Chidaneh.com placeholder image

بامبو در معماری و مبارزه با تغییر آب و هوا!

بامبو گیاه ویژه ای است. یکی از ویژگی های بامبو که در کنفرانس اخیر تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد ارایه و از سوی همه شرکت کنندگان مورد تایید قرار گرفت، تاثیر آن در حفظ سلامت زمین و جلوگیری از تغییرات مخرب آب و هوای کره خاکی است.
بیست و یکمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (CCNUCC) از 30 نوامبر در پاریس  تشکیل شد. کنفرانس آب و هوایی پاریس پس از امضای بیانیه جهانی حقوق بشر در پاریس در سال ١٩۴٨ میلادی، بزرگ‌ترین کنفرانسی محسوب می شود که تاکنون در این شهر برگزار شده است. این اجلاس با هدف دستیابی به یک پیمان جدید جهانی برای کاهش انتشار کربن و کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با اثرات گرمایش جهانی و همین طور کاهش دو درجه‌ای گرمای زمین برگزار شد و هدف آن دست‌یافتن به توافقی جهانی در این زمینه بود.

فرش ذوالانواری

طبق سند مهم این کنفرانس که قرار است جایگزین «پیمان کیوتو» شود، برای اولین بار تقریبا تمامی کشورهای جهان متعهد به کاهش گازهای آلاینده می شوند. هدف از این توافق آب و هوایی تغییر اقتصاد بر مبنای سوخت فسیلی جهان در چند دهه آینده و کند کردن آهنگ گرم شدن زمین است. همچنین در متن این توافق امده است، از سال 2020 کشورهای ثروتمند هر سال 100 میلیارد دلار به کشورهای در حال توسعه برای اعمال تغییرات لازم به منظور کاهش انتشار گازهای آلاینده کمک کنند.

]

واکنش بین‌المللی نسبت به تغییرات آب و هوا از اجلاس زمین در ریو و در سال 1992 شروع شد. اجلاس ریو توانست کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییر آب و هوا (UNFCCC) را به تصویب برساند. هدف اصلی از کنفرانس سالانه(COP)، در واقع بررسی اجرای مفاد این کنوانسیون است. هدف COP21 پاریس، برای اولین بار در بیش از 20 سال مذاکرات اخیر سازمان ملل متحد، دستیابی به یک توافق الزام آور برای ممانعت از گرمایش کره زمین بیش از 2 درجه سانتیگراد بود. به عقیده بسیاری از کارشناسان دستیابی به این هدف آخرین شانس قرن حاضر استدر پی تصویب توافقنامه آب و هوایی در پاریس، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه گفت: «در پاریس از قرن ها پیش تاکنون انقلاب های زیادی روی داده است، اما امروز با تصویب این توافقنامه، یکی از زیباترین و مسالمت آمیزترین انقلاب ها که همانا «انقلاب مبارزه با تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین» است، در این شهر رقم خورد.» اولاند در بخشی دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد: «تصویب توافقنامه پاریس پایان کار نیست بلکه تازه آغاز کار است. همه تلاش ها باید در راستای تسریع در روند اجرای این توافقنامه باشد.»
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز در این رابطه گفت: «این به واقع یک لحظه تاریخی است، برای اولین بار درباره موضوع تغییرات آب و هوایی، یکی از حیاتی‌ترین مسائل زمین، به یک توافق جهانی دست یافته‌ایم.» وی افزود: «مقام‌های سازمان ملل مدت 9 سال برای سند مقابله با تغییرات آب و هوایی تلاش کرده بودند.»

هم زمان با کنفرانس پاریس و تلاش برای چاره جویی در محدود کردن گرمایش زمین، سازمان جهانی بهداشت گزارش حیرت آوری منتشر کرد. براساس این گزارش، در صورت محدود نکردن گرمایش زمین تا سال 2030، سالانه به طور میانگین 250 هزار نفر در اثر بیماری های ناشی از این پدیده جان خود را از دست خواهند داد.

بامبو - ام دی اف - سنگ کورین ایران سبز
اجرای کف در فضای روف گاردن
بامبو - ام دی اف - سنگ کورین ایران سبز

محصولات بامبو موزو

 گروه بازرگانی ایران سبز وارد کننده محصولات بامبو موزو به ایران است. شرکت موزو، اصلی ترین شرکت نقش آفرین در بازار جهانی محصولات صنعتی بامبو، با ارایه دو سخنرانی در این کنفرانس که با همکاری INBAR (شبکه بین المللی برای بامبو و خیزران) عرضه شد، نشان داد که تجارت محصولات مهندسی شده بامبو(پانل، کف پوش، بیم، دکینگ، دیوارپوش و غیره) می تواند در راستای مقابله با تغییرات زیانبار آب و هوایی آینده کره زمین باشد.

بامبو - ام دی اف - سنگ کورین ایران سبز
نمای خارجی ساختمان
بامبو - ام دی اف - سنگ کورین ایران سبز

در کنفرانس پاریس 29 مقاله ارایه شد که در مقالات شماره 5 و 7و 10 و 11 و 12 به مسائل مرتبط با بامبو مانند: نقش بامبو در کاهش تغییرات آب و هوا، سازگاری با تغییرات آب و هوا، توسعه و انتقال تکنولوژی، ظرفیت سازی، آموزش، آگاهی عمومی و … پرداخته شد.

آنچه مورد اجماع قرار گرفت، نقش بی بدیل بامبو در کمک به جلوگیری از تغییرات آب و هوایی کره زمین بود.

بامبو - ام دی اف - سنگ کورین ایران سبز
اجرای استخر و محوطه سازی اطراف
بامبو - ام دی اف - سنگ کورین ایران سبز

گروه بازرگانی ایران سبز افتخار دارد که همگام با جهان پیشرفته و در چارچوب اقدام برای حفظ زمین و کمک به سلامت بشر، محصولات مهندسی بامبو موزو را در کشور عزیزمان عرضه می کند. این محصولات که در زمره با کیفیت ترین محصولات بامبو در جهان محسوب می شوند، توسط کمپانی موزو هلند تولید می شوند. کیفیت بالا، دوام و ماندگاری زیاد، ضمانت سی ساله، زیبایی خیره کننده، صد در صد طبیعی بودن، سبز و دوست دار طبیعت بودن، بخشی از ویژگی های بامبو موزو هستند که امروزه در دسترس هم میهنان گرامی قراردارد.

برای اطلاعات بیشتر پیرامون بامبو موزو و دیگر محصولات سبد کالایی ایران سبز می توانید به وب سایت ایران سبز و برای دسترسی به اطلاعات تماس این شرکت به پروفایل اهالی فن ایران سبز در چیدانه مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: هر آنچه که باید درباره بامبو و کاربردهای آن بدانید!

منبع: گروه بازرگانی ایران سبز 


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه