنگ ونگه را انتخاب کردند که به حق فضایشان را بیش از بیش شکیل کرده بود برای کانتر آشپزخانه جزیزه پلکانی وصندلی های کوتاه قهوه ای رنگ، را در نظر گرفتن و یک ترکیب عالی از رنگ های زیبای طبیعت را به خانه شان هدیه کردند. فضای بین کابینت ها را نیز ساده و قهوه ای انتخاب کرده اند، که ایده خیره کننده برای دیوار بین کابینت آشپزخانه آنها بود و با رنگ سفید و ونگه کابینت ها نیز هماهنگ باشد، چشم که می چرخاندم هیچ عنصر اضافی به جز چند گلدان دکوری در نمای آشپزخانه ندیدم، این موضوع سلیقه ی خانم خانه بود که حتی برای دستکش های ظرف شویی هم فضایی را در نظر گرفته بود و دوست داشت آشپزخانه اش حالت نمایشگاهی خودش را داشته باشد و در این باره نیز بسیار موفق بود.

امیر صادقی
منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

صمیمیتی به سبک ایرانی در دکوراسیون نشیمن بیتا و مهدی!

تصور یک دست مبل تختی اصیل با کوسن و پوف هایی که همه از جنس گلیم و گبه اند و آراسته به طرح و نقش های اصیل ایرانی هوش از سر هر اهل دلی می پراند! اما برای بیتا و مهدی که این دوست داشتنی ها را مدت هاست در کنج نشیمن شان دارند بیشتر باب تعلق خاطر بود تا هوش از سر پرانی! در کنار این ست زیبا آینه و کنسول بی نظیری بود که آن هم از هنر کهن ایرانی چیزی کم نداشت، قابش الهامی بود از پنجره های ارسی بی نظیر که رنگ های دور طاقش همگی نشان از یک اصالت ابدی بود. نظیر این قاب و آینه در ورودی هم به چشم می خورد اما حکمش چیز دیگری بود وگوشه ی دیگری از اصالت معماری ایرانی را همراه داشت، یک جا کفشی زیبا  که کلون و کوبه اش حس و حال دیگری به این فضای صمیمی بخشیده بود.

امیر صادقی
منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

جنگ میان سنت مدرنیته در دکوراسیون نشیمن مهمان بیتا و مهدی!

نشیمن میهمان اما داستان دیگری روایت می کرد! پنجره ای داشت به وسعت دریا که منظره ای چهار فصل و رویایی تر از آشپزخانه شان را در خود جای داده بود! چدیمانش ساده و مدرن بود اما در میان تمام این ظاهر مینیمال و مدرن یک راک اصیل می درخشید که به حق خوش می درخشید! خانم خانه می گفت مادرم می گوید:" آدم باید همیشه دو تا درخت درست و حسابی در خانه اش داشته باشد تا وقتی به آن نگاه می کنی روحت تازه شود." همین موضوع بود که بیتا درختچه ی بنجامین بی نظری داشت که فضای نشیمنش را بیش از بیش خاص کرده بود، از این فضای مدرن نسبتا مینیمال هر کجا را چشم می چرخاندی به تراس دل باز گل کاری شده می رسیدیم که دل دل می کردیم از این قاب شیشه ای بگذریم و در آن قدم بگذاریم و از نزدیک بنفشه و پامچال هایش را نظاره گر باشیم.

امیر صادقی
عکاسی از تراس منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

تراس بیتا و مهدی حتی در زمستان هم بهار است!

به نظرم این یک موهبت الهی است که آدم زبان گل و گیاه را بداند و موهبت بزرگ تر آن است که تراسش پر باشد از گل و گلدان هایی که در زمستان هم رنگ بهار را دارد. آقای خانه می گفت مهمان هایمان دل از این تراس بر نمی دارند و هر وقت در خانه مان بزمی برپاست اوقات شان را در اینجا می گذارند، بی شک جواب من پر واضح بود:" عجب سعادتمندند مهمان های شما!" گلدان های پامچال تراس با گلدان سفالی قدیمی و شمعدانی و بنفشه هایی که دسته دسته در کنار نرده های تراس نشسته بودند حس و حال حیاط های نوستالژیک خانه های پدری را با خود داشت، تلفیق سنت و مدرنیته در تراسشان هم به چشم می خورد در را که باز می کردی یک دست میز و صندلی زیبای حصیری که به دیواری پر از گل تکیه داده بودند با روحت بازی می کرد، اما پیش که می رفتی پشتی بود و صندوقچه و شمعدانی و پامچال که تو را میخکوب می کرد در گذشته هایی پر از سادگی و صداقت و این همان رویایی است که در خانه ی بیتا و مهدی به حقیقت پیوسته است. 

امیر صادقی
منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

در شماره جدید مجله منزل می توانید این مطلب و هم چنین مطالب جذاب دیگری در زمینه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی پیدا کنید. این مطلب تنها یکی ازمطلب های جذاب این شماره است. مجله منزل را می توانید از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور تهیه کنید. 

مطلب پیشنهادی:آپارتمان نوساز مرضیه و علی و رازهای طراحی داخلی آن!
 زندگی ایرانی در خانه ۵۰ ساله ناهید!
بازسازی مقرون به صرفه خانه پدری سیامک !
راز های خانه قدیمی اقبال واحدی دراختیاریه تهران
طراحی مقرون به صرفه آشپزخانه منحصر به فرد شیرین!
خانه مینیمال بهاره افشاری در خیابان ظفر تهران

منبع: مجله ی منزل| ثمینا فراهانی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه