Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی مدرن و مینیمال دفتر مجله معمار

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: اصولا طراحی برای یک دفتر مجله آن هم دفتر مجله ای با رویکرد معماری همچون مجله معمار نیاز به یک ایده ی غنی مبتنی بر فرهنگ و اصالتی از جنس معماری ایرانی دارد که بتواند با هندسه ای ساده و خوانا نیاز مخاطب را پاسخ گو باشد. چنین طراحی تنها می تواند حاصل هنر معماران برجسته همچون محمدرضا قدوسی از استدیو معماری زاو باشد که امروز در چیدانه می خواهیم به گوشه و کنار آن سری بزنیم با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

مشخصات عمومی پروژه طراحی داخلی دفتر مجله معمار

  • موقعیت: تهران، ایران
  • معمار: محمدرضا قدوسی
  • دفتر معماری: استدیو معماری زاو
  • کارفرما: مجله معمار
  • سال:۱۳۸۹

حذف عناصر زاید و اصالت دادن به مخاطب و فعالیت او، بنای معماری این پروژه است. گونه‌ای از معماری، که ریشه در معماری طبقه متوسط گذشته ایران دارد. مطابقت معماری با زندگی ساکنین، هندسه ساده و خوانا، قرار دادن گنجه داخل جرزها به صورت شکاف، استفاده از رف‌ها و طاقچه‌ها در جرز دیوار‌های بنا و جزئیات در دسترس مواردی هستند که در معماری ایران دیده می‌شدند و ما نیز آن مفاهیم را مورد استفاده قرار داده‌ایم.

 به این ترتیب عناصری که به چشم می‌آیند بر اساس نوع فعالیت داخل فضا در جایشان قرار گرفته‌اند، هندسه بنا ساماندهی شده ‌است و از فضای داخل جرز‌ها استفاده شده است و جزئیات ساده و مقرون به صرفه هستند. با این تدبیر عناصر بی‌استفاده و اصطلاحا تزئینی حذف شده‌اند و تزئینات و جزئیات با هم خلاصه  شده‌اند و فضای دفتر مجله ی معمار اینچنین شکل گرفته است .

اگر فضای زندگی شما همانند دفتر مجله معمار این چنین خلاقانه است و یا فضایی با سبک و سیاق خلاقانه را می شناسید، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و فضای زندگی و کارتان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. پس فضای زندگی خود را با ما به اشتراک بگذارید!

از دیگر پروژه های گروه معماری زاو:
کتابخانه سرچشمه خوانسار، طراحی مدرن در دل زمین!
طراحی ویلای شیشه ای فاطمه معتمدآریا در جاجرود!
خانه آجری قالی‌بافان، اقامتگاهی به سبک ایرانی!
اقامتگاه دختران بی سرپرست در خوانسار
بازسازی گالری آبی، پارکینگ کوچک برای نمایش آثار بزرگ
خانه میوه‌های باربد، رویای کودکی در گرگان
سه دری امروزی در ویلای گذران تعطیلات آخر هفته ی پورکان!
مهمانسرای پدری، معماری امروزی با هویت ایرانی

منبع: گروه معماری زاو | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه