Chidaneh.com placeholder image

مدهای پرطرفدار سال 94 در دکوراسیون خانه های ایرانی

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: سالی که گذشت دست کم برای دکوراسیون داخلی خانه ها که سال خوبی بود. در این سال با انواع و اقسام مدها و سبک های دکوراسیونی مختلف آشنا شدیم و بعضی از آن ها را هم در قسمت تورهای چیدانه به شما معرفی کردیم و حتی از شما هم خواستیم اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنین را می شناسید، که پر از نشانه های شخصی شماست، آن را به چیدانه معرفی کنید. در این مطلب می خواهیم تعدادی از این مدهای معماری در سالی که گذشت را با هم مرور کنیم، شاید بخواهید دکوراسیون داخلی منزل تان را در سال آینده مطابق این مدها تغییر دهید، پس با چیدانه همراه باشید. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ناهید
عرفان شریف نژاد: عکاس

چوب و هنر

دکوراسیون هایی با نقش مایه های سنتی ایرانی 

خانه 50 ساله ناهید یکی از آن دسته خانه هایی است که عجیب بوی اصالت و هنر ایرانی می دهد. وقتی وارد فضا می شوی قبل از هر چیزی استعداد فوق‌العاده‌ی ساکنان خانه در ترکیب عناصر، رنگ‌ها و ایجاد کاربری جدید برای اشیا به چشم می آید. دکوراسیون داخلی خانه پر است از بافت، طرح‌های متنوع و رنگ های مختلف و هر کدام از اشیا به خوبی جای‌شان را در فضا پیدا کرده‌اند. هر گوشه ای از خانه به نوعی بیانگر هنر و معماری ایرانی هستند. کف خانه با فرش های دست بافت بختیاری، پرده ها با پارچه هایی با طرح و نقش های اصیل ایرانی و حتی تابلو های خانه که تن پوش های اقوام ایرانی هستند.  

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ناهید
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوری های خانه هم همین طور هستند، پر از نشانه های ایرانی، اصلا در این خانه و در تک تک اجزا و لوازمش می توان رد پای معماری ایرانی را حس کرد. از شمعدانی های لاله عباسی فیروزه ای رنگ که روی طاقچه خانه نشانده شده اند تا رومیزی ترمه پهن شده روی میز غذاخوری. اگر می خواهید خانه ای به سبک ناهید و با مد و سبک معماری ایرانی داشته باشید پیشنهاد می کنم مطلب زندگی ایرانی در خانه ۵۰ ساله ناهید را حتما بخوانید. 

طراحی دکوراسیون داخلی خانه به رنگ سفید

خانه هایی با دکوراسیون داخلی سفید 

برای خیلی از افراد رنگ سفید، یک رنگ کاملا معمولی است، اما ما می خواهیم به شما بگوییم که رنگ سفید، یکی از قدرتمندترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه است و اهمیت رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی را نباید نادیده گرفت. خانه شروین کرد یکی از آن خانه هایی است که دکوراسیون داخلی مدرن با جذابیت رنگ سفید دارد.  

خانه ای با دکوراسیون سفید

به گفته خودش رنگ سفید انعطاف پذیری زیادی به دکوراسیون خانه اش بخشیده و بستر مناسبی را آماده کرده جهت جلوه گری دیگر رنگ ها مثل رنگ سبز کوسن های کاناپه، و یا ظروف دکوری آبی رنگی که در اغلب فرورفتگی ها و شلف های خانه وجود دارند، داشتن خانه ای با رنگ سفیا اصلا سخت نیست کافی است مطلب خانه زوج جوان جنوبی، دکوراسیونی به سفیدی بختشان را بخوانید تا با ترفند های دکوراسیونی که باید به کار ببرید آشنا شوید. 

پارچه های رو مبلی گل گلی

دکوراسیون های داخلی با سبک گل گلی 

شاید برای تان جالب باشد که بدانید در سالی که گذشت خیلی از خانه ها تم گل گلی به خود گرفتند و هر جایی از این خانه ها را که نگاه می کردی می توانستی طبیعت را حس کنی. از پارچه های رو مبلی گرفته تا کوسن ها و پرده ها. مطلب ۷ ایده استفاده از پارچه های گل گلی در دکوراسیون منزل به شما تعدادی از این ایده ها را نشان می دهد. 

رنگ سبز در طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل خانواده هنرمند چایچی در ساری از آن دسته خانه های گل گلی است. علاوه بر پارچه های رومبلی گل گلی که برای مبلمان راحتی خانه شان در نظر گرفته اند، رنگ سبز غالب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شان هم باعث می شود تا این خانه خیلی بیشتر دارای نشاط و سرزندگی باشد.

خانه هایی با دکوراسیون داخلی چوبی 

خانه های با دکوراسیون چوبی هم یکی از آن مدل خانه هایی هستند که فکر می کنم همیشه طرفداران خاص خودشان را خواهند داشت، مخصوصا کسانی که طرفدار آوردن گرمای سبک روستیک به یک خانه مدرن هستند. 

لوازم دکوری چوبی برای خانه

پیشنهاد می کنم مطلب خانه گرم و چوبی حورا در خیابان دیباجی تهران را بخوانید تا ببینید که او چگونه با انتخاب مبلمان های چوبی و لوازم دکوری چوبی گرما و زیبایی چوب را به خانه اش آورده است. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: خود نمایی چوب در دکوراسیون داخلی برای دوستداران طبیعت!

دکوراسیون خانه با عتیقه

دکوراسیون خانه با عتیقه های جذاب 

یکی از مد ها و سبک های جالبی که این روزها برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه با آن ها روبرو هستیم، استفاده از لوازم دکوری و وسایل عتیقه ی قدیمی است. این خانه ها حس و حال جالبی دارند؛ انگار تاریخ را با خود حمل می کنند. انگار هر کدام از وسایل برای خودشدان قصه ای می گویند، قصه های هزار و یک شب.

خانه آبتین فضایلی

خانه آبتین فضایلی، مستندساز و عکاس، خانه‌ای دوخوابه کوچک در حوالی خیابان سهروردی است. وسایل گرد و خاک‌شان گرفته شده و سرپا ایستاده‌اند. اینجا با آن وسایل قدیمی‌اش، از صندوق مهمات جنگ جهانی دوم گرفته تا پارچه‌های چهل‌تکه‌ای که حالا پرده شده‌اند، لابد عتیقه‌ترین خانه تهران است. صاحبخانه می‌گوید، خانه‌اش با یک جور سبک خاص تزیین شده او یک معتاد عتیقه‌جات است، مطلب گنجینه ای از عتیقه ها در دکوراسیون خانه یک مستند ساز را بخوانید تا هم با این خانه آشنا شوید، هم بدانید اگر خواستید روزی از این روش برای طراحی دکوراسیون خانه تان استفاده کنید، چه راهی پیش بگیرید. 

[[nid:41551]]

دکوراسیون خانه با رنگ های ملایم 

استفاده از رنگ های ملایم که حالتی رویا گونه به دکوراسیون داخلی خانه می بخشد هم این روزها حسابی مد شده است، ترکیب رنگ های ملایم باعث می شود تا خانه حس و حالی دوستانه تری به خود بگیرد و به قول معروف فضا رومانتیک تر باشد، بیشتر رنگ هایی که برای این نوع دکوراسیون ها به کار می رود، صورتی و آبی ملایم است که می توانید با آن ها در مطلب صورتی و آبی، رنگ های سال ۲۰۱۶ در دکوراسیون منزل بیشتر آشنا شوید. 

هفت رنگ
چیدمان متفاوت فضای نشیمن منزل
هفت رنگ

پروژه خانه آبی یکی از خانه های است که در طراحی دکوراسیون داخلی آن از ترکیب رنگ ها ابی و سفید استفاده شده است و نورپردازی های خاص این فضا باعث شده است تا این خانه و دکوراسیون داخلی اش تبدیل به یکی از خاص ترین و زیبا ترین سبک های دکوراسیونی و مدهای طراحی شود، در مطلب ردپای معماری ایرانی در طراحی داخلی آپارتمان زوج شیرازی می توانید با این خانه بیشتر آشنا شوید. 

شرکت معماری دکوکو
طراحی مدرن آپارتمان پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

خانه هایی با طراحی دکوراسیون تلفیقی 

سبک تلفیقی را می توان سبک شورشگر نامید، این سبک چنان غوغایی در دکوراسیون داخلی خانه تان به وجود می آورد که حتی خودتان هم انگشت به دهان می مانید. این سبک به شما اجازه می دهد تا هر آنچه را که دوست دارید به دکوراسیون داخلی منزل تان بیاورید، بدون آن که نگران متفاوت بدون سبک های شان باشید. 

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون منحصر به فرد پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

طراحی داخلی آپارتمانی رویایی و مدرن در برج های دوقلوی الهیه عنوان مطلبی است که به شما نشان می دهد سبک تلفیقی تا چه اندازه می تواند جذاب و گیرا باشد. این مطلب یکی از پروژه های شرکت معماری دکوکو را نشان می دهد.

اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر: آپارتمان نوساز مرضیه و علی و رازهای طراحی داخلی آن!
خانه آبی ملایم، آپارتمان مدرن برای خانواده خاص!
آپارتمان نوساز به سبک ایرانی در باغ مشهد اصفهان!
۷ آپارتمان برجسته ایرانی با ایده کور کردن دید همسایه!
آپارتمان دلباز برای فرهنگ ایرانی در ساختمان صبای تهران!
آپارتمان نوساز بیتا و مهدی با تراس رویایی در کرج!

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه