Chidaneh.com placeholder image

8 ترفند ایجاد فضای سبز در خانه های بدون پاسیو

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: نداشتن پاسیو و یا فضایی برای نگه داری از گل و گلدان ها یکی از مشکلاتی است که خانه های کوچک امروزی با آن روبرو هستند، این فضاها تنها محدود شده اند به بالکن هایی که آنقدر کوچک هستند که عملا به انباری های دم دستی تبدیل می شوند تا جایی برای نگه داری از گل ها و گیاهان خانگی، اما این مطلب می خواهد به شما نشان دهد که چگونه می توانید در دکوراسیون داخلی خانه تان فضای سبز ایجاد کنید، اگر برای تان جذاب است که با این ترفندهای دکوراسیونی آشنا شوید، پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید. 

سرویس خواب بالسا

گلدان هایی برای پشت پنجره ها 

به سراغ یکی از پنجره هایی که دید زیبایی دارند بروید، پشت آن را با شلف ها طبقه بندی کنید و روی آن ها را پر کنید از گلدان های کوچک و بزرگ و متفاوت. حتی زیر پنجره را هم می توانید تبدیل به فلاور باکس یا همان باغچه های خانگی کوچک کنید، حالا تنها چیزی که کم دارید یک لیوان قهوه و یک صندلی راک است تا از بعد از ظهر های بهاری تان لذت ببرید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: صندلی راک، تاب بازی خیال برصندلی ننویی مادر بزرگ!

استندهای گل در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

پایه های گل خلاقانه برای دکوراسیون داخلی 

می توانید برای گوشه و کنار خانه تان پایه هایی در نظر بگیرید و روی آن ها را پر کنید از انواع و اقسام گیاهان خانگی که به آن ها علاقه دارید و بعد چند عدد از این پایه ها را در کنار هم قرار دهید تا فضای سبز دوست داشتنی ای درخانه تان به وجود بیاید که قابلیت این را دارد که هر تکه آن جدا شود و به جای دیگری از دکوراسیون داخلی خانه منتقل شود. 

گلدان های بزرگ گوشه اتاق نشیمن

درختچه های تزیینی برای گوشه اتاق نشیمن 

درختچه هایی که در مطلب ۷ درختچه تزیینی برای دکوراسیون داخلی آپارتمان ها به شما معرفی کردیم را به یاد می آورید؟ این درختچه ها بسیار برای خانه هایی که بالکن، پاسیو و یا حیاط خلوت ندارند مناسب است، تعدادی از این درختچه ها را گوشه اتاق نشیمن تان بگذارید و از فضای سبزی که در دکوراسیون داخلی خانه تان به وجود آورده اید لذت ببرید. 

شلف هایی پر از گلدان ها و گیاهان خانگی

شلف هایی پر از گل و گلدان برای دکوراسیون داخلی خانه 

فضای سبز خانه شما می تواند روی دیوار هایتان باشد، حتما می پرسید چطور؟ خب برای جواب دادن به این سوال اول باید سری به مطلب ساخت کتابخانه معلق با شلف های چوبی به سادگی بزنید و بعد از آن که روش ساختن شلف های معلق را یاد گرفتید یکی از آن ها را برای دیوار خانه تان بسازید، مثلا برای دیواری که می خواهید فضای سبزتان آن جا باشد، بعد هم روی شلف ها را پر کنید از گلدان های مختلف. لابه لای گلدان ها هم می توانید  وسایل و لوازم دکوری دیگری را قراردهید که زیبایی ظاهری شان تکمیل شود. 

از گیاهان رونده در دکوراسیون داخلی منزل تان استفاده کنید 

گیاهان پیچکی و رونده هم می توانند راهگشا باشند. این گیاهان می توانند به دور قاب پنجره ها بپیچند و به آن حالتی شبیه پنجره های باغ و حیاط را بدهند. البته این گیاهان فقط مختص پنجره ها نیستند و هر جایی که شما بخواهید می توانید از آن ها استفاده کنید، مطلب گیاهان پیچکی، تصفیه کننده هوا و زینت بخش دکوراسیون منزل هم در این زمینه می تواند به شما کمک کند. 

طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها با گل و گلدان

گوشه های دنج خانه بهترین جا برای فضاهای سبز 

اگر تصمیم دارید در خانه تان فضای سبز به وجود بیاورید، می توانید به سراغ دنج ترین گوشه خانه بروید. پرده های را حذف کنید و در تا دور آن را با گلدان های مختلف بپوشاند، کوتاه، بلند، رنگ هیا مختلف خلاصه هر گلدانی که دیدنش حالتان را خوب می کند و بهد عم صندلی مورد علاقه تان را به آن جا منتقل کنید و از فضای سبز دست سازخودتان لذت ببرید. مطلب ۱۰ نشیمن مدرن و دنج پشت پنجره که دل شما را می برد می تواند برای طراحی دکوراسیون داخلی آنجا به شما کمک کند. 

فرفورژه هایی برای نگه داری از گلدان ها

جایی برای نگه داری از گلدان ها زیر پنجره 

اگر کمی در مغازه هایی که گلدان و وسایل باغبانی می فروشند چرخ بزنید، می توانید وسیله هایی مانند عکس بالا را پیدا کنید که حسابی هم کارآمد هستند. این پایه های آنهی را می توانید هر جایی نصب کنید و از آن ها برای نگه داری از گلدان ها استفاده کنید. اما معمولا این پایه ها برای زیر پنجره ها ساخته می شوند و دارای قلاب هایی هستند که می شود آن ها را به پنجره وصل کرد و آویزهایی معلق برای گلدان ها داشت.

[[nid:44423]]

دیوار های سبز برای دکوراسیون داخلی منزل 

راه دیگری که می توانید به وسیله آن ها در خانه تان فضای سبز ایجاد کنید این است که به یکی از متخصصین طراحی گلخانه و باغبانی و گیاهان خانگی از زیر دسته های اهالی فن مراجعه کنید و از آن ها بخواهید که دیوار سبز زیبایی برای خانه شما طراحی و اجرا کنند، با این کار شما می توانید دیوارهایی زیبا و منحصر به فرد را هم درخانه تان تجربه کنید. 

شما هم می توانید ایده های خاص و منحصر به فرد خودتان را در زمینه ایجاد فضای سبز در خانه هایی که پاسیو و حیاط خلوت ندارند را با قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه در میان بگذارید. 

مطالب بیشتر: با باغچه و گلخانه خانگی طراوت بهار را به آپارتمان خود بیاورید!
طبیعی جلوه دادن گل های مصنوعی در دکوراسیون داخلی!
بالکن و حیاط خلوت خود را برای استقبال از بهار آماده کنید!
پوشاندن دید تراس، ۸ راه حل نجات دهنده!
قبل از خرید مبلمان و لوازم حیاط و فضای باز بخوانید!
۷ کفپوش مناسب برای حیاط و فضای سبز

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه