10 تا از بلندترین برج های جهان که آسمان را خراشیده اند!

10 تا از بلندترین برج های جهان که آسمان را خراشیده اند!

به قلم: تحریریه چیدانه

شاید این روزها آن چنان با ساختمان‌های بلند در کوچه و خیابان برخورد کرده اید که دیگر جذابیت چندانی برای تان نداشته باشند، اما قصه‌ی برج‌ها و آسمان خراش‌های بلند دنیا فرق می‌کند. ارتفاع آن ها در افق دید ما نمی‌گنجد و شاید باورش سخت باشد که بشر توانسته تا این حد به قلمرو آسمان تجاوز کند. به هر حال این اتفاق هم چنان ادامه دارد و هر ساله آسمان خراش‌های جدیدی وارد صحنه‌ی رقابت می‌شوند و خواستار ربودن رکورد از حریفان خود هستند. چیدانه امروز می‌خواهد صاحبان سکوهای 1 تا 10 در این میدان رقابت یعنی 10 برج بلند جهان را به شما معرفی کند. مطمئنم این مطلب برایتان بسیار جذاب خواهد بود. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

رتبه بندی برج‌های بلند جهان از سوی سازمان‌های متعددی انجام گرفته و همه‌ی آن ها الزاما یکی نیستند. ما رتبه‌بندی حاضر را از سایت skyscraperpage گردآوری کرده‌ایم.

1. برج خلیفه دبی (Burj Khalifa)

بلندترین برج دنیا، برج خلیفه دبی است. باور کردنی نیست که این برج در طی 6 سال ساخته شده است. 163 طبقه دارد و ارتفاع آن 828 متر است. بلندترین برج دنیا، دارای به روزترین امکانات رفاهی و خدماتی است.  برج خلیفه در سال 2010  افتتاح شد.

 

2. برج مردکا 118 (Merdeka PNB118)

جزو جدیدترین برج‌های بلند دنیاست که در سال 2023 ساخته شد. برج مردکا در کوالالامپور مالزی قرار دارد. 118 طبقه دارد و ارتفاع آن 678 متر است. هتل،دفتر، مرکز خرید، فروشگاه و.. از کاربری‌های این برج هستند.

 

3. برج شانگهای چین (Shanghai Tower)

برجی به ارتفاع 632 متر در شانگهای چین است. ساخت آن در سال 2015 به اتمام رسید. این برج 128 طبقه دارد. این برج اداری دارای؛ رستوران با فضای باز و بسته، کافه، باغ سالن همایش و امکانات رفاهی و تفریحی است.

4. برج ساعت مکه (Abraj Al Bait)

چهارمین برج مرتفع دنیا، هتلی در مکه، کشور عربستان قرار دارد. برج ابرج البیت 601 متر ارتفاع دارد و در سال 2012 ساخته شده است. برج ساعت 120 طبقه دارد.

 

5. مرکز مالی بین‌المللی پینگ آن  (Ping An International Finance Centre)

برجی با 116 طبقه که ارتفاع آن 599 متر است و در شهر شنژن چین قرار دارد. این ساختمان تجاری دارای؛ فضای خرید، کنفرانس و بخش اداری است. ساخت این برج بلند در سال 2016 تکمیل شد.

6. برج جهانی لوته (Lotte World Tower)

بلندترین برج کره جنوبی است که 544 متر ارتفاع دارد. این برج 123 طبقه در شهر سئول کره جنوبی ساخته شد است. برج لوته در سال 2017 افتتاح شد. این برج اداری و تجاری امکانات تفریحی برای استفاده مردم دارد.

 

7. مرکز تجارت جهانی وان (One World Trade Center)

برجی 104 طبقه در شهر نیویورک است که 541 متر ارتفاع دارد. این برج یکی از نمادهای شهر نیویورک است. دفاتر اداری، گردشگری و ارتباطات در این برج فعالیت می‌کنند. برج وان در سال 2014 ساخته شد.

 

8. برج مالی سی‌تی‌اف چین (Tianjin CTF Finance Center)

هشتمین برج بلند دنیا در تیانجین چین که 97 طبقه دارد. ارتفاع این برج اداری 530 متر است. برج CTF فرمی منحنی و شیشه‌ای دارد. ساخت این برج 2020 به اتمام رسید. در چین برج اداری و مالی دیگری به نام (Guangzhou CTF Finance Centre) هم با ارتفاع نزدیک به این برج وجود دارد که در سایت skyscraperpage بعد از این برج با تفاوت چندین متر معرفی شده است.

9. برج CITIC در بیجینگ چین (CITIC Tower)

این برج بلند دنیا در سال 2012 ساخته شد و به نام برج سیتیک شناخته شده است. این برج یکی دیگر از بلندترین برج‌های دنیا است که محصول کشور چین است. ارتفاه این برج 528 متر است و 98 طبقه دارد.

10. برج تایپه 101 (Taipei 101)

برج تایپه 101 در شهر تایپه تایوان قرار دارد. این برج 101 طبقه که 509 متر ارتفاع دارد. این برج نماد تایوان است. این برج در سال 2004 ساخته شده و تا قبل از ساخته شدن برج خلیفه بلندترین برج دنیا بود.

کلام آخر: 

در این مطلب با 10 برج بلند دنیا آشنا شدیم که جزو بلندترین برج‌های جهان هستند. ولی این روزها کشورهایی مانند عربستان، چین، مالزی و.. در حال ساخت برج‌هایی بسیار بلندتر هستند که ترتیب این برج‌های بلند را به هم خواهند زد. در مورد این موضوع مطلب بلندترین برج جهان در عربستان را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
محمدعالیمحم در تاریخ 20 بهمن 1394
عالی

ثبت دیدگاه