Chidaneh.com placeholder image

خانه زوج جوان جنوبی، دکوراسیونی به سفیدی بختشان!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: ایوب سورانی و شروین کرد، یکی از برندگان پنج جایزه یک میلیون تومانی مسابقه عکاسی «آشپزخانه رویایی من» بودند که با همکاری مجله منزل و وبسایت چیدانه برگزار شد. ما نیز سری به خانه این زوج خوش‌سلیقه بندرعباسی زدیم تا با گوشه و کنار خانه ی آن ها بیشتر آشنا شویم، در این مطلب از چیدانه ایده‌های آنها را در مورد دکوراسیون منزل‌شان را با هم مرور می کنیم. 

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه شروین کرد

قالیشویی ادیب

ما اولین خانواده‌ای بودیم که در این خانه ساکن شدیم. خانه خام‌خام بود. ظاهرش با آن چیزی که الان می‌بینید کاملا متفاوت بود و هیچ چیزی نداشت. تغییرات زیادی انجام دادیم تا آن چیزی که دوست داریم را از دل خانه دربیاوریم. رنگ سفید را به عنوان رنگ غالب خانه در نظر گرفتیم چون اولا خانه ما کوچک است و خواستیم بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان داده شود و از طرف دیگر هر دوی ما عاشق تنوع هستیم. اگر از رنگی غیر از سفید استفاده می‌کردیم، دست‌مان برای تغییر دکوراسیون واقعا بسته بود. فرض کنید کابینت‌ها قهوه‌ای بودند، آن وقت خیلی در انتخاب وسایل محدود می‌شدیم. در حقیقت با رنگ سفید توانستیم انعطاف ایجاد کنیم.

آشپزخانه زوج جوان جنوبی 

تغییرات زیادی در چینش آشپزخانه دادیم. جای اولیه سینک اینجا نبود. مجبور شدیم کاشی‌ها را بشکنیم تا لوله‌کشی کرده و سینک را جابه‌جا کنیم. خود آشپزخانه هم 20 سانتی­متر از سطح نشیمن بالاتر بود. برای اینکه خانه بزرگ‌تر نشان داده شود و هماهنگی بهتری بین فضاها وجود داشته باشد، این 10 سانت اضافی را تخریب و آشپزخانه را همسطح سایر فضاها کردیم. سقف آشپزخانه هم از کناف درست شده است. برای همین لامپ توکار بازسازی خیلی اذیت شدیم. یادم می‌آید که خیلی گشتیم تا این مدل را پیدا کردیم.

کابینت های آشپزخانه ی زوج جوان جنوبی 

کابینت‌ها را سفید و براق انتخاب کردیم تا فضای آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد. جنس کابینت‌ها همگی MDF High Glass است. برای صفحه روی کابینت‌ها نیز از سنگ کورین استفاده کردیم. دیوارهای بین کابینت‌ها را با کاشی استیل کاور کردیم تا درخشندگی خوبی داشته باشد. برای این کابینت‌ها خیلی کار کردیم؛ حتی یک‌بار بعد از نصب به خاطر درست کردن سقف آشپزخانه، کامل باز و دوباره نصب شد. 

جزیره آشپزخانه ی زوج جوان جنوبی 

به دلیل کمبود فضا، اجاق گاز را داخل جزیره کار گذاشتیم که اینجا به مشکل هود برخوردیم چون جزیره وسط آشپزخانه است و هود نیاز به لوله‌کشی دارد. بعد از جست‌وجوهای زیاد، یک برند پیدا کردیم به نام Elica که نیاز به لوله‌کشی نداشت و با فیلتر زغالی کار می‌کرد که بعد از مدت زمانی معین باید فیلترش تعویض شود. قیمت هود با نصبش چیزی نزدیک به چهار میلیون تومان شد. همچنین علاوه بر اجاق گاز از جزیره به عنوان میز صبحانه و نشیمن استفاده می‌شود. صندلی‌های پایه‌بلندی را که در دوطرف جزیره گذاشتیم، از برند نشیمن است. همچنین با چندتا کوسن، قسمت انتهایی جزیره را تبدیل به نشیمن کردیم. زیر قسمت نشیمن هم چندتایی قفسه تعبیه کردیم.

وسایل آشپزخانه ی زوج جوان جنوبی 

در انتخاب وسایل آشپزخانه خیلی مشکل داشتیم. باید طوری چینش می‌کردیم که ظاهر آشپزخانه به هم نریزد و به دیزاین خانه‌مان بیاید به خاطر همین از برندهای خاص استفاده کردیم. ما برند گورنیه (Gorenje) را انتخاب کردیم؛ هرچند که بعضی از وسایلش نسبت به قیمت و در قیاس با سایر برندها عملکرد ضعیف‌تری دارد؛ مثلا در مورد یخچال با هزینه‌ای که شد، می‌توانستیم بهترین یخچال‌ها را از نظر عملکردی بخریم اما زیبایی برای‌مان اولویت داشت. یخچال فعلی ما یخ‌ساز و بوفه ندارد و برخلاف ظاهرش خیلی جادار نیست اما خب، خیلی هماهنگ با دیزاین خانه و آشپزخانه‌مان است. سایر وسایل مثل فر، ظرفشویی و اجاق گاز را هم از همین برند خریدیم تا همگی یکپارچه شوند که البته از بقیه وسایل رضایت داریم.

میز غذاخوری خانه ی زوج جوان جنوبی 

هردوی ما به برند IKEA علاقه زیادی داریم؛ به همین دلیل خیلی از وسایل‌مان را از این برند خریداری کردیم. میز غذاخوری ما هم از برند IKEA است؛ البته این میز از اول سفید نبود. مثل سایر وسایل برای اینکه هارمونی خانه را به هم نزند، مجبور شدیم رنگ آن را تغییر دهیم.

میز تلویزیون خانه ی زوج جوان جنوبی 

وقتی خانه را خریدیم، اینجا یک ستون از دیوار بیرون زده بود و ظاهر زیبایی نداشت. مجبور شدیم برای اینکه هم عملکردی باشد و هم ظاهر خوبی داشته باشد، با دیوار کاذب کار کنیم و به نوعی عرض ستون را بزرگ کنیم تا تلویزیون راحت نصب شود. طرح میز تلویزیون را خودمان سفارش دادیم و با نظارت خودمان ساخته شد. همه سیم‌های مربوط به تلویزیون را در لوله پولیکا، از پشت دیوار کاذب رد کردیم.

مبلمان و میزهای عسلی خانه ی زوج جوان جنوبی 

هم مبل و هم میزها را از برند نشیمن خریدیم. مبل را کامل خودمان رنگ‌بندی کردیم؛ هم پارچه مبل و هم کوسن‌ها را؛ البته می‌خواستیم رنگ پارچه مبل سفید باشد اما به خاطر اشتباه نمایندگی شیری­رنگ شد. در مورد میزها، مدل را دیده بودیم اما رنگ پتینه‌کاری را خودمان اتنخاب کردیم. 

فرش خانه ی زوج جوان جنوبی 

ظاهر این فرش و قالیچه کمی گول‌زننده است. در نگاه اول همه تصور می‌کنند فرش است در صورتی‌ که موکت است. ما از موکت سیزال (Sisal) استفاده کردیم. ابعاد را خودمان دادیم و بعد آن را دوردوخت کردیم.

تختخواب خانه ی زوج جوان جنوبی 

برای این تخت خیلی زحمت کشیدیم! تا چهار ماه بعد از عروسی، ما روی زمین می‌خوابیدیم چون تخت مورد علاقه‌مان را پیدا نکرده بودیم تا اینکه در یک نمایشگاه در بندرعباس به صورت خیلی اتفاقی در دومین غرفه این تخت را دیدیم و البته با این شرط آن را خریدیم که عین جنس نمایشگاه را به ما تحویل بدهند. قیمتش هم خیلی مناسب بود؛ کل سرویس را نزدیک به دو میلیون تومان گرفتیم. از نظر عملکردی هم خوب است؛ زیر تشک جک دارد و زیرش خیلی جادار است.

کتابخانه اتاق کار خانه ی زوج جوان جنوبی 

این کتابخانه بدون پیچ و مهره مونتاژ شده است و به‌صورت کشویی باز و بسته می‌شود و حتی قابلیت تغییر و جابه‌جایی قفسات را هم دارد. این کتابخانه را از برند دکورآسان خریدیم؛ از همین بندرعباس با قیمت یک میلیون تومان. جالب این بود که همین یک عدد باقی مانده بود که مال ما شد.

ایده‌های جدید برای اتاق کار خانه ی زوج جوان جنوبی 

یک مبل تک‌نفره سفارش دادیم برای اتاق کار که تبدیل به تخت می‌شود تا اگر مهمان داشتیم، بتواند از آن استفاده کند. همچنین برای دیوار پشت میز مطالعه قصد داریم از کاغذدیواری با طرح روزنامه استفاده ‌کنیم که به امید خدا همین روزها عملی می‌شود.

پرده نشیمن خانه ی زوج جوان جنوبی 

هرکدام از پرده‌ها سه میل پرده دارد؛ یکی برای آستر، یکی برای پرده و سومی هم برای زمانی که اگر خواستیم تنوع ایجاد کنیم، دست‌مان باز باشد. به طور کلی از پرده‌ای که زیاد شلوغ و دلگیر باشد، خوش‌مان نمی‌آید. دوست داریم پرده با سایر اجزای خانه‌مان همراهی کند. از طرفی برای زیبایی بیشتر کل دیوار را پرده زدیم در حالی‌که پنجره این‌قدر بزرگ نیست.

وسایل تزیینی خانه ی زوج جوان جنوبی 

بیشتر وسایل تزیینی‌مان متعلق به برندIKEA  است. به غیر از تابلویی که در نشیمن است که خودمان کشیده‌ایم، بقیه وسایل تزیینی را از این برند تهیه کرده‌ایم.

جاکفشی و آینه خانه ی زوج جوان جنوبی 

طرح جاکفشی کاملا مال خودمان است. در مورد آینه‌های ورودی، می‌خواستیم به طریقی این دیوار را بپوشانیم به‌طوری‌که هم زیبا باشد و هم کاربردی و هم اینکه آیفون و سایر چیزهایی که روی دیوار است، پوشانده شود. طرح و اجرای آینه‌ها نیز کاملا با خودمان بود.

لوستر فضای تقسیم خانه ی زوج جوان جنوبی 

صفر تا صد این لوستر با خودمان بوده است. چند تا از این چراغ‌ها را کنار هم پیچ کردیم روی کناف. خاصیت خیلی خوبی که این چراغ‌ها دارند این است که فرم ­پذیرند و فقط لازم است که اراده کنیم کدام سمت باشند چون به‌راحتی قابل تغییر جهت هستند.

آباژور چتری خانه ی زوج جوان جنوبی 

این چتر از ابداعات خودمان است. یک چتر که به پایه میکروفن چسبیده و زیرش یک لامپ کم‌مصرف تعبیه شده است. نتوانستیم برایش دیتیل طراحی کنیم به همین جهت با چسب نواری، چتر را به پایه چسباندیم و خودمان آن را ساختیم.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

در شماره جدید مجله منزل می توانید این مطلب و هم چنین مطالب جذاب دیگری در زمینه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی پیدا کنید. این مطلب تنها یکی ازمطلب های جذاب این شماره است. مجله منزل را می توانید از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور تهیه کنید. 

مطلب پیشنهادی:دکوراسیون منزل خانواده هنرمند چایچی در ساری
آپارتمان نوساز بیتا و مهدی با تراس رویایی در کرج!
آپارتمان نوساز مرضیه و علی و رازهای طراحی داخلی آن!
 زندگی ایرانی در خانه ۵۰ ساله ناهید!
بازسازی مقرون به صرفه خانه پدری سیامک !
راز های خانه قدیمی اقبال واحدی دراختیاریه تهران
طراحی مقرون به صرفه آشپزخانه منحصر به فرد شیرین!
خانه مینیمال بهاره افشاری در خیابان ظفر تهران

منبع: مجله ی منزل

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه