Chidaneh.com placeholder image

10 ترفند دکوراسیون برای خانه بدون استرس!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: جان بخشیدن به حال و هوای خانه کار دشواری است، اما با این وجود خیلی از مکان ها دارای حسی هستند که به محض قدم گذاشتن به داخل از درب ورودی، شما آن را احساس می کنید. این حس ممکن است مثبت – نظم، شادی یا آرامش – یا با یک راهروی نامرتب و نورپردازی ضعیف منفی باشد.
اکثر ما خواستار آن هستیم که بعد از یک روز کاری شلوغ به خانه ای آرام و پر از آسایش بازگردیم، اما رمز آسایش و آرامش خانه در چیست؟ چیدانه می خواهد با ترفندهایی ساده برای دکوراسیون داخلی منزل به این سوال پاسخ گوید. با ما همراه باشید…

دکوراسیون داخلی گنجوی
دکوراسیون داخلی فضای نشیمن
دکوراسیون داخلی گنجوی

سرویس خواب بالسا

از شلوغی ها خلاص شوید!

یک دستورالعمل خوب و اثر بخش برای ایجاد آرامش، به حداقل رساندن شلوغی است. منظور ما ریاضت و دوری از همه چیز نیست و از طرف دیگر قرار نیست حس فرا مدرن در خانه ی خود ایجاد کنیم. هدف ما تنها حذف بی نظمی و اغتشاش در خانه برای کشیدن نفسی عمیق و داشتن یک زندگی آرام است. با بافت های زیادی کار کنید – مصالح طبیعی مانند پوست حیوانات، بافتنی ها یا روکش های چرمی – تا فضا هم دعوت کننده باشد هم آرامش بخش.

گروه معماری و اجرایی اسپرلوس
دفتر واحد چاپ کانون ایران نوین
گروه معماری و اجرایی اسپرلوس

میز تحریر یا کار خود را پاک سازی کنید!

اگر گاهی یا اغلب اوقات در خانه کار می کنید، میز کار خود را تمیز نگه دارید. ما قبلا ۷ ایده نظم دهی برای کارآیی بیشتر دکوراسیون اتاق کار را به شما پیشنهاد داده ایم. این رفتار به شما کمک می کند هنگام شروع کار در آغاز روز و اتمام آن در پایان روز احساس آرامش و نظم بیشتری داشته باشید.

[[nid:20685]]

ریخت و پاش ها را نظم دهید!

طبقه بندی و نظم دهی در دکوراسیون داخلی منزل در ایجاد آرامش بسیار تأثیرگذار است. به جای پراکندن خرده ریزه های محبوب تان در کل منزل، آن ها را به یک مکان مشخص و منفرد مانند یک دیوار که با شلف پوشیده شده یا یک محفظه ی کوچک محدود کنید. با این کار شما هم چنان می توانید از آن ها لذت ببرید و در عین حال دارای آرامش و نظم بیشتری خواهند بود.

هفت رنگ
چیدمان متفاوت فضای نشیمن منزل
هفت رنگ

از سایه های آرامش بخش استفاده کنید!

رنگ مایه های زمینی و آبی ها یا خاکستری های ملایم برای خلق حال و هوایی آرام بسیار مناسب هستند. این رنگ ها با ایجاد صمیمیت و آرامش به خانه ی شما حس دنج بودن و امنیت می دهند. حداقل در یک فضا جسورانه عمل کنید و از سایه ی مشابهی برای دیوارها و اثاثیه استفاده نمایید و خانه ای به رنگ آرامش داشته باشید!

گروه طراحی شیفت
دکوراسیون داخلی اتاق خواب مدرن ایل خانه
گروه طراحی شیفت

درخشش ایجاد نمایید!

رنگ سفید بسیار آرامش بخش بوده، وابسته به هیچ زمان خاصی نیست و نور طبیعی را در منزل شما به حداکثر می رساند. بنابراین دکوراسیون خود را سفیدپوش کنید یا به سادگی از آن به عنوان زمینه ی رنگی منزل تان استفاده نمایید و رنگ های خنثی کم رنگ و بافت های متنوع در آن به کار ببرید تا مانند این اتاق خواب ظاهری آرامش بخش خلق شود.

کاکتوس پرورش دهید!

گل ها و گیاهان، زندگی و رنگ ارگانیک به خانه ی شما می آورند که هم لذت بخش و هم سودمند است. بسیاری از ما در رسیدگی و تغذیه ی گیاهان خانگی اهمال می ورزیم. پس چرا گیاهان یا کاکتوس هایی انتخاب نکنیم که مقاوم و کم مراقبت هستند و سبزی و طراوت خود را همواره سخاوتمندانه عرضه می کنند؟

مصالح طبیعی را فراموش نکنید!

ممکن است در مرکز یک شهر بزرگ زندگی کنید اما هم چنان می توانید با افزودن مصالح طبیعی مانند چوب های روستیک در دکوراسیون منزل تان، از آرامش طبیعت الهام بگیرید و ارتباط خود را با آن حفظ کنید. رنگ ها، بافت و گرما و صمیمت این مصالح فضای شما را اصیل، واقعی و آرامش بخش می کند و آن جا را به مکانی دوست داشتنی و انرژی بخش تبدیل می نماید.

استودیو معماری بوژگان
طراحی آشپزخانه مدرن ساختمان عارف
استودیو معماری بوژگان

پرده های حریر و وال آویز کنید!

پرده های شفاف و پنل های وال، حسی سبک و بی وزن دارند که به هر خانه ای لطافت می بخشند. این پرده ها نور زیبای روز را به فضای شما وارد می کنند و در عین حال چشم انداز نه چندان دلچسب بیرون را می پوشانند.
 البته اگر منزل شما به یک منظره ی زیبا دید دارد، ممکن است بخواهید از این مناظر لذت ببرید. اما اگر در جوار یک جاده ی شلوغ یا پارکینگ همسایه ها هستید، حریر ها به عنوان پوشش پنجره به شما احساس آرامش می دهند.

علیرضا تغابنی
دکوراسیون داخلی ویلای امیر
علیرضا تغابنی

شمع روشن کنید!

روشنایی و درخشش ملایم شمع هر فضایی را زیباتر و آرام تر می کند و سوسوی شعله ها می تواند یک نقطه ی کانونی آرام بخش جایگزین تلویزیون باشد. همان طور که چیدانه پیش از این ۷ ایده استفاده از شمع در دکوراسیون منزل را به شما پیشنهاد داده، تعداد زیادی شمع روشن کنید و از خیره شدن به آن ها لذت ببرید و ببینید چقدر آرامش پیدا می کنید.

آرایش هماهنگ اشیا

اشیا را بر حسب رنگ یا جنس شان در کنار هم بچینید و ظاهری زیبا خلق کنید. حتی قطعات کاملا متفاوت هنگامی که در یک طیف رنگی یا سبکی چیده می شوند، هماهنگ به نظر می رسند. پس اگر کلکسیونر هستید، یکی از شرایط آرامش در خانه را دارید.

اکنون شما به ما بگویید چگونه آرامش را در خانه ی خود جاری ساخته اید؟ تورهای چیدانه برای تهیه ی گزارش از ایده های نو و تازه ی شما آماده است. فرصت همکاری با تحریریه چیدانه را از دست ندهید!

مطالب بیشتر:
فنگ شویی اتاق کودک ، چیدمان آرامش بخش
آرامش در نشیمن با فنگ شویی
ایجاد آرامش و نظم با عناصر فنگ شویی

فنگ شویی در اتاق خواب، راهی برای رهایی از استرس ها(۳)

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه