Chidaneh.com placeholder image

7 درختچه تزیینی برای دکوراسیون داخلی آپارتمان ها

به قلم: تحریریه چیدانه

گیاهان خانگی: 15 اسفند، روز درختکاری بهانه ای شد برای ما تا مطلبی بنویسیم در مورد گیاهان خانگی و به شما بگوییم که چگونه می توانید دکوراسیون داخلی سبز را با این درختچه های زیبا و تزیینی تجربه کنید. در این مطلب 7 درختچه تزیینی که برای فضای خانه و زندگی های آپارتمانی امروز مناسب هستد را به شما معرفی می کنیم. پس با چیدانه تا انتهای این مطلب سبز همراه باشید.

یوکای امریکایی برای دکوراسیون داخلی منزل

سرویس خواب بالسا

یوکای آمریکایی برای دکوراسیون داخلی خانه

یوکای آمریکایی یکی از مقاوم ترین گیاهانی است که می تواند در فضای داخلی خانه مورد استفاده قرار بگیرد. این گونه می تواند در انواع خاک ها رشد کرده و در برابر خشکسالی مقاوم است به همین جهت به عنوان گیاه زینتی آپارتمانی مورد استقبال قرار گرفته است. این گیاهان در صورت آبیاری بیش از اندازه در معرض پوسیدگی ریشه قرار می گیرند و نباید زیاد آبیاری شوند. این گیاه را به راحتی می توان در گوشه اتاق نشیمن گذاشت و از زیبایی آن لذت برد.

بونسای در دکوراسیون داخلی خانه

بونسای در دکوراسیون داخلی خانه

یکی دیگر از گیاهانی که می توانید در دکوراسیون داخلی منزل تان از آن به عنوان گیاه تزیینی استفاده کنید، بونسای ها هستند. بونسای که معمولا با نام نارون چینی هم شناخته می شود جزو یکی از زیبا ترین و متداول ترین گیاهان خانگی است. بونسای نارون بسیار مقاوم بوده و نگهداری از آن در داخل ساختمان و یا فضای باز به راحتی ممکن است. مکانی کاملاً روشن و کمی خنک را برای این گیاه در نظر بگیرید. بونسای نارون عاشق آبیاری های مکرر است، اما از ورود آب بیش از ظرفیت تحمل گلدان اجتناب کنید.

بنجامین

بنجامین در دکوراسیون داخلی خانه

بنجامین یکی از موفق ترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی در سازش با محیط مکان های سرپوشیده است. برگ های سبز روشن و بیضی شکل و نوک تیز، شاخه ها دارای خاصیت ارتجاعی و آویزان و مجنون در هوای آزاد ارتفاع آن به 5 متر می رسد. نسبت به کم آبی به خصوص در هوای سرد حساس است و به خزان برگ ها مبتلا می گردد، نور باید کافی ولی غیر مستقیم باشد واریته های ابلق با برگ های سبز و سفید کرمی در ایران پرورش می یابد.

بامبو در دکوراسیون داخلی خانه

بامبوهای خوش شانس در دکوراسیون داخلی خانه

این روز‌ها گیاه بامبو یکی از پرطرفدار‌ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود. البته این نوع بامبویی که در خانه‌ها نگهداری می‌شود و معمولا پرپیچ و تاب است، نوع خاصی از بامبو است که به «لاکی بامبو» شهرت دارد. مهم‌ترین نکاتی که در مورد این نوع بامبو لازم است در نظر گرفته شود، نور کافی و آب تازه است و احتیاج به رسیدگی خاصی ندارد. البته بامبو برای رشد، خاک هم نمی‌خواهد. حتی می‌توان آن را در خاک‌های ژله‌ای نگهداری کرد اما برای رشد بهتر است از تقویت‌کننده‌های مایعی استفاده ‌شود که به آب بامبو اضافه می‌کنند و گل‌فروشی‌ها آن را «غذای بامبو» می‌نامند. شما می توانید برای گوشه نشیمن تان گلدانی از بامبوهای سرسبز و زیبا برا تهیه کنید و به نشیمن تان جذابیت و زیبایی و طراوت ببخشید.

برگ انجیری در دکوراسیون داخلی

گیاه تزیینی برگ انجیری برای دکوراسیون داخلی خانه

گیاه برگ انجیری هم یکی دیگر از آن گیاهانی است که تقریبا می توان آن را در خانه هایی که گل و گیاهان فراوانی دارد یافت. برگ ها هنگام جوانی قلبی شکل با لبه صاف هستند ولی به مرور زمان، به طور عرضی بریدگی هایی در آنها به وجود می آید.بهتر است  فاصله آن تا پنجره را طوری تنظیم کنید که از نور سایه روشن برخوردار شود. یعنی جایی که نور کافی وجود داشته باشد اما نور به طور مستقیم بر آن نتابد. ضمنا گرما را دوست دارد و از رطوبت محیط لذت می برد.

پرنده بهشتی

گیاه پرنده بهشتی برای دکوراسیون داخلی خانه

وقتی گلهای جادویی اش بر ساقه های کشیده آن می نشینند چون پرنده ای می شود که سر بر آسمان دارد. آن قدر زیبا و دل انگیز که به بهشت نسبتش داده اند. اما واقعیت این است که از بهشت نیامده و انتخاب این اسم فقط به لحاظ زیبایی گلهای رنگ به رنگ آن می باشد که چون مرغی سبکبال است. پرنده بهشتی، از جنوب آفریقا به همه کشورها سفر کرده و اینک مهمان ماست. ارتفاع ساقه های آن از یک متر متجاوز است. رنگ برگهای آن سبز روشن بوده و گلهایش نارنجی و آبی هستند. پرنده بهشتی گیاه آپارتمانی گران قیمتی است که گلهای بریده آن به صورت شاخه گل یا همراه با گلدسته های زیبا به فروش می رسد. آن قدر زیباست که حتی یک شاخه گل آن برای تزیین یک دسته گل و شکل دادن به آن کفایت می کند. بر خلاف بسیاری از گلهای بریده که عمرشان زود تمام می شود، شاخه گلهای پرنده بهشتی عمر زیادی دارند. البته در بیشتر مواقع شما می توانید 

نخل راپیتس

نخل راپیس برای دکوراسیون داخلی خانه

این گیاه زیبا برای اولین بار از سوی ژاپنی ها برای تزیین کاخ ها گسترش و محبوبیت یافت. به دلیل نیاز به نور کم و رطوبت متوسط ، گزینه مناسبی برای تزیین ادارات و مراکز و داخل ساختمان می باشد. این گیاه سازگار به شرایط سایه و سایه آفتاب می باشد بنابراین پنجره های شمالی و شرقی برای این گیاه مناسب می باشد. باید از دور از تابش مستقیم خورشید نگهداری شود. این گیاه نیاز به دمای معمولی دارد. درجه حرارت تا ۵ درجه سانتیگراد را تحمل می کند به خصوص وقتی که زیر سقف باشد. در شرایط آب و هوایی که در آن ممکن است به دوره های طولانی مدت از آب و هوای سرد هم عادت می کند.

ما دوست داریم بدانیم شما از چه نوع درختچه های زینتی در دکوراسیون داخلی خانه تان بهره می برید، عکس ها و ایده های خود را با ما در قسمت مشاوره دکوراسیون به اشتراک بگذارید. 

مطالب بیشتر: سبزه عید متفاوت در سفره هفت سین نوروز ۹۵
با باغچه و گلخانه خانگی طراوت بهار را به آپارتمان خود بیاورید!
کدام گلدان دکوراسیون منزل شما را شیک تر می کند؟!
هوای بهشت در خانه با این ۱۰ گیاه زینتی!
۸ معجزه گیاهان خانگی برای سلامتی!
با کدو تنبل یک گلدان دکوری برای کاکتوس ها بسازید!
گیاهان پیچکی، تصفیه کننده هوا و زینت بخش دکوراسیون منزل

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه