Chidaneh.com placeholder image

بهترین مبل و کاناپه برای جلوی تلویزیون، ۹ مدل از تورهای خانه گردی چیدانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

استراحت و لم دادن روی کاناپه و تماشای برنامه های مورد علاقه تلویزیونی یا حتی فیلم و سریال محبوب، یکی از لذت بخش ترین تفریحات خانگی به شمار می رود که هم باعث آرامش فرد و هم احساس دلبستگی و صمیمیت بیشتر افراد خانواده می شود. اگر فضای نشیمن و تی وی روم در خانه شما محل دنج و راحتی باشد هم این لذت و آرامش دوچندان می شود. اما فارغ از کارکرد فضا، انتخاب بهترین مبل و کاناپه برای جلوی تلویزیون با توجه به راحتی و ارگونومی صحیح، و نیز سبک و رنگ متناسب با دکوراسیون و نیاز و خصوصیات ویژه خانوادگی اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. به همین دلیل به سراغ تورهای خانه گردی چیدانه رفته ایم و با انتخاب چند نمونه از دکوراسیون های ایرانی، ویژگی های بیشتر این المان را متذکر می شویم. 

سجاد یزدانی
خانه خانم تقی آبادی
سجاد یزدانی

قالیشویی ادیب

مبل راحتی مدرن

در بسیاری از خانه های کوچک، امکان تفکیک فضای نشیمن و پذیرایی وجود ندارد و به همین دلیل بسیاری از خانواده ها سبک مدرن و مبل راحتی را برای تماشای تلویزیون انتخاب می کنند. در این حالت است که ست کردن وسایل و حتی چیدمان راحت تر می شود و فقط باید به راحتی و نرم بودن نشیمن و پشتی مبل توجه کرد. البته در عین حال به کیفیت پارچه، الیاف و عمر طولانی هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

هرچند که در خانه های بزرگتر هم بسیاری افراد مبل راحتی را برای فضای نشیمن خود انتخاب می کنند.

سجاد یزدانی
خانه خانم تقی آبادی
سجاد یزدانی

  • متراژ خانه: 65 متر مربع
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: سهروردی شمالی
  • سبک: تلفیقی از روستیک و مدرن
  • رنگ های غالب: رنگ های پاییزی خصوصا سبز

سبز رنگی است که همیشه قلبم به آن کشش عجیبی دارد. ترکیب رنگ سبز با بقیه رنگ ها را از طبیعت الهام گرفتم. سبک خانه هم با شخصیت و حال و هوای درونی ام همخوانی دارد. مبل راحتی محکم و تمیز کار شده و ظریف و راحت زیباست.

مطلب منتشر شده: بهترین دکوراسیون منزل ایرانی، خانه گرم دو خواهر دوست داشتنی در تهران!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

  • متراژ خانه: 138 متر مربع
  • موقعیت شهر: کرج/ محله: مهرویلا
  • سبک: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی و سفید
  • مبلمان: برند آرچیکو از صفحه اینستاگرام  archico_furniture_vip

فضای روبروی تلویزیون به مقدار زیادی حس خانه بودن را به ما می دهد. چون معمولا زمان های آزادمان را آنجا می گذرانیم، با هم حرف می زنیم، سریال مورد علاقه مان را تماشا می کنیم و دورهمی های دوستانه مان را برگزار می‌کنیم. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

از آنجایی که رنگ طوسی، رنگ خنثی است، هر وقت که بخواهیم می توانیم با رنگ دیگر ترکیبش کنیم و این گونه برایمان تکراری و خسته کننده نمی شود. در دکوراسیون خانه ما سبک مدرن و کلاسیک تلفیق شده است و در بعضی قسمت ها از سبک وینتج هم استفاده کردیم چون از تنوع لذت می بریم.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون جدید پذیرایی، خانه سه خوابه ستاره و سیاوش در کرج

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص تهرانپارس
امیر صادقی

مبل ال، بهترین مبل و کاناپه برای جلوی تلویزیون

این فرم و نوع بهترین گزینه برای فضای جلوی تلویزیون محسوب می شود چرا کهبه دلیل حالت و فرم طراحی می تواند تعداد افراد بیشتری را با صمیمیت در کنار هم جای دهد. این مدل را می توان یکی از راحت ترین مدل های مبل راحتی نامید که برای تی وی روم ایده آل است.

  • متراژ خانه: ۹۰ متر مربع
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: تهرانپارس
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی/ مدرن و کلاسیک
  • رنگ های غالب: سفید، کرم، رنگ چوب

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص تهرانپارس
امیر صادقی

ما سعی کردیم با جابه جایی دیوار اتاق‌ ها، فضای اصلی نشیمن و پذیرایی را بزرگتر و دلبازتر کنیم. همچنین بیشترین تلاش برای ایده های من، هماهنگ کردن وسایل قدیم با دیزاین جدید خانه بود (نوعی صرفه جویی) که خوشبختانه با تمام سختی و انجام دادن اصلاحات اجرایی بسیار، موفقیت آمیز بود.

متریال جدید استفاده شده با وسایل قبلی که داشتیم، چه از نظر رنگ و چه از نظر جنس و بافت همخوانی پیدا کرد. در واقع ما با کمترین هزینه فضا را با هم هماهنگ کردیم. یعنی به نوعی هیچ کدام از اسباب و وسایل بی ربط به هم نشده اند، با وجود آنکه برخی از آنها قدیمی تر هستند.

مطلب منتشر شده: بزرگتر کردن فضای خانه، رضوانه و علی دیوار را جا به جا کردند!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی گرم نیما و آذر در کرج
امیر صادقی

  • متراژ خانه: 138 متر مربع
  • موقعیت شهر: کرج/ محله: عظیمیه، خیابان فرشته
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی، کرم و زرشکی

دکوراسیون منزل ما با الهام از رنگ ها و عناصر طبیعت مانند چوب، فلز و رنگ های سبز گیاهان هم در ظروف و هم در چیدمان، تکمیل شده است. عناصر آنتیک و قدیمی که برای ما بسیار نوستالژی هستند، مانند ظروف برنجی و مسی و فرش های دست بافت ایرانی که پر از نقوش و رنگ های مورد علاقه ما بوده است نیز در چیدمان خانه مورد استفاده قرار گرفته اند.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی گرم نیما و آذر در کرج
امیر صادقی

استفاده از رنگ و چیدمان برای خانه بخشی از روح و روان انسان هاست و به نوعی می توان رنگ را الهام گرفته از درون و خلق و خوی فرد دانست. روان شناسی رنگ ها به ما کمک بسیاری می کند تا بتوانیم خودمان را بهتر بشناسیم. انتخاب رنگ های گرم غالب در کنار رنگ های سرد و خنثی، برگرفته از هم نشینی رنگ ها و هماهنگی آنها با هم و یا تضاد آنها با یکدیگر است که زیبایی شان را صد چندان برابر می نماید.

مطلب منتشر شده: طراحی خانه ایرانی، آذر و نیما بهترین ها را انتخاب کرده اند!

فروزان رحمانی
خانه ای برای دوستداران رنگ
فروزان رحمانی

پشتی

درست است که این نوع نشیمن سنتی به سال های گذشته بر می گردد، ولی اگر در اتاق تلویزیون خود سبک سنتی یا حتی تلفیقی را انتخاب کرده باشید، می توانید با استفاده از مدل های به روزتر و جدیدتر، فضای کوچکی را برای زمانی خلق کنید که دلتان می خواهد روی زمین بنشینید و خستگی پاهای راه رفته خود را بیشتر به در کنید.

حتی مدل های نیمکتی که شاید بیشتر در سفره خانه ها و حیاط های قدیمی دیده باشید را هم می توانید به عنوان مبلمان تختی یا نیمکتی در فضای نشیمن خود به کار ببرید، ولی فراموش نکنید که برای این منظور بهتر است، فضای بزرگتری در اختیار داشته باشید. 

  • متراژ خانه: 120 متر مربع
  • موقعیت شهر: هرمزگان/ پارسیان
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: متنوع

فروزان رحمانی
خانه ای برای دوستداران رنگ
فروزان رحمانی

به نظر من در خانه “فضای نشیمن" یا “سالن پذیرایی" مهم ترین مکانی است که باید به ظاهرِ زیبا و دکوراسیون آن توجه ویژه ­ای داشت؛ زیرا اتاقی است که در آن از مهمانانی با سلایق مختلف پذیرایی می شود. از این رو باید ظاهری ساده و راحت داشته باشد تا با روحیات همه سازگار باشد و مهمانان در آن احساس ناراحتی نکنند.

عنصر اصلی در طراحی خانه، استفاده از رنگ در قالب یک طرح و چیدمان سنتی در کنار مبلمان مدرن بوده است. تلاش کرده ­ام سلطه­ یک رنگ خاص بر سایر رنگ­ ها را بشکنم و همه­ رنگ ­ها را به یک نسبت مساوی در طراحی وارد کنم. چرا که به زعم من همه­ رنگ­ ها به یک میزان سهم دارند. از رنگ ­های زنده و قوی برای جان بخشیدن به محیط و دکوراسیون استفاده کرده­ ام و رنگ ­های خنثی را به عنوان مکمل در کنار آنها به کار برده ­ام تا تعادل رنگی حاصل شود.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون منزل آمنه در هرمزگان، خانه رنگین کمانی!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان دولت
استودیو پر

مبل پایه کوتاه، بهترین مبل و کاناپه برای جلوی تلویزیون

این نوع مبل، بعد مبلمان ال شکل بهترین گزینه برای تی وی روم به شمار می رود چرا که زاویه دید مطلوبی را برای تماشای تلویزیون به وجود می آورد. این مبل معمولا در قسمت نشیمنگاه پهن تر و قطورتر هستند تاراحتی بیشتری برایتان مهیا کنند.

  • متراژ خانه: ۱۰۷ متر مربع
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: دولت
  • سبک: تلفیقی
  • رنگ غالب: طوسی، قهوه ای، قرمز
  • مبلمان: فروشگاه ماجان، بازار کاسپین یافت آباد

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان دولت
استودیو پر

ما تصمیم گرفتیم از ترکیب رنگ طوسی و نقره ای با رنگ چوب و قهوه ای استفاده کنیم که کمی مدرن تر از ترکیب قهوه ای با رنگ های گرم مثل طلایی و بژ بود. برای همین ابتدا مبلمان را انتخاب کردیم، میزها و کنسول بعد پرده ها و در آخر فرش را خریدیم که بین دو گزینه طوسی روشن و قرمز، قرمز را انتخاب کردیم تا هم از یکنواختی رنگ طوسی دور شده و هم فرش تیره تری را انتخاب کرده باشیم. در نهایت با توجه به فضاهای خالی اکسسوری ها را خریدیم و تعدادی گلدان را به دکوراسیون منزل اضافه کردیم. که واقعا طراوت خاصی به فضای داخلی خانه داد.

دکوراسیون نشیمن، ما بیشترین حس را از اتاق نشیمن خانه داریم و آن هم به خاطر نور زیاد و پنجره های سراسری اش به ما منتقل می شود. انتخاب مبلمان با توجه به اینکه مدل ها بسیار زیاد بودند، چالش بزرگی بود. اما در عین حال اکثرا نشیمن راحتی نداشتند یا بسیار کوتاه، بسیار بلند یا بسیار عمیق بودند. از کیفیت مبلمان بسیار راضی هستیم.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون خانه عروس، فائزه و رضا این دکوراسیون را برای زندگی چیده اند!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تلفیقی نیاوران
امیر صادقی

پاف، بهترین مبل و کاناپه برای جلوی تلویزیون

حتما این محصولی که در سالهای اخیر باب شده است را دیده اید. پاف یا پوف هم برای فضای مقابل تلویزیون قابل استفاده است و به راحتی می تواند با هر سبکی از دکوراسیون ست شود. ولی نکته ای که برای راحتی خودتان و جلوگیری از کمر درد باید به آن توجه کنید، تکیه گاه است. می توانید پاف را همراه پشتی استفاده کنید و آن را نزدیک به دیوار قرار دهید. 

در کاربرد دیگر هم می توان از پاف به عنوان المانی برای قرار دادن پا و دراز کردن آنها روی کاناپه استفاده کرد. در این صورت دیگر مجبور نیستید پاهایتان را روی میز جلومبلی دراز کنید! یکی دیگر از خوبی های پاف این است که بدون اشغال فضای زیاد فضای مناسب برای افراد بیشتر و مهمان را فراهم می کند. می توانید در زمانی که از پاف ها استفاده ای ندارید، آنها را روی هم و در گوشه ای از فضای نشیمن خود قرار دهید. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تلفیقی نیاوران
امیر صادقی

  • متراژ خانه: 80 متر مربع
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: نیاوران
  • سبک: تلفیقی
  • رنگ غالب: آبی، کرم، قهوه ای

رنگ آبی رنگی عرفانی است و به عنوان نماد آرامش شناخته می شود. البته بقیه رنگ های استفاده شده در فضا هم مکمل آبی هستند.
زمانی که با دقت بیشتری به چیدمان خانه کوچک سحر نگاه کنید، متوجه می شوید که رنگ آبی در تنالیته های مختلف به کار برده شده است. رنگ آبی ملایم در دیوار نشیمن و در پس زمینه مبلمان کرم راحتی، با ورود نور خورشید آرامش بیشتری را در فضا به وجود می آورد. استفاده از رنگ آبی در اکسسوری و وسایل کوچک و بزرگ به خوبی دیده می شود.

 مطلب منتشر شده: چیدمان خانه های کوچک، دکوراسیون زیبا و ایرانی یک هنرمند!

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

مبل کلاسیک و استیل

اگر خانه کوچکی دارید، فضای کافی برای یک دست مبل در خانه تان وجود دارد و انتخابتان سبک کلاسیک و مبل استیل است، نگران نباشید. این مبل را هم می توانید برای تماشای تلویزیون انتخاب کنید ولی آنچه اهمیت بیشتری پیدا می کند، این است که چون امکان لم دادن و دراز کشیدن روی این مبل وجود ندارد، بهتر است یا درست روبروی تلویزیون بنشینید، یا زمان تماشای تلویزیون خود را کوتاه کنید. 

مبلمان تخت خواب شو هم برای افرادی که سوییت کوچکی دارند و فقط دوست دارند زمان دیدن فیلم دراز بکشند، ایده آل است. حتی در کنار مبل استیل هم کاربرد دارد. 

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

  • متراژ خانه: ۳۶۰ متر مربع
  • موقعیت شهر: کرمانشاه/ محله: ۲۲ بهمن
  • سبک: کلاسیک
  • رنگ غالب: سبز و آبی، طلایی و کرم

من همیشه عاشق سبک کلاسیک بودم ولی وقتی وارد این خانه شدم تصمیم گرفتم این بار همه چیز را مدرن و ساده انتخاب کنم و همین کار را هم کردم ولی بسیار زود پشیمان شدم. به هیچ وجه از فضای مدرن لذت نمی بردم و مدام احساس می کردم در یک محیط خالی و بدون روح زندگی می کنم که با خصوصیات شخصیتی من جور نبود.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون باغچه ای رویایی در دل خانه کلاسیک بهاره سلیمانی!

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون تلفیقی در شهرک قائم
امیر صادقی

کاناپه یا مبل تک

همیشه نیاز نیست برای فضای مقابل تلویزیون خود از ست کامل یا نیم ست استفاده کنید. گاهی یک مبل تک یا کاناپه دو تا سه نفره هم فضایی اختصاصی برای تماشای برنامه محبوبتان خلق می کند. 

  • متراژ خانه: ۱۱۴ متر مربع
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: شهرک قائم
  • سبک: تلفیقی
  • رنگ غالب: طوسی و آبی

رنگ طوسی به دلیل اینکه رنگ سال بود و البته بسیار مورد علاقه ما، برگزیده شد. طراحی یکی از اتاق خواب ها به عنوان اتاق تلویزیون انجام شد و از آنجایی که قصد داشتیم مدت زمان بیشتری در آن سپری کنیم، رنگ های گرم و زنده را انتخاب کردیم. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون تلفیقی در شهرک قائم
امیر صادقی

از رنگ گرم و فرش قرمز غافل نشوید چرا که خانه را خانه می کند!
از آنجایی که خانه باید فضای امن و آرام برای ساکنین باشد، به پیشنهاد خانم خانه یکی از روش های ورود این گرما و دنج بودن، استفاده از رنگ های گرم است. البته با توجه به روحیات و علایق خود می توانید المان های دیگری را هم برای القای حس آرامش و امنیت به کار ببرید.

مطلب منتشر شده: طراحی داخلی منزل ایرانی، زیبا و به روز به سبک ساناز و حسام!

 با کلیک روی لینک مطلب منتشر شده می توانید تصاویر بیشتری از فضاهای دیگر هر خانه ببینید و اطلاعات کامل تری از آنها را مطالعه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه