Chidaneh.com placeholder image

تزیین ورودی منزل برای یک خوش آمد گویی دلچسب در نوروز

به قلم: تحریریه چیدانه

ورودی و راهرو: کمتر از دو هفته دیگر می رسیم به روزهای بهاری و شروع دید و بازدیدهای نوروزی. خب مسلما همه ما در حال آماده شدن برای نوروز و پذیرایی از مهمان های نوروزی هستیم به همین خاطر هم ما در چیدانه تصمیم گرفتیم تا امروز در ادامه مطلب عیدانه و چیدانه به شما بگوییم چگونه از همان ابتدای ورود مهمان های تان؛ آن ها را غافلگیر کنید، می خواهیم امروز بدانیم که ورودی و راهرو های خانه را چگونه تزیین کنیم تا برای نوروز آماده باشند. پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید. 

خانه سرامیک فرزانه
طراحی ورودی با کاشی های دست ساز
خانه سرامیک فرزانه

chidaneh ad banner

1. تزیین فضای بیرونی ورودی خانه 

برای تزیین فضای بیرونی می توانید از گلدان های سفالی زیبا که معمولا در تمام خانه های ایرانی پیدا می شود استفاده کنید. این گلدان ها می توانند لعابدار و یا ساده باشند، حتی می توانید برای فضای بیرونی خانه تان کاسه های سفالی که درونشان پر از آب است و سیب سرخ و یا یک نارنج درون آن شناور است هم بهره ببرید و استفاده کنید. این ظرف های آب حسابی حال و هوای نوروز به ورودی خانه تان می دهد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از منزل یوسف آباد
عرفان شریف نژاد: عکاس

2. فرش ایرانی در طراحی دکوراسیون ورودی خانه برای نوروز 

بهتر است ورودی های خانه تان را با استفاده از المان های ایرانی تزیین کنید. مثلا می توانید از فرش های ایرانی که بهترین گزینه ها هستند کمک بگیرید. این فرش ها هم روح ایرانی را به خانه شما بر می گردانند، هم باعث می شوند تا مهمان های تان با دیدن زیبایی این فرش ها غافلگیر شوند و برای دیدن دکوراسیون داخلی خانه مشتاق تر شوند، چون به هر حال ورودی خانه اولین برخورد افراد با خانه است و تاثیر زیادی در دید آن ها نسبت به کلیت خانه دارد. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟

تزیین ورودی خانه با استفاده از گلدان های سرسبز

3. تزیین ورودی خانه با گلدان های سر سبز و زیبا برای نوروز 

مسلما پذیرایی سبز از مهمان ها برای آن ها خوشایند تر است. شما می توانید با با باغچه و گلخانه خانگی طراوت بهار را به آپارتمان خود بیاورید. دو تا از این باغچه ها و گلدان های می تواند در ورودی خانه شما بنشیند و به شما برای خوش آمد گویی بهاری تر به مهمان های تان کمک کند. اصلا این ایده می تواند با ایده ای که در پاراگراف قبل مطرح شد تلفیق شود. یعنی گلدان هایی که در امتداد یک فرش زیبای ایرانی قرار گرفته اند. خودتان عکس بالا را ببینید و قضاوت کنید. 

کنسول در ورودی خانه

4. کنسول هایی با وسایل دکوری زیبا برای ورودی خانه 

با توجه به عرض راهروی ورودی خانه تان، یک میز کنسول مناسب خریداری کنید و آن را در بهترین نقطه راهرو بگذارید، سپس رویش را با دکوری های زیبایی مثل چند گلدان، تعدادی شمع و یا حتی یک تابلو دیواری زیبا تزیین کنید. البته می توانید به مطلب ایده های جذاب چیدن لوازم دکوری روی کنسول ها هم مراجعه کنید و با پیشنهادهای هیجان انگیز بیشتری آشنا شوید. 

استفاده از آینه در ورودی خانه

5. استفاده از آینه در تزیین ورودی خانه برای نوروز 

آینه کاری تلالو نور و روشنی خانه های ایرانی است. سعی کنید در ورودی خانه تان آینه هایی را جانمایی کنید تا مهمان های تان قبل از ورود بتوانند سر و وضع خود را درون آن چک کنند. در ضمن وجود اینه ها کمک می کند تا افراد حس بهتری داشته باشند. یادتان باشد که آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما است. 

ری را استودیو
طراحی ورودی ساختمان مسکونی سیپان
ری را استودیو

6. گلدان های متقارن در جلوی درب ورودی 

اگر به دنبال ایده ای برای تزیین جلوی درب ورودی تان می گردید، استفاده از گلدان هایی به شکل متقارن را به شما پیشنهاد می دهیم. این گلدان ها می توانند هماهنگی خاصی را ایجاد کنند. این ایده را می توان جزو ایده هایی خلاقانه برای داشتن ورودی هایی خیره کننده دانست. 

گذاشتن نیمکت در ورودی خانه

7. گذاشتن نیمکت در دکوراسیون ورودی خانه 

برای پذیرایی از مهمان های نوروزی تان در همان ابتدای ورودی یک نیمکت زیبا و مطابق با سبک دکوراسیونی خانه تان قرار دهید تا مهمان ها هنگام ورود و خروج بتوانند راحت تر کفش های خود را بپوشنند. مخصوصا اگر مهمان هایی سالخورده و سالمند دارید این نیمکت ها حسابی می تواند آن ها را خوشحال کند. 

حلقه گل برای ورودی خانه

8. حلقه گل برای خوش آمد گویی دلچسب 

شما می توانید برای بیرون در ورودی خانه تان حلقه های گل درست کنید، حلقه های گلی که نوید بخش بهار هستند و حال هر کسی را در برخورد با ورودی خانه خوب می کنند. اگر سری به مطلب یک تاج گل طبیعی و زیبا برای درب ورودی منزل تان بسازید بزنید می توانید با یکی از روش های درست کردن این حلقه های گل آشنا شوید. 

اکنون شما به ما بگویید برای طراحی دکوراسیون ورودی منزل خود چه ایده هایی به کار برده اید؟ تورهای چیدانه مشتاق دیدن و نمایش دکوراسیون خلاقانه ی شما به مخاطب های دیگر است.

مطالب بیشتر:
ایده های خلاقانه با نگاهی دوباره به راهرو خانه
۷ اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی راهروها

۱۰ دکوراسیون ورودی شگفت انگیز برای استقبال از مهمان!
ورودی ساختمان: ۱۰ فضای کوچک اما خیره کننده!

دکوراسیون ورودی با تغییرات خلاقانه ؛ به استقبال نوروز

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه