Chidaneh.com placeholder image

خانه گرم و صمیمی علی نصیریان!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: علی نصیریان را می تواند جزو کم حاشیه ترین و محبوب ترین بازیگران عرصه سینما و تلویزیون دانست، بازیگری که سریال هایی مانند گاو، هزاردستان و سربداران را در کانامه اش دارد و بیش از نیم قرن از زندگی خود را در راه پیشرفت و اعتلای هنر هفتم صرف کرد. ما هم تصمیم گرفتیم این بار در ادامه مطالب طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک هنرمندان به سراغ خانه پر از مهر و محبت او برویم و از سلیقه او و همسرش برای دکوراسیون داخی خانه های خودمان بهره بگیریم. با چیدانه در ادامه این مطلب همراه باشید تا در قسمت اول ایده های دکوراسیونی خانه علی نصیریان را بررسی کنیم و در قسمت دوم ببینیم که چگونه می توانیم این ایده ها را در دکوراسیون خانه های خودمان پیاده کنیم. 

دکوراسیون داخلی خانه علی نصیریان به الهام از معماری ایرانی

تابلو فرش ریحان

خانه علی نصیریان عجیب بوی اصالت و هنر ایرانی می دهد، این را می شود از نقش فرش های ایرانی پهن شده بر کف خانه برداشت کرد، زیبایی فرش های ایرانی را مبلمان های چوبی تکمیل کرده است که یادآور طراوت و سرزندگی است و حس خوبی را منتقل می کند. حتی ترکیب رنگ رومبلی ها و کوسن ها هم شما را به یاد طبیعت سرزنده و شاداب می اندازد، میز و صندلی های غذاخوری لهستانی هم در گوشه دیگر خودنمایی می کند. هارمونی میان رنگ ها عجیب خواستنی است.

دکوراسیونی داخلی خانه علی نصیریان  

تابلو های با نقش های گیرا و سنتی بر دیوارهای خانه اش خودنمایی می کند، در کنار ان ها کاشی های سفید دیوارهای آشپزخانه هم عالمی برای خودشان دارند. به نظر من که می توان خانه علی نصیریان را نمونه بارز بازگشت روح ایرانی به آپارتمان های امروزی دانست. خب حالا که کمی با ایده های دکوراسیونی خانه علی نصیریان آشنا شده اید بیایید در کنار هم ببینیم که چگونه می توانیم از این ایده ها برای دکوراسیون داخلی خانه مان استفاده کنیم. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ناهید
عرفان شریف نژاد: عکاس

1. پارچه های رومبلی با طرح و نقش های ایرانی 

اگر خیلی علاقه دارید تا خانه تان رنگ و بویی ایرانی داشته باشد می توانید از پارچه هایی با طرح و نقش ایرانی برای رومبلی ها، پرده ها و حتی کوسن های تان استفاده کنید. پارچه با طرح ایرانی، اصالت را در دکوراسیون داخلی خانه تان مهمان می کند. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی معماری از خانه ناهید
عرفان شریف نژاد: عکاس

2. فرش های ایرانی را در دکوراسیون داخلی خانه فراموش نکنید 

داشتن دکوراسیون زیبای ایرانی با فرش های اصیل ایرانی ممکن است. این فرش ها آمیزه ای از هنر و خلاقیت ناب ایرانی هستند که در پس هر گره شان رازی نهفته است. طرح و نقش هایشان هر کدام قصه ای از هزاران قصه عاشقی را بیان می کنند پس بر روی فرش ایرانی سرمایه گذاری کنید

آسمانه
مبلمان آنتیک غذاخوری
آسمانه

3. میز و صندلی های لهستانی در دکوراسیون داخلی منزل

یکی از گزینه هایی که می توانید برای میز و صندلی های غذاخوری مد نظرتان قرار دهید، میز و صندلی های لهستانی هستند که با ارتفاع کم و طراحی مینیمال شان حس و حالتی صمیمی تری را در دکوراسیون داخلی خانه تان پدید می آورند، شاید بد نباشد تا مطلب صندلی لهستانی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل را بخوانید تا بیشتر با این میز و صندلی ها آشنا شوید. 

مرکز طراحی کوثر
دکوراسیون اتاق خواب
مرکز طراحی کوثر

4. پرده های دو لایه برای دکوراسیون داخلی خانه 

اگر دلتان می خواهد پرده های متفاوت برای دکوراسیون منزل تان تهیه کنید، پیشنهاد می کنم مانند خانه علی نصیریان پرده های دو لایه تهیه کنید، این پرده ها هم تنظیم نور طبیعی روز را برای شما راحت تر می کنند و هم در تبادل حرارت و برودت اتاق و فضای بیرونی به شما کمک می کنند. پرده های شیک و ارزان در دکوراسیون منزل همیشه می توانند چهره ای منحصر به فرد به خانه تان ببخشند. 

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون پذیرایی به سبک معاصر
شرکت معماری دکوکو

5. میزهای جلو مبلی با ارتفاع کم 

شاید تعجب کنید اگر بگویم که میزهای جلومبلی جزو آن لوازم دکوراسیونی هستند که بودنشان خیلی مهم است، آن ها کار پذیرایی را برای شما راحت تر می کنند و به نظم دهی اتاق نشیمن تان هم کمک می کنند. البته اگر می خواهید که فضای صمیمانه تری را تجربه کنید میزهای جلو مبلی تان را انواع پایه کوتاه انتخاب کنید مطلب ۸ میز جلو مبلی که با هر مبلمانی ست می شود را بخوانید تا با تعدادی از جذاب ترین انواع این میزها آشنا شوید. 

استودیو دید
عکاسی از فضای نشیمن دفتر معماری دیگر
استودیو دید

6. رنگ سفید برای دیوارهای خانه 

راه های جلوه گری دیوارهای سفید در دکوراسیون خانه بسیار است. دیوارهایی با رنگ سفید بستری را فراهم می آورند که دیگر رنگ ها و وسیله های دکوراسیونی می توانند با خیال راحت خودنمایی کنند. البته می توانید مطلب ۹ ایده دکوراسیونی برای سرزندگی فضاهای سفید را بخوانید تا با ایده هایی برای جان بخشیدن به فضاهایی با رنگ سفید آشنا شوید.

شرکت معماری دکوکو
طراحی داخلی نشیمن مدرن پروژه سعادت آباد
شرکت معماری دکوکو

7. تابلوهای زیبا بر پیکره دیوارخانه 

ترفند های استفاده از تابلو های هنری در دکوراسیون بسیار زیاد است. شما می توانید به سادگی دکوراسیون منزل خود را با یک تابلو نقاشی زیر و رو کنید. کافی است به آن ها اطمینان کنید و دیوار های خانه تان را به دست آن ها بسپارید. 

چیدانه به شما پیشنهاد می کند که خواندن مطالب زیر را از دست ندهید: 
یادگاری های خانه هما روستا برای دکوراسیون منزل شما!
راز های خانه قدیمی اقبال واحدی دراختیاریه تهران

خانه پرویز تناولی، شاهکاری از معماری و دکوراسیون ایرانی
تزیین دیوار خانه به سلیقه شقایق دهقان و محراب قاسم خانی
صندلی های منزل را با سلیقه بهنوش طباطبایی انتخاب کنید!​
خانه صابر ابر جلوه ای تمام عیار از زندگی ایرانی

ما دوست داریم بدانیم که آیا این مطلب برای شما کاربردی بوده است؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و پیشنهادهای خودتون رو در قسمت نظرات در انتهای مطلب با چیدانه در میان بگذارید. 

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
محسن ف در تاریخ 16 بهمن 1394
خدمت استاد ارزنده جناب آقای علی نصیریان . البته بنده فیلم های آقای هالو و جاده های سرد را هم جز کار های پسندیده ایشان می دانم . خاطره ای که از ایشان داریم . ایشان به همراه یک گروه تئاتر برای اجرای نمایش گویا سالهای اواخر دهه 40 به خرم آباد می آیند ( نمایش بلبل سرگشته ! ) این عموی اینجانب هم کارگاه خیاطی کت و شلوار در همان خیابان شهرداری داشت که در سالن نمایش آن ( که الان متروکه است ) این نمایش اجرا شده است . عموی بنده هم به کارگر های خیاطی ! قول می دهند یک شبی برای دیدن نمایش چند قدم بالاتر به سالن شهرداری بروند . فردا شب و پس فرداشب ... بالاخره یک شب که می روند نگهبان شهرداری می گوید این گروه نمایش یک ماهه که از اینجا رفته اند و تعطیل شده . خلاصه عموی اینجانب هم به کارگر های خیاطی می گویند مساله ای نیست حالا که به دیدن نمایش نرسیدیم می ریم کباب کوبیده می خوریم ! . بعد از سالها ما هنوز نفهمیدیم ارتباط کباب کوبیده با تئاتر چیه ؟!!
simasara در تاریخ 18 بهمن 1394
خیلی عالیه هم آقای نصیریان نازنین وهم خونه اشون مرسی از بچه های خوشفکرچیدانه

ثبت دیدگاه