Chidaneh.com placeholder image

ردپای معماری ایرانی در طراحی داخلی آپارتمان زوج شیرازی!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: حضور در فضایی با خاستگاه ایرانی اما به سبک مدرن شاید آرزوی خیلی از ما باشد، فضایی خاص که بتواند آرامش را به گونه ای دیگر در زندگی ما جاری کند، آرامشی با حال و هوایی ایرانی اما در عین حال مدرن و امروزی که بتواند پاسخگوی نیاز مخاطبان امروزش باشد! پروژه ی خانه آبی از گروه طراحی و معماری هفت رنگ برای که یک زوج هنرمند با زندگی مدرن و البته علاقه مند به هنر و معماری ایرانی طراحی شد، طراحی که تلفیق سنت و مدرنیته و ایجاد حس آرامش را در فضا با خود به همراه داشت، با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار آن سری بزنیم.

[[nid:41553]]

چوب و هنر

پروژه خانه آبی در یک آپارتمان ۱۳۰ متری در شهر شیراز قرار گرفته است. کانسپت اصلی پروژه برای که یک زوج هنرمند با زندگی مدرن و البته علاقه مند به هنر و معماری ایرانی طراحی شد، طراحی که تلفیق سنت و مدرنیته و ایجاد حس آرامش را در فضا با خود به همراه داشت،.

هفت رنگ
منزل مسکونی 1
هفت رنگ

معماری داخلی و طراحی بر اساس نیاز کارفرما و سبک زندگی وی به گونه ای ساماندهی شد که هم مدرن و امروزی باشد هم حس تعلق به گذشته با المان هایی خاص در آن خلق شود . در این پروژه با توجه به در نظر گرفتن بودجه و خواست کارفرما، مبلمان موجود بازسازی شد.

[[nid:41558]]

در این پروژه در جهت قناس گیری فضا برای رسیدن به هندسه ای تمیز و ایرانی تلاش شد، در همین راستا دید به آشپزخانه از سالن نشیمن به گونه ای هوشمندانه با جابجایی ساده ی یخچال و طراحی کمد پشت آن بسته شد.

هفت رنگ
منزل مسکونی 1
هفت رنگ

در خانه ی آبی با رجوع به حس معماری سنتی ایران از ترکیب رنگ خاک و آسمان الهام گرفتیم و پالت آبی فیروزه ای و قهوه ای در راستای ایجاد حسی طبیعی و آرام بخش برای فضای دکوراسیون داخلی انتخاب شد .

هفت رنگ
چیدمان متفاوت فضای نشیمن منزل
هفت رنگ

در طراحی سطوح از تعاریف مدرن در فضا بهره گرفتیم تا یکپارچگی فضا حفظ شود و در مقابل برای اضافه کردن رنگ و بوی ایرانی در طراحی نقوش و اکسسوری مثل فرش و قالیچه، پرده و وسایل تزیینی به سراغ موتیو ها و عناصر اصیل ایرانی رفتیم .

هفت رنگ
میز ناهارخوری کوچک در دکوراسیون منزل مسکونی
هفت رنگ

به طور کلی گروه طراحی و معماری هفت رنگ در تلاش خلق فضایی بود که بتواند تلفیقی از زندگی مدرن و امروزی را در بستر هویت و دلبستگی های ایرانی به نمایش بگذارد. 

هفت رنگ
رنگ در دکوراسیون اتاق خواب
هفت رنگ

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطلب پیشنهادی:خانه زوج جوان جنوبی، دکوراسیونی به سفیدی بختشان!
دکوراسیون منزل خانواده هنرمند چایچی در ساری
آپارتمان نوساز بیتا و مهدی با تراس رویایی در کرج!
آپارتمان نوساز مرضیه و علی و رازهای طراحی داخلی آن!
خانه مینیمال بهاره افشاری در خیابان ظفر تهران

نویسنده: گروه طراحی و معماری هفت رنگ| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه